Toon posts:

PC doet het na 2 maanden nog steeds niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

een vriend van mij heeft eind Januari losse onderdelen besteld om een PC in elkaar te zetten. Ik heb deze toen in elkaar gezet maar we zijn inmiddels 2,5 maand verder en zijn pc werkt nog steeds niet! Ik ben inmiddels echt ten einde raad en heb het gevoel alsof alles al getest is maar ik zal nog even een korte omschrijving geven wat er is gebeurd, misschien dat jullie iets weten.

Het begon allemaal met de voeding, deze ratelde bij binnenkomst en zorgde 1 dag nadat de pc was gebouwd voor kortsluiting. Deze toen opgestuurd en een nieuwe gekregen, niks aan de hand. Vervolgens begon de PC continu te freezen na elke 2 uur. Bij zwaar gebruik eerder en in Idle stand na 2 uur. Dus zijn we samen terug naar de winkel gereden, besteld bij cdromland.nl, en gevraagd wat er mee aan de hand was. Vervolgens hebben ze hem 3 dagen getest en toen konden we hem weer ophalen. Het bleek dus dat CPU cooler niet goed zat (stom van mij 8)7 ), verder was alles goed. Eenmaal thuis gingen we alles weer aansluiten en opnieuw Windows installeren. Hier begon het al, de pc viel al uit tijdens de installatie van Windows. Er was dus nog steeds iets niet goed. Vervolgens de winkel gebeld en dan het antwoord krijgen ''Ja anders moet je nog een keer langskomen'' , maar aangezien wij in Haarlem wonen gaat dat nogal lastig, dus waarop ik vraag of ze dan iets kunnen betekenen qua reiskosten krijg ik doodleuk te horen "Ja, je hebt er zelf voor gekozen om bij ons te bestellen''. Lekker service bij een aankoop van bijna 900,-. Dan maar zelf nog wat dingen proberen. Dus eenmaal Windows aan de praat gekregen en dan maar hopen dat hij werkt. Maar natuurlijk, hij werkt nog steeds niet. Vervolgens zijn we langs een andere winkel gegaan hier in de buurt en die hebben het werkgeheugen en de videokaart getest bij hun en ander werkgeheugen meegegeven om te testen in de pc zelf. Het werkgeheugen en de videokaart bleek dus allemaal in orde maar het werkgeheugen wat wij meekregen om te testen in de pc had geen invloed op het freezen. Ik heb toen ook de harde schijf maar gecontroleerd en die deed het ook nog prima. Enige overgebleven optie was nu dus het moederbord. Dit zou natuurlijk veel verklaren; kortsluiting van de voeding zorgde voor een defect van het moederbord waardoor de componenten niet goed met elkaar konden samenwerken en de pc dus froze. Temperaturen waren verder ook allemaal prima dus ook daar kon het niet aan liggen. Dus, inmiddels zitten we al in april, vorige week het moederbord opgestuurd en verassend genoeg meteen een nieuwe gekregen. Deze heb ik toen in de pc gezet maar ook nu was hij nog niet stabiel. De ene dag deed de pc het zonder problemen en de andere dag liep hij weer vast. Nu hadden we dus afgelopen weekend een ''LAN party'' en had ik het leuke idee om zijn componenten in mijn behuizing te bouwen aangezien ik een wat grotere en koelere behuizing heb. Nou, allemaal prima, pc geen enkele keer vast gelopen het enige probleem was dat Windows niet goed werkte en bij elk spel een error aangaf; ''kon de toepassing niet correct starten, error code 0xc0000007b''. Na de LAN party alle componenten weer in zijn eigen behuizing gezet en alles geoptimaliseerd voor de airflow, zodat ook dat geen enkel probleem kon zijn. Vervolgens had ik nog Windows 8.1 geinstalleerd op een nieuwe partitie (hij heeft namelijk een officiele Windows 7 die hij graag wilt behouden) en dit werkte ook allemaal prima. Nu doet heel zijn PC het ineens niet meer sinds maandag 8)7 8)7 8)7 ...... Als je de pc probeert te starten vanaf Windows 7 krijg je een blue screen of death en start hij opnieuw op en zodra je hem probeert te starten vanaf Windows 8.1 krijg je ook een BSOD maar met verschillende soorten errors. Zoals bijvoorbeeld
- Kernel security check failure
- memory management
- critical process died
- ntfs file system (niet zeker, iets in die richting)
En nog een paar andere als ik me niet vergis.

