[w8.1/C#]Universal app Class not registered Exception

Pagina: 1
Acties:

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-01 10:17

Guldan

Thee-Nerd

Topicstarter
Zoals zovelen heb ik gisteren na de update naar 8.1 update 1 VS2013 met de RC patch geinstalleerd. Dat ging allemaal vlekkeloos echter kreeg ik na het creëren van een nieuw univeral app project gekke foutmeldingen bij het draaien. Ik krijg de onderstaande exception:
code:
1
    Class not registered (Exception from HRESULT: 0x80040154 (REGDB_E_CLASSNOTREG)) at Windows.UI.Xaml.Application.Start(ApplicationInitializationCallback callback) at App1.Program.Main(String[] args)

In deze code zit geen maatwerk. Ik heb gewoon via File -> New Project -> Universal App template een project gemaakt en probeer deze te draaien.

Wanneer ik googelde naar deze melding kwam ik erachter dat het Media Feature Pack deze problemen zou oplossing omdat ik een N versie van Windows 8 heb. Echter is deze er nog niet voor 8.1 update 1 uit. Daarnaast vind ik het raar dat wanneer ik een standaard project open deze niet zou draaien, want dit soort problemen worden vaak veroorzaakt door externe libraries. Zijn er meer mensen hier dit dit probleem hebben?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Topicstarter
Schopje...
Ik ga avond proberen om windows 8.1 update 1 te verwijderen. Ik heb ook nog een restore point voor de update. Daarna ga ik proberen om de feature pack te installeren en daarna weer te updaten.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Ik zie een paar keer op internet dat je 'm op x86 moet compileren? Heb je dit al eens geprobeerd?

ie. http://stackoverflow.com/...40154-regdb-e-classnotreg

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Topicstarter
Ik had inderdaad al met de verschillende compile opties lopen spelen wat ook niet help. Geen crash toen maar hij bleef hangen in het splashscreen van de app.
Het lag ook niet aan de feature pack. Blijkbaar had ik geen K/N versie van Windows. Helaas was in de eventlog ook niets te vinden dus ben ik als laatste hoop gaan kijken met procmon.

Uiteindelijk zag ik met procmon na het draaien van de solution dat mijn Avast druk bezig was. Na het uitschakelen van silent mode (die was na de upgrade gewoon aan blijven staan) zag ik dat avast probeerde een deep scan uit te voeren van mijn default store app.
Na het tijdelijk uitschakelen van Avast werkte het gewoon. Er schijnt met de update naar 8.1 ook problemen geweest te zijn met Avast. Daarom werd deze ook gedeinstalleerd na een upgrade. Op het moment dat ik mijn project dir exclude van de deep scan werkte alles gewoon goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Guldan op 11-04-2014 09:44 ]