Alle componenten samenbrengen...

Pagina: 1
Acties:

• CercleSmurf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-08-2025
Ik heb het volgende allemaal aangekocht:

Moederbord: ASRock B85M Pro4
Processor: Intel Core i5 4570
Grafisch: Sapphire Radeon R7 260X OC 2GB GDDR5
Geheugen: Crucial Ballistix Sport VLP 8GB (2x4GB) DDR3 1600
Voeding: Thermaltake Smart SE 530W
Behuizing: DeepCool Tesseract Zwart/Blauw
HDD: Seagate Barracuda 1TB
DVD: Samsung SH-224DB
Scherm: ACER Full HD LED 21,5"
Geluid: Phillips SPA 2335/12 2.1
Toetsenbord: Trust eLight LED illuminated
Muis: Trust EasyClick Mouse
Besturing: Windows 8.1 64bit

Nu wil ik natuurlijk alles in elkaar steken maar ik heb dit nog nooit gedaan. Toch ken ik er wel een klein beetje van.

Ik heb een foto van het moederbord genummerd om te weten wat waar moet.
Deze foto vind je op:
http://i61.tinypic.com/bfrwo6.jpg
Ik heb ook een bijpassend word document gemaakt voor wat uitleg.
Dit .doc bestand vind je op:
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-B6QNUJLLGCB8.doc

Willen jullie zo vriendelijk zijn om mij te helpen aub.
Hoe meer reacties hoe liever. Vooral ivm volgorde qua in elkaar steken en natuurlijk de aansluitingen...

Dank bij voorbaat.

EDIT: Ik heb een karton op mijn tafel gelegd tegen de statische elektriciteit. Als ik zelf eens af en toe aan de aarding van een stopcontact kom, is dit goed genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door CercleSmurf op 09-04-2014 19:12 ]

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Een korte samenvatting van hoe ik het altijd doe:

1- Bereid de kast voor:
- Afstandbusjes in het moederbord tray schroeven
- HDD er in zetten
- DVD brander er in schroeven.
- Voeding erin leggen en vastschroeven

2- Persoonlijk bereid ik hier altijd het cable management voor door de moederbord connectors van de kast
door de CPU cutout in het moederbord tray te trekken voordat ik het moederbord in de kast leg, zodat ze
heel strak onder het mobo uit komen: http://i1296.photobucket....mpage/004_zpsa6b989bb.jpg

3- Leg het moederbord op de moederborddoos en installeer je CPU. Hendeltje omhoog, CPU erin (niet
aandrukken) en hendeltje weer omlaag, het kapje valt er dan vanzelf af, bewaar deze. Dan druk je de koeler er op, eerst de rechter bovenhoek aan drukken, dan de linker onderhoek, dan de andere twee zodat de koelpasta zich goed verdeelt en plug deze in in CPU_FAN1
- Installeer het werkgeheugen in slots 6 en 8 (van je eigen afbeelding), deze kunnen er maar op één manier in (let op de uitsparingen).

4 - Leg je moederbord op de moederbord standoffs in de kast en schroef het vast. Plug daarna alvast wat kabels in zoals SATA naar je harde schijf en DVD brander. Ook de CPU 8 Pin en moederbord 24 Pin kun je vast inpluggen, net als de kabels die aan je kast vast zitten (raadpleeg hier voor je moederbord boekje).

5 - Schroef de twee bovenste PCI brackets uit de achterkant van de kast en druk het hendeltje op het PCI-E 16x Slot (bovenste op je moederbord) omlaag. Pak daarna je videokaart en schuif deze er rustig in. Plug ook de stroomkabels in als videokaart deze heeft (zal waarschijnlijk 1x 6pins zijn?).

6 - Vergeet de stroomkabels voor je harde schijf en DVD brander niet. De Sata data kabels moet je waarschijnlijk in de twee zwarte Sata poorten drukken, maar ook hiervoor kun je in je moederbord boekje kijken (zoek naar Sata III, 6GB/s).

• CercleSmurf
Alles zit in elkaar. Je gaat met niet horen zeggen dat het kinderspel is maar echt moeilijk is het nu ook weer niet.
Morgen eens de boel opstarten. Benieuwd wat dat zal geven.
Gewoon aansteken, Windows DVD in steken en dan zien wat hij zegt?...
Of moet ik eerst iets in de BIOS doen ofzo? Want daar kan ik eigenlijk totaal niks van... (BIOS)

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Even in de bios bij de harde schijven kijken en zorgen dat ze op AHCI staan ingesteld ipv IDE (hoewel dit in de meeste gevallen standaard is). Daarna eventjes in het boot menu de DVD brander bovenaan zetten, Windows CD er in en save & exit bios waardoor je PC vanzelf opnieuw opstart (later kun je weer de HDD naar boven zetten).

Oh, en kijk ook even bij je werkgeheugen of het wel op 1600MHz draait, want standaard wordt het vaak op 1333MHz gezet. Dit kun je handmatig veranderen.

• CercleSmurf
OK. Zal ik straks proberen. Eerst eens opstarten en zien wat hij (niet) doet :)
Wish me luck.

Alles lijkt perfect te werken. Windows 8.1 wordt op dit moment geïnstalleerd.
Wel mooi met die blauwe LED's in mijn case fans :)

[ Voor 41% gewijzigd door CercleSmurf op 10-04-2014 14:38 ]

• CercleSmurf
Toch een probleempje, door mijn eigen schuld...

Net voor het installeren van windows kon ik precies kiezen voor schijf te partitiëren of hoe het je ook noemt.
Ik wou dit doen omdat ik graag een apart deel heb voor muziek en voor foto's, maar ik had het gedaan, toen van gedacht verandert, dit verwijderd, ging niet weg, een nieuwe bijgemaakt...
Uiteindelijk windows geïnstalleerd en nu heb ik zogezegd maar 1 deel van mijn HDD van 340GB. Waar kan ik de rest terug vinden? Ik heb al geprobeerd opnieuw op te starten met windows cd maar ik krijg dat zelfde kadertje niet meer...

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
haha ;)

start > harde schijff in tikken > dan de ene kiezen waar partitie in staat en daar even in kijken, als het goed is kun je hem dan weer toevoegen ;)

gametag: estruqiarixs

• CercleSmurf
waar tik ik harde schijf in?

EDIT: Het is gelukt! dank u wel!

[ Voor 39% gewijzigd door CercleSmurf op 10-04-2014 18:20 ]

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
in de search van windows.. waar je naar programma's en bestanden kan zoeken..

[ Voor 49% gewijzigd door Harm30 op 10-04-2014 19:48 ]

gametag: estruqiarixs

Pagina: 1