Dus, ik heb mijn SSD met Windows 8.1 aangesloten en zijn hard drive los gekoppeld en zelfs dit werkt niet.
Opstartherstel heeft niks uitgemaakt en ik heb ook nog alle overige hardware losgekoppeld en opgestart via Windows 7 op een USB. Via hier ook nog windows 8.1 op zijn eigen harde schijf verwijdert. Verder heb ik nog zijn videokaart eruit gehaald en de hdmi kabel in zn moederbord gestopt maar ook dit mocht niet baten. Ik heb hem niet een keer aan de praat gekregen. Ik heb nu inmiddels zijn harde schijf en werkgeheugen meegenomen naar mijn huis om te testen en ik krijg ook mijn eigen pc niet aan de praat met alleen zijn harde schijf eraan. Er ligt dus sowieso een software probleem alleen kan ik deze harde schijf niet formatteren aangezien er dus een officiele Windows opstaat en dat is nogal zonde van het geld. Iemand toevallig een manier om je Windows te deactiveren en later opnieuw te installeren? Verder ben ik nu zijn werkgeheugen aan het testen met memtest86 maar daar klopt ook al helemaal niks van, ik krijg bij elke test vet veel errors en heb dus geen idee wat er nou mee aan de hand is. Mijn pc startte in ieder geval gewoon op met zijn werkgeheugen en mijn SSD.

Duss.. Ik ben echt helemaal ten einde raad, het enige wat ik zeker weet is dat mijn vriend de grootste pechvogel ooit is. Iemand nog ideeen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19
Even je laatste zin beantwoorden.
Je hoeft Windows niet te deactiveren.
Als je hem opnieuw installeert zul je hooguit MicroSoft moeten bellen (gratis) en dan wellicht dat je iemand aan de lijn krijgt. Die je door zet naar een computer.
Maar bij nog een keertje activeren zal dat wellicht gewoon meteen de computer worden.

Dus leeggooien van de schijf kan gewoon.
Wat daarna kan is Windows installeren en niet meteen activeren.
Dan heb je iig 30 dagen om te testen en opnieuw te installeren waar nodig.

Maar als je jouw pc niet aan de praat krijgt met zijn hardeschijf (ik ga er even vanuit dat je bedoelt dat die schijf aangesloten staat als extra schijf en niet als bootschijf op jouw pc.
Want dat laatste vind Windows niet altijd leuk om te doen. Schijnt vanaf W7 ook weer niet zo'n probleem te zijn. Maar zelf zou ik het iig af raden om dat op die manier te doen.

Mocht het wel zo zijn dat de schijf er naast hangt, dan is er iig iets mis met die schijf.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Als je onderdelen bestelt vind ik het al heel wat dat ze service verlenen als jijzelf het slecht in elkaar zet! Als je ook nog reiskostenvergoeding verwacht, zijn je verwachtingen toch echt te hoog gespannen.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-01 15:38

NSG

Je weet niks!

Je kan ook niet zomaar de hardeschijf/ssd aan een andere computer hangen en het OS booten, want ik neem aan dat jullie computers niet dezelfde hardware hebben.

Het probleem met de Windows7 installatie volg ik niet, je hebt toch gewoon een key, die kan je gewoon hergebruiken en zo nodig activeer je het telefonisch.

Verder verwacht je veel te veel van de zaak waar je de onderdelen heb gekocht, had je het door hen laten assembleren was het een ander verhaal.

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-02 14:52
Misschien ook handig om even de specs erbij te vermelden. zou zomaar kunnen dat je combi van mem en mobo niet lekker samen werken.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• ruko_rkr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:37
Wat hij wel en niet kan verwachten van een winkel is niet hetgene waar hij hier voor zijn vraag stelt.

OT : Als ik je verhaal zo lees heb je het nieuwe moederbord nog niet getest , er vanuitgaande dat nieuw niet stuk kan zijn. Helaas komen DOA's etc nog vaak voor en zou het een verklaring kunnen zijn voor jouw probleem.

A day without sunshine is like, you know, night.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Heb je het moederbord wel goed met afstandsbussen bevestigd aan de kast?

