Prijs niet doorverkopen binnen x maand(en)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Beste redactie en GoTters,

Ik kan best begrijpen dat niet iedereen het met mij eens is maar wilt het toch graag even aankaarten.

Klacht: gewonnen prijs direct doorverkopen via Vraag & Aanbod
Het valt me op dat er altijd een paar mensen zijn die direct hun gewonnen prijs doorverkopen via de V&A, via Tweakers direct of via een event.
Als voorbeeld wil ik het HTC One (M8) event van vandaag noemen.

http://tweakers.net/aanbo...-one-(m8)-16gb-grijs.html
Helaas ben ik erg flauw maar kan ik de centjes toch meer gebruiken dan de telefoon
http://tweakers.net/aanbo...6gb-grijs-gloednieuw.html
Het is een geweldig toestel, maar ik heb het luxeprobleem dat ik al over een nieuw toestel beschik, waardoor de financiële verleiding om dit toestel te verkopen erg groot is, vandaar deze advertentie..
Er zit 50 man bij het evenement van vandaag en 10 daarvan die kunnen een HTC One (M8) winnen, op het moment dat je die wint en toch meteen door gaat verkopen, waarom zou je dan meedoen aan deze winactie ? Kun je niet passen voor het toestel en iemand laten winnen die deze wel kan gebruiken of gaat gebruiken ?

Ik vind dat de regels omtrent het verkopen van gewonnen prijzen aan banden gelegd zou moeten worden.
Bijv. de eerste 3 maanden mag je je prijs niet (door)verkopen via de Vraag & Aanbod op Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-06 22:13
Ik snap je punt op zich wel. Maar als het verboden zou worden in de V&A artikelen te verkopen die de afgelopen 3 maanden middels een t.net actie gewonnen zijn, dan zetten mensen deze toch wel op ebay, marktplaats, speurders, craigslist, etc, etc?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Freeaqingme schreef op donderdag 10 april 2014 @ 01:37:
Ik snap je punt op zich wel. Maar als het verboden zou worden in de V&A artikelen te verkopen die de afgelopen 3 maanden middels een t.net actie gewonnen zijn, dan zetten mensen deze toch wel op ebay, marktplaats, speurders, craigslist, etc, etc?
Klopt, ik geef je hier gelijk ik.
Ik had dit al bedacht tijdens dat ik dit topic maakte, toch zou er door T.net een streep getrokken kunnen worden en het eea aan banden kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Zal altijd gebeuren met zulke acties denk ik, door het juist wel toe te laten in V&A krijg je beter beeld van zo'n Tweaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Dat moet iedereen toch zelf weten wat ie doet met zijn prijs? Ik heb mijn gewonnen prijs toen toevallig aan mijn ouders gegeven omdat die niet zo'n mooie tv hadden.

Maar ik zelf had al een tv en heb er toen ook er over gedacht om die tv te verkopen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 13:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zie het punt niet. Waarom mag iemand die iets wint dat niet verkopen? Wat is het probleem ermee dat iemand zegt "bevalt me niet, niet nodig, ik maak het te gelde"?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:44
Maasluip schreef op donderdag 10 april 2014 @ 07:20:
Ik zie het punt niet. Waarom mag iemand die iets wint dat niet verkopen? Wat is het probleem ermee dat iemand zegt "bevalt me niet, niet nodig, ik maak het te gelde"?
Meh, je kunt het zien als een verkapte 'gegeven paard toch in den bek gluren'. Zeker omdat je je hier voor op moest geven en mensen hun 'cadeau' dan verkopen.

Volgens mij is het grote verschil met 'vroeger' dat cadeaus die niemand wilde in de la terecht kwamen en nu op marktplaats/V&A/etc. Niet echt een probleem, tenzij je heul graag ook zo'n ding had willen winnen en het nu voor duur te koop aangeboden ziet worden :+

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ja, ik had ook heel graag de lotto willen winnen, maar ik denk niet dat het handig is om de winnaar van de lotto te verplichten om zijn geld op een goede manier te besteden ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 22:50

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik vind het niet flauw. Er zijn zoveel prijzen die gewonnen worden uit financieel oogpunt. Na de prijsuitreiking op grote LAN parties zie je ook altijd een flinke toename in het aantal aangeboden producten daar (en op T.net).
Sterker nog, professionele gamers verdienen (ook) op die manier hun brood.
Er bestaan zelfs "professional sweepstakers", mensen die voor de broodwinning aan prijsvragen meedoen. Ik vind het gewoon slim.

