even wat meer uitleg :
Heb momenteel :
KEF 3005 SE speakers i.c.m. REL Quake Q3 subwoofer
Marantz SR5004 receiver
DUNE HD smart H1
TV : Panasonic P50GT60
Marantz UD7006
Die laatste wil ik vervangen.
Deze heb ik een goeie 3 jaar geleden aangekocht voor EUR 900 en heb enkel maar ellende met deze speler gehad...
- media file support via usb direct en/of netwerk is erg slecht te noemen. Hij herkent/speelt veel files niet, speelt geen externe .srt subtitles af via netwerk en hij zet alle 24p files om naar 50p wat gestotter met zich meebrengt in panning shots.
- na een poosje begon er bij Blu-Ray playback een ENORM geratel naar voren te komen. Dit is uiteindelijk opgelost door de drive unit te vervangen.
- de speler produceert nog steeds behoorlijk veel geluid (gezoem) tijdens Blu-Ray playback wat in stille stukken gewoon door de film hoorbaar is.
- het white clipt (gemerkt bij kalibratie)
Dit alles irriteert me mateloos voor zo een dure speler.
Eigenlijk wil ik met Marantz/Denon uit principe niks meer te maken hebben maar ik wil ze nog een kans geven....
Maar ik zoek dus suggesties wat de beste speler voor mij is. Wat moet hij zeker GOED en STIL doen :
- Blu-ray / DVD / SA-CD (DSD via HDMI) / DVD-Audio playback
- FLAC ondersteuning
- STIL zijn !!
- goede beeld en geluidskwaliteit, analoog is geen must en zou enkel een meerwaarde zijn als ik op de speler ook een bass management kan doen. Mijn speakers kunnen namelijk geen laag weergeven dus een analoge weergave die alle speakers automatisch op LARGE zet (zoals mijn UD7006 nu doet), klinkt voor geen meter

- zou handig zijn als hij ook mkv bestanden kan afspelen maar is geen must omdat ik al een DUNE heb.
Spelers waar ik zelf aan dacht :
449 eur : Marantz UD5007 (zou stiller zijn, zet helaas wel nog media files om naar 50p...., geen idee over de srt files of over de white clipping)
349 eur : Denon DBT-1713UD of
599 eur : DBT-3313UD (heeft dit wel nut, enige verschil lijkt me het analoge gedeelte?)
429 eur : Philips BDP9700
Hoor graag jullie meningen en ervaringen.
Budget: rond de 500 eur max.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)