Heb je gezorgd dat je niet geladen bent tijdens het monteren?

Ik zie slechts twee mogelijkheden:
- Je hebt enorm veel pech met deze componenten
- Er is iets mis gegaan tijdens de assemblage

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 18:11

Hokkie

Hello

Welke voeding (merk/type) heb je?

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:29:
[...] Het bleek dus dat CPU cooler niet goed zat (stom van mij 8)7 ),
[...] Vervolgens zijn we langs een andere winkel gegaan hier in de buurt en die hebben het werkgeheugen en de videokaart getest bij hun en ander werkgeheugen meegegeven om te testen in de pc zelf. Het werkgeheugen en de videokaart bleek dus allemaal in orde maar het werkgeheugen wat wij meekregen om te testen in de pc had geen invloed op het freezen.
[...] vorige week het moederbord opgestuurd en verassend genoeg meteen een nieuwe gekregen.
[...] bij elk spel een error aangaf; ''kon de toepassing niet correct starten, error code 0xc0000007b''.
[...] Verder ben ik nu zijn werkgeheugen aan het testen met memtest86 maar daar klopt ook al helemaal niks van, ik krijg bij elke test vet veel errors en heb dus geen idee wat er nou mee aan de hand is. Mijn pc startte in ieder geval gewoon op met zijn werkgeheugen en mijn SSD.
Zaken te onderzoeken:
- stel vast of het geheugen 100% bij het moederbord past. memtest errors is niet goed.
- bij de inbouw ESD veilig gewerkt? Met al het in- en uitsteken van geheugen kan statische lading snel alles verwoesten.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:12
probeer m is op testarte met zo weinig mogelijk aangesloten.

geen videokaart (onboard gebruiken)
1reep geheugen
1 hdd (geformateerd)
processor op stock (ofc)
1 monitor
alleen toetsenbord
geen muis!
pcu alleen op moederbord en hdd ansluiten

dan windows instaleren driver instaleren en testen

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-02 11:46

3DDude

I void warranty's

Uhh lastig als je alles al geprobeerd hebt...
dingen die mij te 1-2 te binnen schieten

- Moederbord en geheugen ? -> staat dit werkgeheugen op de QVL list?
- Als jij geheugen errors krijgt met zijn geheugen --> RMA
- Moederbord en EFI/BIOS --> Wel is op de fabrikant zijn site gezocht naar een BIOS update? Dit kan ook de stabiliteit verbeteren
- Voeding: Toen die kapot ging, denk ik dat die je hele systeem om zeep geholpen heeft (lees: alle componenten die er destijds in zaten).
- Assemblage: Als je dat zelf niet zo goed kan, waarom doe je het dan? Je zegt dat de CPU koeler niet goed vast zat.. ik bedoel kom op..?

Wat je had moeten doen? :P

- Bij de webshop aangeven dat de voeding gaar is.
- Dat je verwacht dat alle onderdelen vervangen dien te worden, omdat ze een 'opdonder' hebben gehad van de voeding.
- Vraag de webshop om met een voorstel te komen m.b.t. alle componenten te vervangen in een keer...

Be nice, You Assholes :)

• Arunia
Koeler heb ik ook eens gehad (CM Jet 7). ;)
De verhoging (zodat de koeler niet je socket verwarmd) zat uiteraard boven het socket en het verhoogde gedeelte zat boven de CPU.
Dus socket verwarmd en CPU niet goed gekoeld.

Voor alles een eerste keer zullen we maar zeggen :D

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de reacties allemaal. Het gaat verder niet om wat de winkel heeft gedaan, de enige reden dat ik het vermelde is omdat hun zeiden dat ze alles hadden nagekeken terwijl dit in werkelijkheid niet zo is. En we hebben er ook voor betaald, dus het is niet zomaar ''gratis service'' geweest :). Maar dat maakt verder allemaal niet uit, om even ter zake te komen; moederbord en werkgeheugen moet gewoon compatible zijn aangezien het als een setje is gekocht. Dus processor, moederbord en werkgeheugen bij elkaar als actiebundel. Sorry ik was de specificaties vergeten erbij te vermelden;

- Intel i5 4670k
- Gigabyte GA-Z87X-D3H
- Crucial Ballistix BLT4G3D1608ET3LX0
- Corsair CX600M
- MSI Geforce GTX 760
- LG DVD Drive :P
- Cooler Master Silencio 550

