Iphone kabel extra USB geven om te laden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik weet dat dit een vage topic titel is, maar dit is het geval.

Heb sinds kort een ander auto en deze heeft een Ipod interface.Als mijn iphone hier op aansluit dan kan ik muziek via de auto speakers luisteren maar ook voor en achteruit scrollen.

Enig probleem dat ik heb is dat deze interface mijn iphone niet laadt.
Daarom denk ik er over om het kabel welke in de iphone gaat te voorzien van een extra USB stekker welke ik dan kan gebruiken om deze op te laden.

Het gaat dus om het witte kabel:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2i26h42.jpg

Dacht zelf om deze witte kabel aan de interface kant te strippen om te kijken of ik nog ergens niet aangesloten kabeltjes kan vinden.
Als dat het geval is dan kan ik hier aan een USB stekker solderen.

Mijn vraag is nu, kan dit zonder enig probleem? zal de Iphone dit accepteren?

Als ik het goed gezien heb moet ik pin 16 (ground) en 23 (5V) gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door seninha op 10-04-2014 08:48 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Het schijnt wat ingewikkeld te zijn met Apple producten. Ze zijn nogal kieskeurig. Wellicht heb je hier wat aan: https://learn.adafruit.com/minty-boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1990
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:03
Ik verwacht dat de Iphone het wel accepteert maar dat het solderen onmogelijk is. Omdat de kabel waarschijnlijk minimaal aantal aders heeft. En dus geen los 5V kabel.
Wat je wel kan doen is opzoek gaan naar de iPhone Extension Cable met wel 30 aders en hieraan de 5V aanbrengen.
Hou ook rekening met floating ground.(ground dock, ground charger; zijn mogelijk niet gelijk)

Ik raad je het alleen aan te doen als je weet wat je doet. Aangezien als je iets verkeert doet je je Ipod stuk kan maken.
rvanpruissen schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:48:
Het schijnt wat ingewikkeld te zijn met Apple producten. Ze zijn nogal kieskeurig. Wellicht heb je hier wat aan: https://learn.adafruit.com/minty-boost
Het circuit is in gewikkeld om dat een booster(3V -> 5V) in zit. Zo lang als als je een 5V line(+/- 0.5 V) hebt moet het werken.(elke willekeurig lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen

rvanpruissen

rePear.it

Om eerlijk te zijn ben ik een beetje 'out of my league'. Maar ik weet dat een aantal Chinese laders niet werken omdat de iPhone niet kan communiceren met de lader. Misschien betreft het hier alleen de nieuwe iPhone. Excuus als ik hier wat verwarring veroorzaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb in de auto een USB adapter welke nu de iphone goed laadt.
Zat er over te denken, mocht de huidige kabel niet genoeg draden hebben om zelf eentje te maken

Dus ik neem een kabel met genoeg draden om aan de ene kant aan de inteface te hangen, en aan de andere kant de Iphone stekker plus een extra USB stekker

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/USB_zpsa91cd179.jpg

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpdata
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 11:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dat gaat niet werken omdat de interface een eigen connector heeft. Kan alleen nog geen pin out daarvan vinden.
Hier kun je dat zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat/archiv/ipod_e46/bild1.jpg

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpdata
Ik zie BMW, interface niet zichtbaar maar ik veronderstel DIN.
Heeft BMW dealer geen oplossing.

https://www.google.nl/sea...0CEcQsAQ&biw=1536&bih=704

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dat grijs kastje is de de inteface. Deze wordt aan de auto radio aangesloten. Verder zit er niets meer bij.

Denk dat het kabletje wat je aangeeft wel misschien werkt maar hiermee kun je niet de iphone bedienen.
Dat is dus iets wat nu wel mogelijk is

[ Voor 40% gewijzigd door seninha op 10-04-2014 13:22 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Wat ikzelf zou proberen is om een iPhone kabel te kopen met genoeg aders. De originele BMW kabel doormidden knippen, de gekochte iPhone kabel doormidden knippen en deze 2 met de juiste aders aan elkaar solderen. Waarschijnlijk houdt je dan nog 2 (of meerdere, geen idee) aders over waarop je een 5v spanning kunt zetten om de iPhone te laden (eventueel via de USB aansluiting van de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpdata
Ik bedoel aansluiting kabelplug (2) naar kastje (1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
henkpeters schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:25:
Wat ikzelf zou proberen is om een iPhone kabel te kopen met genoeg aders. De originele BMW kabel doormidden knippen, de gekochte iPhone kabel doormidden knippen en deze 2 met de juiste aders aan elkaar solderen. Waarschijnlijk houdt je dan nog 2 (of meerdere, geen idee) aders over waarop je een 5v spanning kunt zetten om de iPhone te laden (eventueel via de USB aansluiting van de auto)
Ik denk dat dit een goed idee is. Kijken of ik ergens een kabel kan vinden

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen

rvanpruissen

rePear.it

Misschien kun je er dan een female USB connector tussen hobbiën, dan kun je andere apparaten ook aansluiten met deze aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kant en klare optie :

CableJive dockStubz+

Afbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.co.uk/graphics/productgalleries/28642/cablejive-dockstubz-micro-dock-extender-for-iphone-ipad-ipod-p28642-f.jpg

Tussen stuk incl. mini USB aansluiting.

Scheelt weer wat solderen ;)

Maar of het werkt in jouw situatie, daar durf ik niet te garanderen (geen ervaring met het produkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik denk dat mijn probleem opgelost is. Heb na een tip een oude iPod aan de kabel gehangen en deze werd wel netjes geladen.
Heb nu een 12v naar 5v converter besteld. Deze is speciaal gemaakt oude apparaten die met iPods van voor 2003 werken ook te laten werken met iPhones.

Ga er van uit dat het goed komt.. :)

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1