in welk systeem komt de SSD het meest tot zijn recht?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:18
Hoi er is een SSD vrijgekomen hier thuis (half jaar oud, weinig gebruikt) het gaat om de Samsung EVO 840- 250 GB.

In m'n huidige desktop zit het volgende:

SSD: Samsung SSD 830-128GB
2 TB HDD OPSLAG
Windows 7 Home Premium
8 GB geheugen
VGA MSI GEforce 210 videokaart
AMD FX 6100 processor
Asus M5A78L-M/USB3 AM3+ Moederbord

Daarnaast heb ik nog een laptop met de volgende specificaties:

Windows 7 Home Premium
4 GB RAM
Intel P6100 processor (dual core)
Intel onboard GPU
320 GB HDD.

Wat is wijsheid, de 250 GB in m'n desktop zetten en evt. windows 8 eropzet,zodra de update komt met het volledige startmenu? Of zouden jullie er voor kiezen de 250 GB ssd in de laptop te zetten? Maakt het qua performance nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 20:31
Ik zou doen:

De 250GB in je desktop zetten en de 128 overzetten naar je laptop.
Aan de specs te zien is het al een wat oudere laptop, dus zulke grote bestanden zal het vast niet meer nodig hebben.

Qua performance ga je bij je laptop er zeer op vooruit. Je desktop heeft er al één. De read/write tussen de 840 en 830 is niet merkbaar bij het gebruik, behalve als je puur naar bencmarks kijkt.

[ Voor 33% gewijzigd door CuBras op 09-04-2014 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Zit wat in, aan de andere kant is het wel weer wat meer werk om de desktop leeg te maken en alles opnieuw te installen op de 250 GB SSD. Ik gebruik de laptop vooral voor series/films te kijken hoewel het meeste op m'n desktop staat (shared folders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:58
Ik zou het precies andersom doen. (Je heb genoeg opslagruimte in je pc door de 2 TB HDD). En juist de grote HDD in de laptop zodat je daar genoeg opslagruimte hebt. (120GB is zo gevult, en je prikt er niet zomaar ff een extra hdd in ;) ). En het scheelt een reinstall.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Biersteker schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:35:
Ik zou het precies andersom doen. (Je heb genoeg opslagruimte in je pc door de 2 TB HDD). En juist de grote HDD in de laptop zodat je daar genoeg opslagruimte hebt. (120GB is zo gevult, en je prikt er niet zomaar ff een extra hdd in ;) ). En het scheelt een reinstall.
Ja klopt, je was me een fractie voor met reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:48
Bij een vriend zit de grote SSD in de laptop, met de kleinere in de desktop. Dat heeft, zoals ook al eerder genoemd, dat de desktop eenvoudig uitgebreid kan worden met meer klassieke harde schijven voor veel opslagruimte, terwijl je het bij de laptop bij de SSD moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Het hangt er puur vanaf wat je ermee doet. Als er alleen film wordt gekeken d.m.v. shared folders, dan heb je niet zoveel opslag nodig.
Dan is het zonde als je 180GB pure performance niet gaat gebruiken.

Als je op je desktop gaat fotobewerken/videobewerken of BF4 wilt spelen (=voorbeeld), dan heb je meer aan een 250GB dan 128GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
CuBras schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:39:
Het hangt er puur vanaf wat je ermee doet. Als er alleen film wordt gekeken d.m.v. shared folders, dan heb je niet zoveel opslag nodig.
Dan is het zonde als je 180GB pure performance niet gaat gebruiken.

Als je op je desktop gaat fotobewerken/videobewerken of BF4 wilt spelen (=voorbeeld), dan heb je meer aan een 250GB dan 128GB.
Ik heb bij beide systemen weinig op de os schijf staan alleen wat applicaties. Geen grote games of films. Dus als ik alles op een rijtje zet is de 250 gb in de laptop het handigst/meest voor de handliggend?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Ja dat kan je doen. Het kost wel het minste tijd.
Pagina: 1