Verder hebben we afstandsbussen gebruikt, BIOS heb ik geupdate, harde schijf heb ik dus nog niet geformatteerd omdat de licentiecode van Windows op de harde schijf zelf staat. Daarnaast had ik meteen dag 1 nadat de voeding kapot is gegaan het moeten melden ja, maar later heeft die andere winkel nog alle componenten (muv het moederbord) los getest bij hun systemen en daar hebben ze niks gevonden en werkte alles nog. En ik heb al redelijk vaak systemen zelf gebouwd, niemand is perfect dus ja ik heb een foutje gemaakt, een best wel stomme fout, maar zulk soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren toch :). Ik heb ook al geprobeerd de PC met zo min mogelijk hardware op te starten, ook de videokaart eruit gehaald, maar dat werkte ook niet. Ik zal het zo nog eens proberen.

Nogmaals iedereen bedankt voor de reacties, I really appreciate it :)! Als je nog ideeen hebt, laat het me weten!

• Arunia
Je hebt een UEFI/BIOS. Ik verwacht dat de licentie niet op de hardeschijf zelf staat, maar in de UEFI.
Geen idee hoe dat zit trouwens met losse moederborden, want ik dacht dat dit alleen bij laptops en prefabs zo was.

Weet je zeker dat je geen schijfje hebt van Win 8 met daar de code?

Daarnaast, niet toevallig een afstandshouder die op een plek zit zonder gat waardoor deze sluiting maakt?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. De andere winkel waar ik het over had, die de losse componenten heeft getest, heeft bij het testen aangeboden om er een officiële Windows 7 op te zetten voor 2 tientjes. Me vriend heeft toen een code gekregen die hij via Microsoft telefonisch moest activeren. Ik zal nog eens kijken of er nog ergens een afstandshouder zit. Excuus voor de onduidelijkheid over Windows, in m'n hoofd is het dan allemaal zo duidelijk en dan vergeet ik belangrijke dingen mee te vertellen :P .

• Arunia
Voor 20 euro lijkt me niet helemaal legaal, maar daar hou ik me even buiten.

Gebruik dan even een programma om die activatiecode uit Windows te pulken.
Wel goed zoeken, want er zijn ook loggers zodat je je code kwijt bent, maar dan kun je iig die zooi er af gooien en testen.

Verwijderd

Dat hij freezed na idle betekent 3 dingen:

- RAM
- Voeding (Voltage)
- Videokaart drivers

Dus of de RAM is niet goed, verkeerde frequentie ofzo, of de voeding is teveel of te weinig.. of de video kaart fucked het systeem. Dus driver zijn verkeerd/veroudert.

Verder heb jij overal garantie op dus moeten ze je wel helpen. anders vraag je al je geld terug en bestel je bij een betere winkel/shop. Je kan ook nog even langs een computer winkel in je eigen stad. Die helpen je graag maar dan kost het wat meer.. maar dan heb je garantie als hun iets stuk maken, en het komt over het algemeen 9/10 keer goed..

Spijtig om te horen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee of het legaal was of niet, daar heb ik verder ook niet naar omgekeken. Ik probeer nu met een programma die product code te vinden maar dat wil niet werken aangezien hij dan alleen kijkt naar mijn harde schijf ipv naar die van me vriend. En ik kan niet opstarten vanaf die harde schijf omdat daar dus iets mis mee is.. Schiet lekker op :P

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:11
Mbt tot die productcode, dat lijkt me nu het belangrijkste niet. Je kan natuurlijk een image maken van die hdd zodat deze iig bewaard is ergens. En dan als je de pc werkend hebt de image terugzetten om de productcode te vinden (wel ook even een image maken van de werkende installatie voor de zekerheid)

Heb je trouwens zelf ook als geprobeerd om de componenten een voor een in je eigen pc te bouwen?

