Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen enkele ptp client werkt!

Pagina: 1
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Ha Tweakers,

Sinds gisteren bijzonder eigenaardig probleem.
Mijn internetverbinding werkt prima, maar al mijn torrent clients werken niet meer.
Bij starten van de programma's gebeurt er simpelweg niets, hoewel er wel een proces in taakbeheer verschijnt
- wat ik weer niet kan afsluiten. Het lijkt wel alsof er iets is wat alle clients standaard vast laat lopen.
Zover heb ik uTorrent, BitTorrent, Vuze, en QBittorrent geprobeerd. Allemaal zelfde verhaal, start niet op, maar laat wel een bevroren proces in taakbeheer zien. Ik weet echt even niet wat ik ermee aan moet, nooit eerder zoiets gehad.

- Win 7 Ultimate x64
- Verbinding via LAN > Router > Internet
- Gigabyte Z87X-UD3H + Intel integrated network card

Alvast bedankt!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-11 22:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Staat UPnP wel aan?

Heb je toevallig AVG geinstalleerd? Zo ja, verwijder die zo grondig en volledig mogelijk eens.

Daarnaast, check je netwerkkaart-drivers.

Also, je router al een reboot/reset gegeven?

Tot slot, uTorrent heeft een netwerk-test-tooltje aan boord. Dit is niet heilig natuurlijk, maar draai eens wat tests op verschillende poorten en zie of dat er iets mee te maken heeft.

Verder, zou je iets uitgebreider kunnen toelichten wat je allemaal geprobeerd hebt, behalve verschillende clients?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:37
Doet het probleem zich alleen voor bij deze computer? Of ook bij anderen.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 19:23
UPNP is niet nodig hiervoor, het gaat immers niet om aangesloten apparatuur die niet herkend wordt.
En op routers enzo kan die beter uit staan om beveiligingsredenen.

Een 'bevroren' proces duidt er op dat het wel werkt maar dat het proces zijn taak niet kan afmaken, dat het ergens op wacht. Wordt het misschien tegengehouden door een firewall? Installeer uTorrent eens opnieuw: aan het eind van het installatieproces vraagt het of de firewall ervoor moet worden geconfigureerd.

En wat Firesphere al aanraadt: check het interne verbindingstooltje van utorrent eens.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!