Toon posts:

Draadloos internet ontvanger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 125,95€ 125,95
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 75,75€ 75,75
1Asus R9280X-DC2T-3GD5€ 278,99€ 278,99
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 47,89€ 47,89
1BitFenix Shadow€ 57,94€ 57,94
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Rapoo Blade II E9070€ 24,95€ 24,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 60,-€ 60,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,94€ 46,94
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 56,30€ 56,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 811,21

Heb bovenstaande set-up nu compleet, alleen nog een draadloze wifi-ontvanger vinden die van goede kwaliteit is. Iemand enige tips/ervaringen, ik het thuis gewoon draadloos internet van KPN ongeveer 2MB/s downloadsnelheid. Ik heb hier echt helemaal geen verstand van en weet ook niet welke aansluitingen beter zijn voor mijn 'soort' internet vandaar deze vraag! |:(

Thanks!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Een draadloze wifi-ontvanger?? Kan je dan ook Wifi met een kabel ontvangen? ;)

Maar buiten de taalkundige verwarring zou ik, als het ook maar enigszins mogelijk is, kiezen voor een bekabelde oplossing. Wifi op een desktop is simpelweg niet aan te raden omdat Wifi bijna altijd minder presteert qua snelheid en stabiliteit. Wil je toch via wifi, omdat een kabel niet mogelijk is, dan is je access point (vaak in een router gecombineerd) van belang, en is het dus ook interessant om te weten welke specs dat ding heeft. Op basis daarvan kun je weer een wifi-kaartje uitzoeken.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:25:
Een draadloze wifi-ontvanger?? Kan je dan ook Wifi met een kabel ontvangen? ;)

Maar buiten de taalkundige verwarring zou ik, als het ook maar enigszins mogelijk is, kiezen voor een bekabelde oplossing. Wifi op een desktop is simpelweg niet aan te raden omdat Wifi bijna altijd minder presteert qua snelheid en stabiliteit. Wil je toch via wifi, omdat een kabel niet mogelijk is, dan is je access point (vaak in een router gecombineerd) van belang, en is het dus ook interessant om te weten welke specs dat ding heeft. Op basis daarvan kun je weer een wifi-kaartje uitzoeken.
Haha nu ik het nalees ziet het er inderdaad een beetje knullig uit. Kabel is ook een optie nu ik erover nadenk ja, dit moet ik nog maar eens herzien, elke case heeft een internet-aansluiting, correct of brazel ik nu weer onzin uit?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

De videokaart is gericht op gamen, ik kan je heel erg sterk een kabel aanraden als je wil gamen... Er zit al een ethernetpoort op je moederbord, die hoef je niet meer los er bij te kopen. Er zijn zat wifi kaartjes op de pricewatch te vinden als je toch het risico wilt nemen, echter.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:35:
De videokaart is gericht op gamen, ik kan je heel erg sterk een kabel aanraden als je wil gamen... Er zit al een ethernetpoort op je moederbord, die hoef je niet meer los er bij te kopen. Er zijn zat wifi kaartjes op de pricewatch te vinden als je toch het risico wilt nemen, echter.
Ok dus ik hoef er nu niks meer bij te kopen aangezien ik al een kabel heb?

Verwijderd

pricewatch: Asus PCE-AC68
Ik vind het altijd zo'n onzin dat mensen zo ongelofelijk negatief zijn over draadloos internet bij het gamen. Ik game al jaren draadloos en als je gewoon je internet op orde heeft merk je bijna geen verschil.

• kroegtijger
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:24:
pricewatch: Asus PCE-AC68
Ik vind het altijd zo'n onzin dat mensen zo ongelofelijk negatief zijn over draadloos internet bij het gamen. Ik game al jaren draadloos en als je gewoon je internet op orde heeft merk je bijna geen verschil.
Dat is wel erg kort door de bocht gesteld. Het is natuurlijk van heel veel factoren afhankelijk of het wel of niet goed wil lukken, en is een wifi-verbinding erbij juist een extra mogelijk probleem, wat je heel erg makkelijk kan elimineren.
Het voornaamste nadeel waar je met wifi mee te maken hebt, is de oncontroleerbaarheid van het signaal. Zo kan je het ene moment prima bereik hebben, en het andere moment amper nog signaal over houden, met als gevolg dus een niet zo'n heel beste verbinding. Dit heeft o.a. te maken met de gebruikte bouw-materialen (beton is bijvoorbeeld killing voor het signaal) maar ook met andere invloeden. Denk aan GSM-masten die in de buurt staan, of (veel) buren met wifi die het signaal verstoren. Allemaal zaken die erg lastig te achterhalen zijn. Bij een kabel is het eenvoudig meetbaar en heb je wel of geen verbinding. Bij Wifi ligt dat anders. Alleen al daarom is een bekabelde verbinding een handigere keuze.
Daarnaast kan je op bekabelde verbindingen veel hogere snelheden halen. Zeker bij bijvoorbeeld streaming video (met name 1080p content) kan de bandbreedte van je Wifi simpelweg te kort zijn om vloeiend je video's te kunnen streamen. Ook dan is een bekabelde oplossing dus weer slimmer.

Naar mijn mening zou je wifi dan ook alleen voor mobiele devices moeten toepassen (tablets, telefoons, laptops etc), en daar waar mogelijk verder altijd voor een bekabelde oplossing kiezen.

iRacing Profiel

Verwijderd

In mijn ervaring heb ik nooit problemen gehad met de internet verbinding tijdens het gamen. Ik heb dan wel nog een extra extender staan om te zorgen dat het internet in het hele huis snel is.
Maar tijdens het spelen van league heb ik nooit problemen met het internet en draai ik gewoon goed mee met de mensen die bekabeld zijn.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-02 14:19

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

wanneer je kabel kan toepassen is altijd leuk alleen ben ik het eens met Vergan, ik maak gebruik van draadlos internet voor spelletjes te spelen op de xbox en laptop en ondervind ik geen problemen. wordt ook vaak als host aangewezen.

Ten tweede is zo dat online spelletjes maar zeer weinig data verstoken iets van 50-100 megabyte per uur of zo. dat komt neer op een gemiddelde benodigde snelheid van 15kb/s - 30kb/s. De meeste wifi adapters kunnen dit gerust aan. Alleen kan het zijn dat je ping omhoog gaat.

Maar als je een kabel hebt liggen zou ik gewoon die gebruiken ik merk zelf dat bij downloaden uit Stoom dat mijn laptop stop bij 2mb/s en mijn pc (bedraad) door kachelt naar 7,2mb/s

Verwijderd

Topicstarter
Dan plug ik gewoon mijn kabel in gezien de punten die jullie aangeven. Thanks voor de hulp mannen (en eventuele vrouwen) !

• kroegtijger
Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:27:
In mijn ervaring heb ik nooit problemen gehad met de internet verbinding tijdens het gamen. Ik heb dan wel nog een extra extender staan om te zorgen dat het internet in het hele huis snel is.
Maar tijdens het spelen van league heb ik nooit problemen met het internet en draai ik gewoon goed mee met de mensen die bekabeld zijn.
Draadloos hoeft ook geen enkel probleem te zijn natuurlijk, maar de kans op problemen ermee is simpelweg groter omdat er meer is dat mis kan gaan, en de snelheden iets lager liggen. Daarom is het een prima oplossing voor devices waarbij een kabeltje inpluggen niet handig is, maar voor waar het niets uit maakt is een kabel dan dus betrouwbaarder.

iRacing Profiel

Pagina: 1