[Windows 8.1] Windows Store blijft laden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:03
Ik word er helemaal gestoord van nu :( . Als ik de Windows Store tile aanklik geeft hij het laadscherm weer en blijft hij een eeuwigheid laden, zonder de store op te starten. Ik kan nu geen apps meer downloaden.
Het probleem doet zich alleen voor bij de Store app, andere apps laadt hij wel.

Dit heb ik o.a. op internet gevonden en al geprobeerd:

- http://blogs.technet.com/...ad-after-8-1-upgrade.aspx
- Troubleshooting van Microsoft, leverde niets op
- sfc/ scannow, leverde ook niets op
- Alles geupdate, mijn hoop was gevestigd op Update 1 van windows 8.1, maar helaas... :'(

Kent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 16:42
Werkt het op een ander account binnen Windows wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Dat weet ik niet, ik heb maar 1 account. Ik maak meteen een nieuwe aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Super! De app is weer aan de praat! Dank voor de tip.

Nu ligt het probleem dus ergens bij accounts. Ik kan best tussen accounts wisselen voor bepaalde apps, maar dat is uiteraard niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
Heb jehet volgende ook al geprobeerd onder het account met de problemen?
Win+R
WSReset.exe
<enter>

Na uitvoeren opent de store app. Die moet je gewoon even open laten staan op de voorgrond. Op een gegeven moment gaat die naar wit en reload die weer wat spul.

[ Voor 44% gewijzigd door Caelorum op 09-04-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Helaas, ik heb hem 20 minuten laten draaien, maar het ziet er exact hetzelfde uit.

Ik ga er aan het eind van de middag weer verder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ik lees nu iemand op internet met exact hetzelfde probleem. Een ander account werkt wel, maar zijn eigen niet meer. Hij heeft het nooit opgelost.
Nouja, ik wilde nu allleen een spelletje uit de Store hebben en de belangrijkste apps heb ik al. Ik ga maar tussen de accounts wisselen voor de verschillende apps. Erg irritant. Vervelend dat Microsoft je alles alleen via de Store app laat doen en niet via een de website van de Windows Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
Sjurm schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:28:
[...] Vervelend dat Microsoft je alles alleen via de Store app laat doen en niet via een de website van de Windows Store.
Ik vermoed dat dat er ook wel komt. Voor WP8 hadden we dit namelijk al en met het samenvoegen van de WP8 en Win8 store (backend iig) zal het niet lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Het is alweer een tijdje terug, maar ik heb eindelijk een fix gevonden. Dus voor mensen die toevallig ook met dit probleem zitten:

the Cache needs to be cleared but wsreset does not do this for some reason...

I saw how making a new account would make the store work, and sometimes one account on a PC would work and another one wont. Thats because the Cache to the store is corrupted. Its a very easy fix, although you will need a little knowhow.

1. First thing you're going to need to restart your machine so none of the files are in use, when Windows restarts don't open the store!!!

2. search in the charms bar for: Folder Options click it and in the second tab in folder options (view tab) click "show hidden files, folders, and drives"

3. After you can see the hidden files open the file explorer go to your C:\

navigate to this folder c:\users\(your name)\AppData\Local\Packages\WinStore_(a bunch of letters)\LocalState\Cache\

4. now I would say delete everything in this folder but just to be safe make a new folder on the desktop and move EVERYTHING there, should be a bunch of numbered folders starting with 0 and a file called cachemetadata.dat MOVE OR DELETE IT ALL!!! now try and open the store again, the store should make fresh files and now open (after a little time wait a few seconds)

Dit is te vinden op http://answers.microsoft....8ae0-b6c51e835920?page=40
Pagina: 1