Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(Open Source) GPS-Software Benodigd

Pagina: 1
Acties:

• brianovitch
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-08 17:07
Beste, na uren googelen ben ik niet geslaagd.

Ik heb een sanav CT-24 gps apparaat hier en wil graag de informatie hiervan porten naar mijn eigen database. Nu weet ik niet wat voor data dit apparaat naar de gespecificeerde weblink of ip-adres stuurt(in welk formaat).
Het enige wat ik wel weet is wat de informatie inhoud(voorbeeld):
$GPRMC,081836,A,3751.65,S,14507.36,E,000.0,360.0,130998,011.3,E*62,AUTO-3772mv
Mijn eerste idee was om zelf een weblink te programmeren die deze data uit elkaar trekt en naar de database zet waar ik vervolgens dit weer vanaf haal voor mijn eigen applicatie. Hier wil ik heatmaps/huidige locatie op kunnen weergeven via google maps. Nu is dit niet mogelijk omdat ik nergens kan vinden in welk formaat het binnen komt(.txt bestand e.d.).

Overigens kan ik zelf een ip adres/weblink specificeren in het apparaat waar de informatie heen wordt gestuurd. Dit alles gaat via GPRS.

Mijn vraag:
Weet iemand wat voor soort bestand er wordt verstuurd door het gps apparaat of is er software beschikbaar die dit automatisch naar je eigen database zet?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door brianovitch op 10-04-2014 09:30 . Reden: Wat vergeten ]

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:57
Het lijkt op standaard NMEA-0183. Het is me niet helemaal duidelijk hoe je die gegevens uitleest, mijn GPS ontvanger wordt verbonden door een seriele poort.

Ik weet niet op welk OS je zit enzo maar onder linux heb je http://www.catb.org/gpsd/ en dat is een vrij uitgebreide tool om dit soort apparaten aan te sluiten en uit te kunnen lezen. Misschien kun je daar iets mee.

• brianovitch
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-08 17:07
Bedankt voor de reactie! Het moet op windows, maar ik heb het volgende stukje code gevonden:
http://www.phpclasses.org...vers-using-NMEA-0183.html
Even uitvinden hoe het werkt haha, toch bedankt!