Latency problemen Battle.net (Online.nl gerelateerd?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello_87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-07 16:51
Beste Tweakers,

Sinds een paar maanden zit ik met een internet probleem dat zich alleen voor doet bij Battle.net games. Zodra ik Diablo of Hearthstone ga spelen krijg ik last van lag en hoge latency (met spikes tot 2000ms). Tot nu toe heb ik dit opgelost door het (KPN) netwerk van mijn buren te gebruiken, waarbij geen sprake is van deze lag in Battle.net applicaties.

Na de Online.nl klantenservice aan de lijn te hebben gehad konden ze me alleen maar doorverwijzen naar de modem instellingen omdat 'uw internet gewoon functioneert, met uitzondering van bepaalde applicaties'.

Er zijn verschillende andere mensen die dezelfde problemen beschrijven met hun Online.nl abonnement, waarbij alleen Battle.net games te kampen hebben met hoge latency. Andere games draaien gewoon met een vaste ping van 30.

De enige conclusie die ik kan trekken is dat een van deze dingen de oorzaak is van dit probleem:
1) Mijn modem
2) Online.nl servers
3) Battle.net communicatie met Online.nl servers

Helaas heb ik geen extra modem ter beschikking om de eerste uit te sluiten. EDIT: Een ander modem maakte geen verschil!

Hopelijk kan een van jullie me inzicht geven in dit probleem om dichter bij een oplossing te komen! (Het netwerk van mijn buren is geen echte oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbino
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 12:36
Ik heb hetzelfde probleem. Hebben mensen hier meer informatie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurdice
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-01 16:58
Hier kan ik ook al een tijd niet of nauwelijks battle.net bereiken met online.nl als provider. Ik kan er niet achter komen waar ze het fout doen. Waarschijnlijk gaat de routering van packets fout. Hier is een topic van telenet gebruikers die hetzelfde probleem hebben.

Ik ben erachter gekomen toen ik wel met mijn data verbinding van mijn mobiel de battle.net website kon bereiken. Door gebruik te maken van een vpn kan ik nu weer normaal spelen. MAAR, let wel op dat blizzard waarschijnlijk direct je account locked bij verbinden vanaf een vpn/proxy. Vervolgens moet je of een beveiligsvraag of een licentie code hebben die op het account staat geregistreerd. Ze sturen niet een simpele confirmation mail, maar een mail die doorverwijst naar een web page met die extra vragen. Ik ben een account aan dit geintje verloren :( .

Verwijderd

Ik heb dus al een half jaar problemen met battlenet (sinds ik Diablo III heb). Het probleem zit hem in de routering van je modem naar de servers van Blizzard. Online.nl schijnt hiervoor bepaalde partners in het buitenland te hebben, die het veroorzaken. Dit valt te controleren door een zogenaamde pathping test te doen. Hierbij kwam naar voren dat Cogent de rotte appel was.

Helaas heeft de aanpassing bij mij niet geholpen en kan ik Diablo III alleen maar spelen met een ping ~2400ms. Wat kan helpen is het programmaatje WTFast, wat helpt de routering via andere tussenservers te leiden. Helaas is dit programma na een maand betaald en ik heb nu niet echt zin om een dienst af te nemen zodat de andere dienst weer gaat werken.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die inmiddels al een tegemoetkoming van Online hebben gehad, zoals een vergoeding of ontbindingsmogelijkheid. Ik begin er namelijk echt spuugzat van te worden. Daarnaast kan het bij elke game gebeuren, aangezien ik bij League of Legends soortgelijke problemen heb, evenals CS:GO.

Heeft iemand tips of een stappenplan wat ik kan volgen om aan te tonen dat mijn provider zijn beloofde diensten niet levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello_87
Helaas speelt voor mij na bijna een half jaar het probleem nog steeds. Ik ben dan ook bang dat het zich niet vanzelf gaat oplossen :|

Ik heb de issue nu gepost op een van de Battle.net forums, om verantwoordelijkheid van Blizzard uit te sluiten.

EDIT: Verantwoordelijkheid van de Battle.net servers is nu uitgesloten door de werkende KPN verbinding vanaf hetzelfde adres.

[ Voor 56% gewijzigd door Marcello_87 op 24-09-2014 13:44 ]

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-10 17:11
Ik zit ook bij Online.nl en speel sinds eind maart Diablo III. Ook ik heb heel erg veel last van hoge ping bij het spelen. Zodra ik WTFast gebruik gaat het wel goed, dus voorlopig maar even op die manier en dan overstappen naar een provider die je wel serieus neemt zodra dat kan (begin volgend jaar bij mij).

Online gaat het probleem ook echt niet oplossen voor die 'paar' klagende gamers. Je krijgt waar je voor betaalt. Goedkoop abonnementje = goedkope peering.

[ Voor 20% gewijzigd door EdwinB op 20-09-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcello_87
Via Klachtenkompas ben ik deze week in contact gekomen met een medewerker van Online.nl waarmee ik tot een oplossing ben gekomen. Hopelijk kan ik binnen een maand weer gebruik maken van Battle.net diensten op mijn eigen netwerk zonder vertragingen; bij een andere provider dan wel.

:9

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik zal hiermee even inspelen, dit is wel niet voor Battle.net maar wel over Online, op de Xbox One heb ik een latency van ongeveer 150-200 MS . Doe ik dit via T-mobile 4G dan is die 17 ms
Pagina: 1