Tot zover de nuance. Verder is dit gewoon een jammertopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368013

Je kan je toch ook opgeven voor het evenement omdat je dat leuk vindt? Dat er een mogelijkheid is om een toestel te winnen is bijzaak, lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik heb de betrokken users even aangeschreven. We kunnen en willen geen verbod afkondigen op doorverkoop, maar een beetje beleefdheid naar ons en de medetweakers kan geen kwaad ;) We gaan er namelijk wel vanuit dat winnaars bij zulke acties gewoon de andere tweakers verblijden met hun userreview, en dat wordt lastig als het toestel is doorverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 13:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tip: zet dat gewoon in de actievoorwaarden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ik vind dat als je wat gewonnen heb, het gewoon je eigendom is en er dus mee mag doen en laten wat je wil.
Tweakers kan mi beter een regel instellen dat als je wat gewonnen heb je bv 3 maanden ben uitgesloten van deelname aan andere actie's...zoals een bekend radio station doet ;)
We gaan er namelijk wel vanuit dat winnaars bij zulke acties gewoon de andere tweakers verblijden met hun userreview, en dat wordt lastig als het toestel is doorverkocht.
Dat is simpel op te lossen door een review van het net te plukken (en een beetje aan te passen) natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:14
Hier hebben we op de zaak ook een hoop 'gezeur' gehad over zoiets maar het is best lastig hier wat aan te doen. Je kan het immers niet tegenhouden want hoe controleer en handhaafje dit?

(Op de zaak hadden we bij het vernieuwen van leasecontracten 35 iphone 5S gekregen, voor 150 euro kon je er 1 krijgen voor de eerste die reageerden. Er zijn er voor zover bekend slechts 7 in gebruik, de rest is verkocht of onbekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb met een eerdere (review) actie meegedaan en hier een One X aan over gehouden (vorig jaar zomer, dus na ruim een jaar verkocht, sorry). Destijds is me een overeenkomst onder de neus geschoven met wat voorwaarden er in waar je aan moest voldoen wilde het toestel je eigendom worden (als me het nog goed voor de geest staat).

Is het niet mogelijk om een soort eigendomsvoorbehoud in te bouwen in deze voorwaarden dat het toestel na een tweede update van de review (bijv. na xx maanden, zodat het niet alleen gaat om de eerste indruk na twee weken) pas eigendom te laten worden van de Tweaker? Voor mij zou dat geen enkel probleem zijn en ik kan me niet voorstellen dat het hierdoor minder aantrekkelijk wordt om met zo'n actie mee te doen (althans, dat zou het voor mij niet zijn)

Ik zag inderdaad ook een advertentie van een M8 en mijn eerste gedachte was ook: 'niet heel netjes' en een beetje lullig naar zowel HTC, Tweakers.net en Users die niet gewonnen hebben...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:04
"We gaan er namelijk wel vanuit dat winnaars bij zulke acties gewoon de andere tweakers verblijden met hun userreview, en dat wordt lastig als het toestel is doorverkocht."

Dit vind ik altijd zo'n punt, veel erger dan het wel of niet doorverkopen van het gewonnen toestel.
Net een hele positieve avond gehad over het toestel met uitleg van HTC en dat toestel is natuurlijk de beste die er is, en dan een review moeten schrijven.. Degene die zo'n toestel winnen hebben al sympathie voor HTC en dus is de review altijd positief. Dit zijn dan ook precies de reviews die ik als eerste over sla.

Voelt voor mij een beetje als het kopen van positieve reviews, precies datgene waar Samsung op hun kop kreeg (maar dat waren negatieve reviews?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Thomas18GT schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:14:
"We gaan er namelijk wel vanuit dat winnaars bij zulke acties gewoon de andere tweakers verblijden met hun userreview, en dat wordt lastig als het toestel is doorverkocht."

Dit vind ik altijd zo'n punt, veel erger dan het wel of niet doorverkopen van het gewonnen toestel.
Net een hele positieve avond gehad over het toestel met uitleg van HTC en dat toestel is natuurlijk de beste die er is, en dan een review moeten schrijven.. Degene die zo'n toestel winnen hebben al sympathie voor HTC en dus is de review altijd positief. Dit zijn dan ook precies de reviews die ik als eerste over sla.

Voelt voor mij een beetje als het kopen van positieve reviews, precies datgene waar Samsung op hun kop kreeg (maar dat waren negatieve reviews?).
Dat probleem speelt sowieso al: Ik ben misschien wel een verstokte Windows Phone fanboy en koop ieder jaar een nieuw WP toestel, dus plaats daar dan ook een (positieve) review over. Terwijl een 'normaal' iemand zo'n ding misschien eens per 3 jaar koopt, of de ene keer Windows Phone, de andere keer Apple...

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:04
Datafeest schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:24:
[...]

Dat probleem speelt sowieso al: Ik ben misschien wel een verstokte Windows Phone fanboy en koop ieder jaar een nieuw WP toestel, dus plaats daar dan ook een (positieve) review over. Terwijl een 'normaal' iemand zo'n ding misschien eens per 3 jaar koopt, of de ene keer Windows Phone, de andere keer Apple...
Tsja dat is toch anders dan dat je een toestel krijgt en er verplicht een review over moet schrijven..
Gelijk 10 ongeloofwaardig positieve reviews over 1 toestel net als bij de One m7 het geval was..
Pagina: 1