Hallo allemaal,
een vriend van mij heeft eind Januari losse onderdelen besteld om een PC in elkaar te zetten. Ik heb deze toen in elkaar gezet maar we zijn inmiddels 2,5 maand verder en zijn pc werkt nog steeds niet! Ik ben inmiddels echt ten einde raad en heb het gevoel alsof alles al getest is maar ik zal nog even een korte omschrijving geven wat er is gebeurd, misschien dat jullie iets weten.
Het begon allemaal met de voeding, deze ratelde bij binnenkomst en zorgde 1 dag nadat de pc was gebouwd voor kortsluiting. Deze toen opgestuurd en een nieuwe gekregen, niks aan de hand. Vervolgens begon de PC continu te freezen na elke 2 uur. Bij zwaar gebruik eerder en in Idle stand na 2 uur. Dus zijn we samen terug naar de winkel gereden, besteld bij cdromland.nl, en gevraagd wat er mee aan de hand was. Vervolgens hebben ze hem 3 dagen getest en toen konden we hem weer ophalen. Het bleek dus dat CPU cooler niet goed zat (stom van mij
), verder was alles goed. Eenmaal thuis gingen we alles weer aansluiten en opnieuw Windows installeren. Hier begon het al, de pc viel al uit tijdens de installatie van Windows. Er was dus nog steeds iets niet goed. Vervolgens de winkel gebeld en dan het antwoord krijgen ''Ja anders moet je nog een keer langskomen'' , maar aangezien wij in Haarlem wonen gaat dat nogal lastig, dus waarop ik vraag of ze dan iets kunnen betekenen qua reiskosten krijg ik doodleuk te horen "Ja, je hebt er zelf voor gekozen om bij ons te bestellen''. Lekker service bij een aankoop van bijna 900,-. Dan maar zelf nog wat dingen proberen. Dus eenmaal Windows aan de praat gekregen en dan maar hopen dat hij werkt. Maar natuurlijk, hij werkt nog steeds niet. Vervolgens zijn we langs een andere winkel gegaan hier in de buurt en die hebben het werkgeheugen en de videokaart getest bij hun en ander werkgeheugen meegegeven om te testen in de pc zelf. Het werkgeheugen en de videokaart bleek dus allemaal in orde maar het werkgeheugen wat wij meekregen om te testen in de pc had geen invloed op het freezen. Ik heb toen ook de harde schijf maar gecontroleerd en die deed het ook nog prima. Enige overgebleven optie was nu dus het moederbord. Dit zou natuurlijk veel verklaren; kortsluiting van de voeding zorgde voor een defect van het moederbord waardoor de componenten niet goed met elkaar konden samenwerken en de pc dus froze. Temperaturen waren verder ook allemaal prima dus ook daar kon het niet aan liggen. Dus, inmiddels zitten we al in april, vorige week het moederbord opgestuurd en verassend genoeg meteen een nieuwe gekregen. Deze heb ik toen in de pc gezet maar ook nu was hij nog niet stabiel. De ene dag deed de pc het zonder problemen en de andere dag liep hij weer vast. Nu hadden we dus afgelopen weekend een ''LAN party'' en had ik het leuke idee om zijn componenten in mijn behuizing te bouwen aangezien ik een wat grotere en koelere behuizing heb. Nou, allemaal prima, pc geen enkele keer vast gelopen het enige probleem was dat Windows niet goed werkte en bij elk spel een error aangaf; ''kon de toepassing niet correct starten, error code 0xc0000007b''. Na de LAN party alle componenten weer in zijn eigen behuizing gezet en alles geoptimaliseerd voor de airflow, zodat ook dat geen enkel probleem kon zijn. Vervolgens had ik nog Windows 8.1 geinstalleerd op een nieuwe partitie (hij heeft namelijk een officiele Windows 7 die hij graag wilt behouden) en dit werkte ook allemaal prima. Nu doet heel zijn PC het ineens niet meer sinds maandag
...... Als je de pc probeert te starten vanaf Windows 7 krijg je een blue screen of death en start hij opnieuw op en zodra je hem probeert te starten vanaf Windows 8.1 krijg je ook een BSOD maar met verschillende soorten errors. Zoals bijvoorbeeld
- Kernel security check failure
- memory management
- critical process died
- ntfs file system (niet zeker, iets in die richting)
En nog een paar andere als ik me niet vergis.
