• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-12 00:15
Hopelijk plaats ik dit in het juiste forum. Zo niet; mijn excuses.

Ik wil graag een 40" Televisie gaan kopen (weet nog niet precies welke) en deze bevestigen aan de muur in een hoek. De hoek is gewoon 90 graden. Nou ben ik al flink op zoek geweest naar beugels die hiervoor geschikt zijn maar die lijken lastig te vinden.

Mijn vraag is als volgt; zou het mogelijk zijn (zo ja, is het aan/af te raden) om de TV te bevestigen met twee simpele beugels waar je normaal gesproken een kleinere tv mee bevestigt?

Bijvoorbeeld: http://www.allekabels.nl/...tv-beugel-tm-23-inch.html

Deze zijn per stuk geschikt voor max 23"/15 kg schermen.

Is het een idee als ik hier twee van koop en aan beide muurgedeeltes eentje bevestig en daar de TV aan bevestig?

Specifieker; is het überhaupt mogelijk? Ik heb nog nooit eerder een TV aan een beugel bevestigd en ben dus ook niet bekend met het systeem, maar klopt het dat het de bedoeling is dat je zelf gaatjes boort aan de achterkant van je TV op de plek waar je de beugel wilt bevestigen of zie ik dat helemaal verkeerd?

In bovenstaand systeem zou de TV uiteraard niet meer draaibaar zijn maar dat vind ik geen probleem aangezien ik hem toch graag precies 'recht' in de hoek wil hebben.

Is er iemand die mij over dit plan wat kan adviseren?

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:44
Als je een beugel met een wat langere arm neemt dan kun je die gewoon aan één muur monteren.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij maak je het te moeilijk. Er zijn diverse beugels die draaibaar zijn. Gebruik die, draai de TV in de gewenste hoek en klaar.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:47
Je kan geen 2 beugels op 1 TV gebruiken. Die bevestigingspunten op de beugel passen precies op schroefgaten die achter op elke TV zitten.

Je kan de beugel gewoon aan 1 muur vastmaken. Die dingen kunnen niet voor niets draaien.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j2ZcZYY.png
Bijvoorbeeld met deze: http://www.allekabels.nl/...tv-beugel-tm-42-inch.html

TheS4ndm4n#1919

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:55
En je hoeft ook geen gaatjes in de achterkant van je tv te boren 8)7

Daar is een mooie standaard voor bedacht Wikipedia: Flat Display Mounting Interface

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• Nachtschade
Hmz, misschien maak ik het inderdaad te moeilijk.

Ik had gemeten dat de afstand tussen achterkant van TV en de hoek van de muur minstens 70 cm moest zijn en ik kon eigenlijk geen beugels vinden met zo'n lange arm.

• Nachtschade
driedees schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:14:
En je hoeft ook geen gaatjes in de achterkant van je tv te boren 8)7

Daar is een mooie standaard voor bedacht Wikipedia: Flat Display Mounting Interface
Nooit geweten dat. :o

Ik heb wel recentelijk luidsprekers op beugels gemonteerd en tijdens mijn zoektocht voor die dingen kwam ik regelmatig tegen dat er veel systemen zijn waarbij je zelf gaatjes moest gaan boren. Uiteindelijk dus maar gekozen voor een beugel waar dat niet bij hoeft.

Ik dacht dat dat bij TV's hetzelfde verhaal was, zo van achterkant ff losschroeven en boren maar. :P

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:49
Nachtschade schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:15:
Hmz, misschien maak ik het inderdaad te moeilijk.

Ik had gemeten dat de afstand tussen achterkant van TV en de hoek van de muur minstens 70 cm moest zijn en ik kon eigenlijk geen beugels vinden met zo'n lange arm.
Heb je dan de arm schuin, of loodrecht van de muur afstaan? Want als je loodrecht van de muur doet, zoals in de tekening, dan scheelt dat natuurlijk wat afstand.

• Nachtschade
Jesserr schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:20:
[...]

Heb je dan de arm schuin, of loodrecht van de muur afstaan? Want als je loodrecht van de muur doet, zoals in de tekening, dan scheelt dat natuurlijk wat afstand.
In mijn berekening loodrecht. Ik had niet gedacht aan het feit dat een tv standaard gekanteld kon staan voor hetzelfde effect.

Ik moet eens gaan uitrekenen wat ik op die manier nodig heb qua minimale lengte. De TV moet wel iets uit de hoek komen omdat er aan een kant gordijnen hangen die er wel netjes los achter moeten kunnen schuiven.

• mr.paaJ
  • Laatst online: 11:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

40" is ~95cm breed dus met een arm van 50cm kun je haaks op de muur. Iets als een Vogels 245 is dus makkelijk lang/flexibel genoeg voor 45 graden. Of budget varianten bedoeld voor 40".

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 09-04-2014 19:00 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Nachtschade
Vogels 245
200,- Euro. :')

• mr.paaJ
  • Laatst online: 11:07

mr.paaJ

generatie cmd+z