Je gaf aan dat als je de hele pc in jouw kast bouwt, er niks aan de hand is toch? Zit er misschien iets verkeerd in de nieuwe kast, iets verbogen ofzo wat bijv kortsluiting kan maken. (wilde gok)

Mbt het garantie verhaal hierboven. In zijn geheel terugbrengen zal niet gaan. Er is garantie op de losse componenten, niet op een werkende pc. Als je garantie Wilt op een werkende pc moet je hem ook als zodanig aanschaffen, ofwel door hen in elkaar laten zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden, defect werkgeheugen. Deze gaan we nu terug sturen en hopelijk krijgen we meteen nieuwe. Voor de zekerheid ook maar de videokaart meegestuurd 😜. Toch best raar dat dit nu ineens defect is, het werkgeheugen is namelijk echt 10.000x getest ofzo. Maar maakt verder niet uit, het probleem is gevonden. Bedankt iedereen voor de reacties!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:11
En hoe heb je het nou gevonden? dat is natuurlijk wel interessant om te weten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja klopt, ik heb jou advies opgevolgd; stuk voor zijn componenten in mijn pc te bouwen. Dank je voor de tip! Dat was het laatste wat ik nog niet had geprobeerd haha.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik nog een ander vraagje, ik heb dus 4gb werkgeheugen van mij tijdelijk uitgeleend aan die vriend van me maar mijn pc werkt nu echt ontzettend traag. Zodra ik eenmaal ga downloaden kan ik letterlijk niks anders meer doen en als ik dan wat aanklik moet ik letterlijk een minuut wachten voordat het open gaat. Hoe kan ik dit oplossen? Komt dit echt alleen door het werkgeheugen?

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-02 14:55
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:34:
Nu heb ik nog een ander vraagje, ik heb dus 4gb werkgeheugen van mij tijdelijk uitgeleend aan die vriend van me maar mijn pc werkt nu echt ontzettend traag. Zodra ik eenmaal ga downloaden kan ik letterlijk niks anders meer doen en als ik dan wat aanklik moet ik letterlijk een minuut wachten voordat het open gaat. Hoe kan ik dit oplossen? Komt dit echt alleen door het werkgeheugen?
4GB zou meer dan voldoende moeten zijn om Windows stabiel te draaien zonder problemen. Dus het lijkt alsof er meer aan de hand is.Je kan proberen om je swap file als statisch in te stellen op een X grootte (4096 of 8192). Misschien dat je PC nu constant de grootte van de swap file aan het aanpassen is op de harddisk (dynamisch dus), wat soms voor traagheid kan zorgen.

Desondanks denk ik niet dat dit komt doordat je nu slechts 4GB aan werkgeheugen hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Junia op 12-04-2014 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan ik de swapfile op statisch instellen? En zou het te maken kunnen hebben met m'n harde schijf? Ik heb namelijk een SSD en een normale hard drive van 1TB en zodra ik dus dingen download of installeer op m'n hard drive merk ik dat het heel langzaam gaat.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:48

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als dingen lang laden, denk ik eerder aan de harde schijf. Is die wel in orde?

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik weet wel, ik heb hem laatst ook nog helemaal leeg gehaald en geformatteerd.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-02 10:52
Vervolgens had ik nog Windows 8.1 geinstalleerd op een nieuwe partitie (hij heeft namelijk een officiele Windows 7 die hij graag wilt behouden) en dit werkte ook allemaal prima. Nu doet heel zijn PC het ineens niet meer sinds maandag 8)7 8)7 8)7 ...... Als je de pc probeert te starten vanaf Windows 7 krijg je een blue screen of death en start hij opnieuw op en zodra je hem probeert te starten vanaf Windows 8.1 krijg je ook een BSOD maar met verschillende soorten errors. Zoals bijvoorbeeld
- Kernel security check failure
- memory management
- critical process died
- ntfs file system (niet zeker, iets in die richting)
En nog een paar andere als ik me niet vergis.

Dus, ik heb mijn SSD met Windows 8.1 aangesloten en zijn hard drive los gekoppeld en zelfs dit werkt niet.
Opstartherstel heeft niks uitgemaakt en ik heb ook nog alle overige hardware losgekoppeld en opgestart via Windows 7 op een USB. Via hier ook nog windows 8.1 op zijn eigen harde schijf verwijdert.
Dit is, excuses voor mijn verwoording, maar echt prutswerk. Op het moment dat je een andere versie van Windows (hier windows 8) op dezelfde harde schijf zet, enkel op een andere partitie, verwijder je de bootverwijzing op de harde schijf naar Windows 7. Op het moment dat je dan Windows 8 verwijderd, staat Windows 7 er nog wel op, maar kun je er met geen mogelijkheid meer naar booten. Dit werkt alleen als je een bootmanager hebt, daarvoor moet je maar op google kijken naar "dual-boot windows 7 and 8" of iets in die richting.

