iPhone 3GS backlight probleem defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:32
Onlangs heeft een kennis haar iPhone 3gs laten vallen, resultaat; scherm gebarsten. Ik heb onderdelen besteld en het scherm + digitizer vervangen. De LCD werkte nog en heb deze dan ook hergebruikt.

Het probleem waar ik nu tegenaanloop is dat de backlight niet meer fatsoenlijk werkt. Als ik op de aan/uit knop of homeknop klik gaat de backlight knippert de backlight heel even maar daarna direct weer uit. Alleen als ik met een lampje op het scherm schijn kan ik zien wat er staat.

Ik heb dit aangegeven bij de kennis van me en ze vertelde me dat er ooit al eens een probleem is geweest met de backlight. Ik weet echter niet wat er toen gerepareerd is. Wat me wel opviel was dat er een metalen beschermkapje van het moederboard verwijderd is en nooit is terug gezet (en dus verdwenen is)

Iemand enig idee hoe ik kan testen waar het defect zit of iemand die een fix weet?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De foon als afgeschreven beschouwen en die iPhone uit je sig aan dr verkopen? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Haha, hij is ook afgeschreven en ze is al voorzien van een nieuwe. Ik vind het gewoon leuk om een beetje te sleutelen aan dit soort dingen. Probleem is dat ik niet alle onderdelen in huis heb om alles te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiasje10
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-06 08:42
Ik heb het ook gehad maar helaas ik heb alle onderdelen 2 keer besteld maar zonder resultaat; helemaal kapot. Alleen heb wel eens gehoord dat als je hem 30 à 60 minuten in de vriezer legt hij het dan weer doet, maar zeker is het niet.

Voorzover ik weet zit het (dacht ik) in het moederbord en dat moet je dan vervangen. Maar die kan je moeilijk los krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ok bedankt voor je reactie :) Dan ga ik er verder geen geld in steken.