Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Weird probleem Sony Vaio VGN-FW31ZJ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Medeburgers,

Ik zit al een dag te ploeteren met een probleem met de Sony VGN-FW31ZJ laptop.

Case:
Vanwege een defecte interne cam moest ik mijn verder prima werkende laptop open slopen.
Geen probleem. ik haal al 20+ jaar pc's, laptops enz uit elkaar en tot nu toe werken ze daarna ook weer ;-)
Deze VGN-FW31ZJ heb ik overigens al 2x in het verleden gestript om het een schoonmaakbeurt te geven.

Anyway, ik heb de standaard handelingen gedaan... Accu eruit, geheugen, Hd eruit en daarna verder de boven en onderkant uit elkaar gehaald, incl. de nodige aansluitingen los genomen.
Na het splitten van het scherm van de basis heb ik daarna vrij eenvoudig de vervangende cam erin kunnen zetten. Poppetje gezien, kastje dicht verhaal.
Maar...
Helaas, geeft ie geen kik. De laptop reageert niet op de de on/off button, "laad" lampje voor de accu gaat niet aan.
Dan denk je in eerste instantie aan een vergeten connector, of misschien erger, een gesloopte connector.
Ik heb em vandaag 3x in en uit elkaar gehaald..tot op het bot gestript.. Ik kan niets vinden.

Even dacht ik aan het bekende VGN-FW euvel (tot daarvoor nooit last van gehad maar dat zegt niets)... een dolle aansluiting voor de power cable. (zie google)
Is het ook niet want achter de bus heb ik netjes spanning op het mobo staan.

Het enige wat opgevallen is dat ik 3-4x even kortstondig het accu lampje vrij snel heb zien knipperen.
Dit hield maar even aan.

Als ik daar op google dan krijg je dit :
Blinks fast in orange: A battery error has occurred due to a failed battery pack or an unlocked battery pack.

"Failed" kan, maar dan toevallig NU ineens ?
En een unlocked battery pack ??? Wasdat ? OK er zit naast het pack een "lock" switch, maar die heb ik even goed bekeken... dat is een stukje plastiek om de accu fysiek te locken. En dat doet ie ook.

Ik heb em zojuist nog een 4de keer helemaal uit en in elkaar gezet. Inlcusief een rondje IPA.
Het mag niet helpen. De laptop reageert nergens op en er gana ook geen lampjes branden/knipperen.

Ik heb Youtube en Google al volledig leeggertrokken op aanwijzingen... nada wat mij verder brengt.

Heeft iemand een idee ?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En zonder batterij?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Zit er niet een sensor aan die lock switch die nu aan de binnenkant niet goed zit ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder batterij doet ie ook niets.

Die lock switch steekt visueel alleen een pieleke uit om deze fysiek te locken.
Wellicht dat het van binnen in de accu ook wat doet maar dat is niet te zien.