Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-07 08:56
Ik heb twee MSI 750 Ti GAMING kaartjes gekocht om twee oudere game PC's een nieuw leven te geven. Geniaal kaartje, veel geheugen, snel voor de prijs en heel zuinig, heeft niet eens een PCIE power aansluiting nodig. Dus ideaal om oudere PC's een upgrade te geven. Zo wordt hij ook in de markt gezet. Maar nieuwe kaarten blijken niet altijd te werken op oudere moederborden heb ik inmiddels ondervonden. Ook al is deze MSI PCIE 2.0 compatible, het werkt niet altijd in een PCIE 2.0 slot.

Op een Asrock M3A UCC moederbord start de driver niet in Windows 7. Kaart staat wel in device manager maar met geel driehoekje. Error code 43. Getest met compleet nieuwe en schone installatie en drie driver versies waaronder de laatste beta (332.17, 335.23, 337.50). Tsja het is niet zo'n nieuw bord maar met een quad core 3,2 GHz AMD Phenom er op en 4GB DDR3 DRAM kun je er nog prima op gamen. Op een normaal HD scherm heb je niet zo snel een CPU bottleneck.

Op een Gigabyte GA-EP43C-DS3 bord, ook niet de nieuwste, met een E8400 op OC 3,6 GHz met de 335.23 drivers loopt de 750 ti als een speer! Het vreemde is, met de nieuwe beta 337.50 drivers wordt de kaart weer NIET herkend in win7. Niet eens een geel driehoekje, de kaart is in het geheel niet zichtbaar in device manager. In weer een andere PC met Asus P8P67 bord en i5 2500K werkt het ook prima met de 335.23 driver.

Op het MSI forum vinden ze dat ik "out of luck" ben. Grappig (not) :|
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=179280.0

Ik verwacht niet echt een oplossing maar wie weet hebben anderen dit ook gemerkt. Dan is er maar alvast dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Ook al andere driver versies geprobeerd? Ben inderdaad bang dat zoals je al deels aangeeft het moederbord gewoon te oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-07 08:56
Ik heb drie versies drivers geprobeerd. Zou nog hele oude kunnen proberen maarja dan haal je niet alles uit je kaart denk ik..

Geloof nog steeds niet dat het moederbord te oud is. PCIe 2.0 is PCIe 2.0. Dat zou elektrisch moeten passen. En alle PCIe x16 slots zouden de max 75 Watt die gevraagd wordt moeten leveren: Wikipedia: PCI Express

De kaart wordt ook door de driver herkend als een MSI 750 Ti dus er is communicatie. En natuurlijk heb ik al beeld in windows anders kon ik niet opstarten. De standaard display mode driver werkt. Dus lijkt toch meer op een driver probleem. Ik kan alleen nergens logging van de kernel driver vinden. Het is helaas geen Linux. Dat brengt me wel op een idee..

[ Voor 47% gewijzigd door RwinG op 09-04-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Error code 43; ik kan me nog iets herinneren met de 'ACPI' driver opnieuw in windows installeren, daarna kon de videodriver wel correct geinstalleerd & gestart worden:

Je dient in apparaatbeheer onder 'Computer' handmatig de driver van "Op ACPI x64 -gebaseerde PC" te updaten.
Dat duurt ms. enkele minuten en daarna zal mogelijk het gele driehoekje/uitroepteken bij de 'videokaart' weg zijn. > Reboot daarna de PC om Windows de videodriver correct te laten laden.

Dus:
"Op ACPI x64 -gebaseerde PC" > Stuurprogramma bijwerken > Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken > Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer > en selecteer dan de enige optie "Op ACPI x64 -gebaseerde PC".

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:55

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ook hier even DDU downloaden, en die gebruiken, die geeft je ook de optie om de windows standaard driver te herstellen na verwijderen van de huidige, waardoor je hetzelfde bereikt als bitshape hierboven beschrijft.. (IIRC)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574841

Je kan ook even een bios update proberen,(van het moederbord) dit wil ook nog wel eens helpen als een kaart niet herkend word.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 15-04-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pugnax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-07 19:47
Ik heb dezelfde kaart in een Mac Pro uit 2006, die heeft PCIE (nog niet 2.0) en zelfs daar werkt de kaart onder Windows 7.

De kaart heeft twee BIOS instellingen: UEFI en BIOS. Dit kun je instellen met het schakelaartje op de kaart zelf. Maakt dat nog verschil?

Heb je de instellingen in de BIOS van de PC ook nog gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmybram
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-05 15:57
in mijn heb ik ook de MSI gtx 750 ti :)
bij mij werkte hij ook eerst niet, totdat ik er achter kwam dat er een bios switch op zit
dus ik heb en omgeschakeld en toen werkte hij wel
Pagina: 1