Mijn probleem:
We hebben een lijst met waarden (string) die als als integer geconverteerd moeten worden. Echter staan er ook string waarden tussen waarvan een deel gebruikt moet worden. Voorbeeld input voor het rapport:
12
24+13
2x36
1e) Bij de variant 12 willen we 12 gebruiken en die vermeningvuldigen met 10
2e) Bij de variant 24+13 willen we 24 gebruiken en die vermingvuldigen met 10
3e) Bij de variant 2x36 willen we 36 gebruiken en die vermingvuldigen met 10
Wat ik geprobeerd heb.
Als ik losse formules gebruik te weten:
=iif(len([controlewaarde])<4,CInt([controlewaarde])*10,0)
dan gaat variant 1 goed en krijg ik bij waarden van variant 2 & 3 een error.
En met:
=iif(GetChar([controlewaarde],3)="+",CInt(Left([controlewaarde],2))*10,0)
=iif(GetChar([controlewaarde],2)="x",CInt(Right([controlewaarde],Len([controlewaarde])-2))*10,0)
dan gaat variant 2 en 3 goed (staat een getal of is 0) maar geeft variant 1 een Error
Als ik de formule dan combineer gaan alle varianten fout:
=iif(GetChar([controlewaarde],3)="+",CInt(Left([controlewaarde],2))*10,iif(GetChar([controlewaarde],2)="x",CInt(Right([controlewaarde],Len([controlewaarde])-2))*10,CInt([controlewaarde])*10))

Kan iemand me een hint geven wat ik fout doe of waar ik de oplossing kan vinden?
We hebben een lijst met waarden (string) die als als integer geconverteerd moeten worden. Echter staan er ook string waarden tussen waarvan een deel gebruikt moet worden. Voorbeeld input voor het rapport:
12
24+13
2x36
1e) Bij de variant 12 willen we 12 gebruiken en die vermeningvuldigen met 10
2e) Bij de variant 24+13 willen we 24 gebruiken en die vermingvuldigen met 10
3e) Bij de variant 2x36 willen we 36 gebruiken en die vermingvuldigen met 10
Wat ik geprobeerd heb.
Als ik losse formules gebruik te weten:
=iif(len([controlewaarde])<4,CInt([controlewaarde])*10,0)
dan gaat variant 1 goed en krijg ik bij waarden van variant 2 & 3 een error.
En met:
=iif(GetChar([controlewaarde],3)="+",CInt(Left([controlewaarde],2))*10,0)
=iif(GetChar([controlewaarde],2)="x",CInt(Right([controlewaarde],Len([controlewaarde])-2))*10,0)
dan gaat variant 2 en 3 goed (staat een getal of is 0) maar geeft variant 1 een Error
Als ik de formule dan combineer gaan alle varianten fout:
=iif(GetChar([controlewaarde],3)="+",CInt(Left([controlewaarde],2))*10,iif(GetChar([controlewaarde],2)="x",CInt(Right([controlewaarde],Len([controlewaarde])-2))*10,CInt([controlewaarde])*10))
Kan iemand me een hint geven wat ik fout doe of waar ik de oplossing kan vinden?