Toon posts:

Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik wil binnenkort een videokaart in mijn PC zetten. Momenteel gebruik ik een i7 4770 CPU voor het video gebeuren (Intel HD Graphics 4600). Opzich werkt dat prima maar ik kan SimCity bijvoorbeeld niet op de maximale settings spelen.

Ik zat te denken aan een van de onderstaande kaarten:Welke is aan te raden? Ik speel SimCity maar wil ook Battlefield 4 / CoD gaan spelen. Momenteel speel ik op een 22" inch monitor maar wil deze later gaan uitbreiden naar 24" inch of misschien nog groter.
Wel blijf ik bij één monitor.

Momenteel is mijn mobo van MSI dus vandaar dat ik voor MSI kaarten gekozen heb. Wel twijfel ik nog tussen AMD en nVidia.

De eerste kaart heeft denk ik mijn voorkeur maar ik ben benieuwd of jullie nog suggesties hebben.

Beide hebben een 270 chipset. Of is het het waard om een paar tientjes erbij te leggen en een 280 chipset aan te schaffen?

Greetz!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:28

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit hoort niet in SF maar CAA :)

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:29:
Welke is aan te raden? Ik speel SimCity maar wil ook Battlefield 4 / CoD gaan spelen. Momenteel speel ik op een 22" inch monitor maar wil deze later gaan uitbreiden naar 24" inch of misschien nog groter.
Wel blijf ik bij één monitor.
De grote van de monitor maakt niet uit, het aantal pixels (full HD tegenover mogelijk UHD) mogelijk wel.
Verder is de vraag wil je ook Battlefield 4 / CoD (laatste uitgifte) ook op de maximale settings spelen door de nieuwe videokaart?
Beide hebben een 270 chipset. Of is het het waard om een paar tientjes erbij te leggen en een 280 chipset aan te schaffen?

Greetz!
Beide hebben een 270 chipset? What no seriously what?
De ene is een Nvidia Geforce 700 series (de 760 TF) en de ander een AMD Radeon R9 (de R9 270X).

Dit is voornamelijk voorkeur wil je het snelste en zuinigste dan is dat op het moment de Geforce (Nvidia) alhoewel deze mogelijk wel wat duurder is.

Verder is er ook de vraag wat is je maximum buget (wat kan en wil je maximaal uitgeven)? Verder zijn mogelijk voor anderen je PC specs ook wel handig want met alleen een processor kunnen we moeilijk meer dan glazen bol (naar eigen inzicht) advies geven (dus behalve processor, het geheugen, moederbord, voeding en behuizing). Want zelf zou ik voor maximale settings eerder naar een R9 290(X) series of een Geforce 280 series kijken alhoewel je dan kwa prijs minimaal €150,- duurder uit bent.
Momenteel is mijn mobo van MSI dus vandaar dat ik voor MSI kaarten gekozen heb. Wel twijfel ik nog tussen AMD en nVidia.
MSI of een ander merk maakt niet heel erg veel uit behalve mogelijk het uiterlijk van de kaart met andere dan standaard koelers erop (wat mogelijk wel aan te raden is voor het geluid en temperatuur van de videokaarten te minimaliseren naar horen zeker bij AMD kaarten).

Out of topic:
Ik draai hier zelf op 2x een HD 6970 in crossfire en heb geen problemen om de meeste games op Maximale Settings te spelen, daar moet ik wel bij aangeven dat de laatste (meest grafisch belastende) games die ik heb Skyrim (met een shitload aan graphic improvement mods en Skyrim Total Enhancement Project volgend), Dishonored en Dark zijn op een AM3 socket met een Phenom II 1100T processor dus ik ben zelf eigenlijk kwa hardware alweer wat out of date :p

[ Voor 30% gewijzigd door Starke op 10-04-2014 12:08 ]