"Nederlands" wifi op Curacao

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:09
Ik ga binnenkort met het gezin naar Curacao verhuizen. Ik wil daar graag via mijn xbox one gebruik kunnen maken van Nederlandse Netflix (voornamelijk ivm de kinderen, Nederlands gesproken tekenfilms e.d.).

Nu heb ik gelezen over VPN servers, maar volgens mij werkt dat alleen als je bijv. Netflix draait op je computer. Is het mogelijk om bijvoorbeeld een router zo "in te stellen" dat al je apparaten op wifi een NL-IP ontvangen. Ik kan ook mijn iMac gebruiken als router, dus wellicht dat het via een programma op de iMac mogelijk is een "Nederlands wifi" in huis te hebben?

Ik kom met googlen niet verder, ik hoop dat iemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 20:05
Dan zou je een permanente VPN verbinding met Nederland moeten hebben, die alleen het verkeer van Netflix door Nederland heen stuurt bijvoorbeeld.

Lijkt me niet werkbaar, mits je zowel in Nederland als op Curacao een redelijke connectie hebt liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SuperKevin schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:49:
Lijkt me niet werkbaar, tenzij je zowel in Nederland als op Curacao een redelijke connectie hebt liggen :)
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/555

Als je een Nederlandse VPN-provider vindt kun je dit prima uitvoeren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

CyBeR schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:02:
[...]
Als je een Nederlandse VPN-provider vindt kun je dit prima uitvoeren.
Of als je enigszins technisch onderlegde familie in NL hebt. Zoveel bijzonders is er niet voor nodig aan de NL kant: een beetje behoorlijke internetleiding, een huis-tuin-keuken routertje dat VPN doorlaat en een simpel PCtje als VPN endpoint. En iemand die dat eind beheert.

Dan moet je alleen even tobben om netflix verkeer (en alleen netflix verkeer) over je VPN te leiden, maar dat is wel te googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Een service zoals private internet acces biedt VPN over Nederlandse servers.
Ze hebben een shitload aan bandbreedte hierzo. Er zijn modems en routers waarbij je dit in kunt stellen, zodat al het verkeer over VPN gaat. Volgens mij kan het ook via DD-wrt.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
Ik heb er best een betaalde service voor over, hierboven genoemde service ziet er goed uit. Lijkt echter een programma dat je op de mac installeert. Vraag me af of als je dan je internet deelt via de iMac, of dat dan het gewenste effect heeft.

Weet helaas niet wat voor een modem/router ik daar krijg, dus of dat op dat model instelbaar is. Of hoe je dat dan überhaupt instelt op de modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 19:53
Is een dns aanpassing niet een idee?

Gebruik ik ook voor de usa netflix

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je kunt eens kijken naar www.unblock-us.com dat is een dns service die je op je router kunt instellen en waarbij jij op een website kan bepalen welke netflix je wilt bezoeken of dat nou Nederland, USA of Canada etc. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Je kan idd alles over een vpn verbinding sturen. Nadeel is dat je dan wel een hogere latency hebt, immers, alles gaat over die verbinding.

Als je de mogelijkheid hebt om in NL dat ergens te hosten dan kan dat prima, en je kan ook gebruik maken van dingen als Uitzendinggemist en andere diensten die een NL IP vereisen. En met de vele glasvezelverbindingen enz is dat prima haalbaar, als je maar enigszins upload hebt.

Dat lost echter niet het probleem op van de latency, immers, alles moet de plas over. Beter is een optie zoals al genoemd dmv een DNS. Netflix en dergelijke kijken puur voor het contentaanbod naar de locatie, niet voor de feitenlijke streams.

Met DNS oplossingen kun je dan gewoon alleen de specifieke site(s) via NL laten tunnelen, en loopt al het verkeer gewoon lokaal. De feitenlijke streams gaan dan dus niet over de verbinding heen.

Voordeel is dat dit enorm veel in verkeer scheelt, en je de sites gewoon 'snel' kunt bezoeken, en alleen het browsen van specifieke sites 'over de plas' gaat.

Met letterlijk alleen een NL dns kom je er niet. Een dienst als unblock-us enz gebruiken DNS om de betreffende sites te redirecten naar een proxy, en op die manier de site vanaf hun IP te bezoeken.

Je kan het ook zelf doen als je goedkoper uit wilt zijn. Neem een VPS in het land waar je de content vandaan wilt kijken en installeer zelf een DNS/proxy (Uiteraard wel goed dichtspijkeren!)

Mooiste oplossing is DNSmasq op je router, en een DNS/Proxy op een vps in het land van je keuze. Dan houd je de hoogste performance, immers, dns resolved gewoon naar je eigen ISP, en alleen specifieke requests gaan door je VPS heen.

Ik heb zelf een vergelijkbare oplossing. Unblock-us enz kosten gemiddeld $5 per maand, nu ben ik voor $15 klaar per jaar voor een simpele vps (128Mb mem, 500Gb traffic, 10Gb storage. meer dan voldoende voor dns/proxy)

Bijkomend voordeel is dat dit soort oplossingen eigenlijk op elk device werken, en geen fixed vpn tunnel vereisen (of een vpn client op het betreffende device)

Met sniproxy of haproxy kun je het verkeer door je vps tunnelen naar je eigen locatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:40
unblock.us of Unlocator Werken erg lekker om er nederlands uit te zien voor bijv Netflix. Gezien je vraagstelling zou ik beginnen om zo'n service eens te testen. Dan kan je daarna altijd nog zelf iets gaan fabriceren als je zin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodaap
Dat Unlocator ziet er prima uit. Kwestie van alleen wat aanpassingen op de xbox one zo te zien. Ga ik proberen als ik er ben. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Een commerciele VPN provider (StrongVPN, Golden Frog etc...) nemen, die een inbelpunt in NL heeft. Neem een goede router (bv. Mikrotik), en laat deze ene permanente VPN opzetten naar de NL inbelpunt. Regel in route tabellen dat alleen Netflix adressen via de VPN gaan, en de rest via je lokale ISP.

Maar daar moet je wel wat meer voor doen, en weten hoe je een Mikrotik installeert. Maar daarna werkt het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496123

www.unotelly.com levert zowel DNS als VPN oplossing. Daarnaast heb je de mogelijkheid om de ondertiteling te blokkeren. Handig als je netflix uit Zweden wil bekijken en je geen zweeds kunt. Als je in deze service het land van herkomst op "The Netherlands" zet, vermoed ik dat je netjes nederlandse ondertiteling binnenkrijgt.
Het is per maand duurder dan Unlocator omdat het ook een VPN verbinding levert waardoor het lijkt alsof je uit de US of de UK komt.

Er zijn nog meer van dit soort providers. Ik zou persoonlijk een DNS based service nemen omdat dit de snelheid ten goede komt en voor netflix voorlopig voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 23:15
Mocht het echt niet op tijd lukken om het met DNS of VPN te fixen, dan kun je wellicht nog de PC gebruiken... Installeer Chrome en dan de plug-in van Hola. Geeft hetzelfde principe, daarmee kijk ik vanuit NL naar de USA Netflix (en CBS en HBO etc)
Pagina: 1