[Windows 8.1 update 1] pc overleden ... Iemand anders ook?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 17:18
Tweakers,

Zojuist vlot windows 8.1 update 1. Reboot gedaan, zag er uit alsof het werkte. Alleen die beroemde werkbalk in de Metro omgeving verscheen niet. Nu heb ik een touch screen, dus dat zal daar wel aan liggen.

Maar toen even later, klein half uur later... Scherm ging op zwart en einde verhaal. Geen beeld meer. Hard-reboot, je hoort het opstarten (hdd's spinnen op) geen enkel piepje zoals gebruikelijk is bij het opstarten van mijn configuratie. Geen signaal op de schermkabel. Tweede scherm eraan op de analoge uitgang, geen signaal, ieder apart, geen signaal, niets... Zelfs het boot menu (opstart, bios) zie ik niet meer. Schermen doen het wel, heb ik aan een laptop gehangen.

Iemand een soortgelijke ervaring? En liefst een oorzaak + oplossing.

Ik heb windows 8.1 staan op een samsung sdd staan, asus M2n-e moederbord (geladen met laatste bios update) AMD processor 5600+. Simpel asus grafisch kaartje (nieuw gekocht voor windows 7 destijds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 15:06
misschien het grafisch kaartje overleden ?
Ergens even een kaartje lenen/uithalen om te kijken of je beeld krijgt bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
@SlowDown
Mijn eerste gedachte ook, maar dan hoor je altijd nog de moederbord piepjes, de foutcode, het blijft akelig stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je videokaart wel herkent wordt, maar gewoon geen beeld wil geven, dan geeft de POST geen fout aan. De electronica in een computer is erg complex, er kan zoveel kapot gaan wat geen foutmelding geeft. Als je denkt dat 't systeem helemaal is opgestart, probeer 'm dan eens te pingen (als dat in 't verleden ook nog werkte, afhankelijk van de Windows firewall instelling).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
@Hero Of Time
Dank, firewall is paranoia, Ping heeft geen zin. Ik kan natuurlijk wel inloggen op de router om te zien of de machine wel een IP adres krijgt toegewezen. Het antwoord is helaas nee, dus ik vrees dat het niet de windows client is die heeft ingegrepen, maar dat het moederbord een zware hardware fout heeft. Vanavond kast open schroeven, en dan maar een nieuw systeem vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb vroeger geleerd dat software geen hardware kan beschadigen (fysiek).
Het lijkt me dus een toevallige samenloop van omstandigheden dat je pc het nu begeven heeft.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat ligt er maar net aan. Je kan met software je hardware overclocken en doe je dat te ver, dan gaat 't stuk. Dus in die zin kan software wel degelijk hardware slopen ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46
Nog afgezien van dat je software een firmware bug kan triggeren die je hardware trashed. Maar de kans is denk ik vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
Allen, dank voor de reacties, vandaag alles gestript wat niet nodig is en opnieuw opgestart, met lan aangesloten, en nog steeds meldt hij zich niet bij mijn router aan. Afin, ik moet ritueel afscheid nemen en nieuw spul gaan kopen.
Pagina: 1