Toon posts:

hoe krijg ik bios op diskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de bios van iemand die ik ken op mijn mobo zetten... is het mogelijk om zijn bios op een dikette te zetten zonder dat hij er een nieuwe op moet zetten????

greetzzzz sk8er

Verwijderd

Je kunt je bios flashen, met aflash.exe (die je van de site van je maker van je mobo) kunt halen.
Je kunt het zo saven in een bestandje en later op je eigen mobo flashen.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ja, met het progje waarmee je de bios flashed kun je ook je huidige bios naar een file op de harddisk of floppy saven. Na de save sluit je het progje af zonder de bios van je kennis te flashen (kan toch niet als je geen biosfile naam intyped). Zorg er dus voor dat je de bios bij het saven een duidelijke naam geeft met als extensie bv awd of ami (of elke andere extensie). Mocht je het gesaved hebben op de harddisk gewoon ff kopiëren naar een flop en klaar is kees.

Suc6!

PC Specs

• Bomberman
Damn [Mike] is me net voor geweest ... oh well ;).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan moet je er toch eerst een andere versie opzetten, zodat hij aan je vraagt of je een backup van je huidige bios wilt hebben....

is dit niet direct mogelijk zonder dat je er een andere voor in de plaats moet zetten???

• Bomberman
Nee je kan eerst voor "huidig bios naar file saven" voordat je een nieuwe bios kan flashen.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
the man with the bombs was mij ook weer net voor... is wel een idee ja... hoe sluitje die flash af... is er iets ven een annuleer optie??

Verwijderd

F1 = reset
F10 = exit

Verwijderd

Jullie zijn me allemaal voor geweest... ;)

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Klinkt misschien gek hoor

maar kan hij niet gewoon hetzelfde type BIOS van de site van de producent van die BIOS dowen?

Lijkt me handiger, al dat gedoe voor een BIOS, gewoon hetzelfde type dowen van het Inet

• Bomberman
Hehe Goingin, klinkt helemaal niet gek, maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan toch ;)?

PC Specs

Pagina: 1