Bovendien is het niet meer dan logisch dat jouw harde schijf niet werkt in zijn computer, jullie hebben toch niet dezelfde hardware? Verwacht je nou dat al jouw drivers op magische wijze ook op zijn computer werkt?

Test zijn geheugen in jouw systeem met Memtest. Als je daar geen errors krijgt, zou ik eens kijken naar het moederbord of CPU. Als je wel fouten krijgt op jouw systeem dan weet je waar het aan ligt. Dat hij gewoon opstart met zijn geheugen geeft me wel al een indicatie van de uitkomst.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-02 14:55
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 16:18:
En hoe kan ik de swapfile op statisch instellen? En zou het te maken kunnen hebben met m'n harde schijf? Ik heb namelijk een SSD en een normale hard drive van 1TB en zodra ik dus dingen download of installeer op m'n hard drive merk ik dat het heel langzaam gaat.
Zoals je zelf al aangeeft lijkt er iets mis te zijn met de HDD of de aansturing hiervan. Persoonlijk zou ik hier het eerst even naar kijken.

Je swap file kun je statisch instellen door --> eigenschappen van mijn computer --> advanced system settings --> advanced tab --> performance settings --> advanced --> onderaan 'change' --> daar kun je vervolgens hem op 'custom size' zetten met een bijbehorende hoeveelheid (4096 zal voldoen).

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou ik graag willen weten hoe het dan mogelijk is dat toen ik eenmaal Windows 8 van zijn harde schijf had verwijderd en mijn werkgeheugen erin had gezet, de pc zonder problemen aanging? :P

En klopt, ik verwachtte ook niet dat hij het op magische wijze zou doen.

En btw, ik hoef niks meer te testen. Als je namelijk heel het topic had gelezen, had je geweten dat ik het inmiddels al gevonden heb en dat het werkgeheugen dus defect is. Deze hebben we inmiddels opgestuurd naar de webshop.

Verwijderd

Topicstarter
@ Junia,

Bedankt voor je reactie. Swap file had ik inmiddels gevonden en ben nu zoals je zegt aan het kijken naar m'n HDD.

Verwijderd

3DDude schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:45:

- Assemblage: Als je dat zelf niet zo goed kan, waarom doe je het dan? Je zegt dat de CPU koeler niet goed vast zat.. ik bedoel kom op..?
Da's een beetje lullig om te zeggen. Sommige CPU koelers kunnen écht een bitch zijn.
Ik heb ooit ook wel is een simpele TX3 verkeerd inmekaar geschroefd. Je moet 'm kennelijk op z'n kop inmekaar schroeven :F

Ontopic:
Ik raad echt aan om ram modules te nemen die op de QVL van je moederbord staan te nemen.
Klopt alles in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
@2Fat2Walk,

Alles klopte in de bios. En in principe zou dat niet perse hoeven, aangezien nu 1 reepje van mijn werkgeheugen in zijn pc zit en het gewoon prima werkt (mijn werkgeheugen staat niet in de lijst). Daarnaast had hij het werkgeheugen gehaald als één set bestaande uit het moederbord, processor en werkgeheugen.
Als het goed is krijgt hij aankomende week z'n nieuwe werkgeheugen binnen en dan moet alles opgelost zijn :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:05:
@2Fat2Walk,

Alles klopte in de bios. En in principe zou dat niet perse hoeven, aangezien nu 1 reepje van mijn werkgeheugen in zijn pc zit en het gewoon prima werkt (mijn werkgeheugen staat niet in de lijst). Daarnaast had hij het werkgeheugen gehaald als één set bestaande uit het moederbord, processor en werkgeheugen.
Als het goed is krijgt hij aankomende week z'n nieuwe werkgeheugen binnen en dan moet alles opgelost zijn :).
Natuurlijk hoeft het niet op de QVL te staan, maar het is wel getest met jouw CPU/Mobo combinatie.
Ook doen sommige fabrikanten moeilijk over welke ram modules je gebruikt.
Mooi dat het iig is opgelost.
Pagina: 1