Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Lenovo Y500, scherm kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Raz3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
Hallo,

Ik heb een Lenovo Y500 (i7, gt650m, 16gb SSD, W8.1) en heb te maken met het volgende probleem:

Als de laptop uit staat en ik start de laptop op blijft het scherm zwart. Als ik dan een externe monitor aansluit op de VGA poort zie ik wel beeld op de monitor. Als ik de VGA kabel uit de laptop haal, gaat gek genoeg het beeld op het scherm van de laptop wél aan 8)7.

Als ik de laptop dichtklap en opnieuw open blijft het scherm gewoon werken. Ik kan de laptop ook in slaapstand zetten en weer laten ontwaken maar het scherm blijft dan alsnog werken. Alleen als ik hem helemaal afsluit of opnieuw opstart dan werkt het scherm niet! :(

Wat ik heb geprobeerd:
-nvidia drivers opnieuw geïnstalleerd > geen effect
-accu eruit gehaald > geen effect
-mSata ssd eruit gehaald > geen effect

Alvast bedankt!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:44

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Wat gebeurt er wanneer je tijdens het zwarte scherm op Fn+F3 drukt?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Raz3r
Nextron schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:02:
Wat gebeurt er wanneer je tijdens het zwarte scherm op Fn+F3 drukt?
Op het laptop scherm zelf valt niks te zien, op de monitor staat hij op de modus: Alleen computerscherm

• Nextron

Nextron

Eigenaardig dat de monitor beeld geeft wanneer er alleen output gegeven zou moeten worden naar het laptopscherm. Wellicht dat je computer of Windows de twee door elkaar haalt.

Ten eerste: Doet Fn+F2 iets? Dit zou het laptopscherm+backlight moeten schakelen.

Ten tweede: Krijg je met geen extern aangesloten monitor weer beeld door Fn in te drukken, twee keer op F3 te drukken en Fn los te laten. Als het niets doet, dit een keer herhalen en vervolgens nog Fn+F2 proberen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

Heb je wel op je laptopscherm beeld als je naar de BIOS/UEFI wilt?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Raz3r
Nextron schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:43:
Eigenaardig dat de monitor beeld geeft wanneer er alleen output gegeven zou moeten worden naar het laptopscherm. Wellicht dat je computer of Windows de twee door elkaar haalt.

Ten eerste: Doet Fn+F2 iets? Dit zou het laptopscherm+backlight moeten schakelen.

Ten tweede: Krijg je met geen extern aangesloten monitor weer beeld door Fn in te drukken, twee keer op F3 te drukken en Fn los te laten. Als het niets doet, dit een keer herhalen en vervolgens nog Fn+F2 proberen.
Helaas, beide werkt niet.
Als het scherm op zwart staat, dan staat het scherm ook echt uit.
Met enkel backlight uitgeschakeld kan ik nog steeds zien dat het scherm werkt. Dat is nu niet het geval.
Quad schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:46:
Heb je wel op je laptopscherm beeld als je naar de BIOS/UEFI wilt?
Nee, scherm staat uit. Alleen te bereiken via de monitor.

• Nextron

Nextron

Wanneer is het probleem begonnen? Direct na aanschaf? Na transport, driver-update, hardware-aanpassing of aansluiten van extern scherm?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Raz3r
Nextron schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:45:
Wanneer is het probleem begonnen? Direct na aanschaf? Na transport, driver-update, hardware-aanpassing of aansluiten van extern scherm?
Het probleem is waarschijnlijk begonnen na een driver-update of de W8.1 upgrade, maar dat weet ik niet zeker.
Nog iets vreemds ontdekt: Het scherm gaat bij het booten wel aan als ik hem voor de helft dichtklap. :? Zodra hij bij het vergrendelscherm komt kan ik hem openklappen, als ik dat ervoor doe valt het scherm uit. Als hij eenmaal is opgestart dan vertoont het scherm geen flikkeringen oid.

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb bijna het zelfde probleem.

Ik zat vanmiddag op de computer een filmpje te kijken totdat plotseling mijn
computer een raar geluid maakte en alles wat op mijn computer stond wegging.

Hij moest laden tot 100% en daarop had ik dus gewoon gewacht. Daarna wou ik
mijn computer weer opnieuw opstarten, maar mijn computerscherm reageert niet
als ik hem opstart. Ik heb wel een extra monitor erop aangesloten (altijd) en die
doet het wel gewoon. Ik heb mijn computer opnieuw opgestart, fn + F3 gedaan
en "extend" gedaan maar krijg geen reactie..

De computer is ook een lenovo y500.

Hopelijk hebben jullie nog enkele tips.

Vriendelijke groet,

Bas

Verwijderd

Ik heb trouwens ook windows 8.1 geupdate, maar dat is al een maand geleden ofzo.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:55

Quad

Doof

Ja, Lenovo contacten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Pagina: 1