Dus, ik heb mijn SSD met Windows 8.1 aangesloten en zijn hard drive los gekoppeld en zelfs dit werkt niet.
Opstartherstel heeft niks uitgemaakt en ik heb ook nog alle overige hardware losgekoppeld en opgestart via Windows 7 op een USB. Via hier ook nog windows 8.1 op zijn eigen harde schijf verwijdert. Verder heb ik nog zijn videokaart eruit gehaald en de hdmi kabel in zn moederbord gestopt maar ook dit mocht niet baten. Ik heb hem niet een keer aan de praat gekregen. Ik heb nu inmiddels zijn harde schijf en werkgeheugen meegenomen naar mijn huis om te testen en ik krijg ook mijn eigen pc niet aan de praat met alleen zijn harde schijf eraan. Er ligt dus sowieso een software probleem alleen kan ik deze harde schijf niet formatteren aangezien er dus een officiele Windows opstaat en dat is nogal zonde van het geld. Iemand toevallig een manier om je Windows te deactiveren en later opnieuw te installeren? Verder ben ik nu zijn werkgeheugen aan het testen met memtest86 maar daar klopt ook al helemaal niks van, ik krijg bij elke test vet veel errors en heb dus geen idee wat er nou mee aan de hand is. Mijn pc startte in ieder geval gewoon op met zijn werkgeheugen en mijn SSD.
Duss.. Ik ben echt helemaal ten einde raad, het enige wat ik zeker weet is dat mijn vriend de grootste pechvogel ooit is. Iemand nog ideeen?
een vriend van mij heeft eind Januari losse onderdelen besteld om een PC in elkaar te zetten. Ik heb deze toen in elkaar gezet maar we zijn inmiddels 2,5 maand verder en zijn pc werkt nog steeds niet! Ik ben inmiddels echt ten einde raad en heb het gevoel alsof alles al getest is maar ik zal nog even een korte omschrijving geven wat er is gebeurd, misschien dat jullie iets weten.
Het begon allemaal met de voeding, deze ratelde bij binnenkomst en zorgde 1 dag nadat de pc was gebouwd voor kortsluiting. Deze toen opgestuurd en een nieuwe gekregen, niks aan de hand. Vervolgens begon de PC continu te freezen na elke 2 uur. Bij zwaar gebruik eerder en in Idle stand na 2 uur. Dus zijn we samen terug naar de winkel gereden, besteld bij cdromland.nl, en gevraagd wat er mee aan de hand was. Vervolgens hebben ze hem 3 dagen getest en toen konden we hem weer ophalen. Het bleek dus dat CPU cooler niet goed zat (stom van mij
- Kernel security check failure
- memory management
- critical process died
- ntfs file system (niet zeker, iets in die richting)
En nog een paar andere als ik me niet vergis.
Dus, ik heb mijn SSD met Windows 8.1 aangesloten en zijn hard drive los gekoppeld en zelfs dit werkt niet.
Opstartherstel heeft niks uitgemaakt en ik heb ook nog alle overige hardware losgekoppeld en opgestart via Windows 7 op een USB. Via hier ook nog windows 8.1 op zijn eigen harde schijf verwijdert. Verder heb ik nog zijn videokaart eruit gehaald en de hdmi kabel in zn moederbord gestopt maar ook dit mocht niet baten. Ik heb hem niet een keer aan de praat gekregen. Ik heb nu inmiddels zijn harde schijf en werkgeheugen meegenomen naar mijn huis om te testen en ik krijg ook mijn eigen pc niet aan de praat met alleen zijn harde schijf eraan. Er ligt dus sowieso een software probleem alleen kan ik deze harde schijf niet formatteren aangezien er dus een officiele Windows opstaat en dat is nogal zonde van het geld. Iemand toevallig een manier om je Windows te deactiveren en later opnieuw te installeren? Verder ben ik nu zijn werkgeheugen aan het testen met memtest86 maar daar klopt ook al helemaal niks van, ik krijg bij elke test vet veel errors en heb dus geen idee wat er nou mee aan de hand is. Mijn pc startte in ieder geval gewoon op met zijn werkgeheugen en mijn SSD.
Duss.. Ik ben echt helemaal ten einde raad, het enige wat ik zeker weet is dat mijn vriend de grootste pechvogel ooit is. Iemand nog ideeen?