Vine of Animated gif in review plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een review op Tweakers plaatsen onder de categorie "Productreviews". Dit gaat een review worden van een telefoon. Hier wil ik bij bepaalde punten een korte video bijvoegen om te latenzien waar ik het in de tekst over heb. Het gaat dan om hele simpele dingen, zoals het selecteren van tekst, het opstarten van apps (om de snelheid te laten zien) en nog wat van die kleine dingetjes. Dit wil ik doen om wat meer in-depth te gaan op de interface en zo kleine handigheidjes of irritaties aan te geven. Bij deze video's is geen audio nodig.

Ik heb 2 manier bedacht om dit te doen: Animated gifs of videos embedden via een service als Vine. Youtube lijtk me niet handig omdat je die zelf op moet starten en omdat het laden relatief lang duurt.
Bij animated gifs heb je dat die automatisch starten wat wel handig is maar wel data kost.

Daarnaast zat ik eraan te denken om deze niet direct in de review mee te nemen, maar bijvoorbeeld met een link naar mijn blog, voor gebruikers die niet willen dat er meteen 10 video's worden geladen zodra je de pagina opent (mobiele datalimieten enzo)

Wat zijn jullie ideen hierover? Kennen jullie nog een andere service bedoeld voor korte video's die dit beter kan? Of zijn animated gifs goed? En zal ik de video's dan direct in mijn revierw plaatsen of een "shaduwreview" op mijn blog schrijven voor mobiele gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Youtube lijtk me niet handig omdat je die zelf op moet starten
Enige video die automatisch start lijkt me een hele dikke no-no. Verder wil ik voor een review niet naar een derde site gaan, komt zo spammerig over, als het de moeite waard is om te lezen/zien dan kan het in de review zelf. Enige interessante externe links zijn naar de fabrikant :)

(Zeg ik als user, niet als crew).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als de review een eigen gemaakt filmpje ter ondersteuning bevat vind ik dat best meerwaarde hebben. Dat het filmpje op youtube staat zal me op dat moment niet boeien.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
F_J_K schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:41:
[...]

Enige video die automatisch start lijkt me een hele dikke no-no.

(Zeg ik als user, niet als crew).
Zelfs als die video 5 sec loopt en geen audio heeft? ;)

Ik zat trouwens net op 9Gag en daar hebben ze natuurlijk animated gifs die opstarten nadat je erop klikt, dat zou ook wel mooi zijn als ik het aan de praat krijg...

[ Voor 23% gewijzigd door thefal op 09-04-2014 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee ik bedoel meer dat ik het niet leuk zou vinden als het ueberhaupt technisch mogelijk was op Tweakers. Jij gebruikt het vast netjes (5 seconden, geen audio, fine by me), maar dat doet een ander misschien niet :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
Dit is niet echt een SG topic, maar meer iets voor LA.

Topic moved.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 14:16
Er zijn geen plannen om Vine te ondersteunen. Ik zou wel graag het mogelijk willen maken om een video te kunnen bijvoegen, maar dat heeft lage prio. Ik wil dan eerst het gehele formulier op de schop gooien en ervoor zorgen dat je (meerdere) afbeeldingen makkelijker kan invoegen in je review
Pagina: 1