Toon posts:

Koffie apparaat voor Geeks

Pagina: 1
Acties:

• Wiccie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21-07-2014
Hoi,
Ik zit te kijken naar een koffiezetapparaat voor op kantoor - en wat ik eigenlijk zou willen is dat er een API aan zit :-P Of in ieder geval eentje die te programmeren valt. Programmeren als in op afstand koffie laten zetten, op bepaalde tijdstippen etc. Maar de Mediamarkt e.d. weten me niet te helpen. Google levert ook niet betaalbare hits op qua machines/.
Gewoon een geek-machine.
Budget: 250 ~ 400 euro.

[Voor 14% gewijzigd door Wiccie op 09-04-2014 11:24]

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:37
Wat had je zelf al gevonden?

Denk niet dat er overigens een goedkope koffiezetter bestaat.
Vond er zelf eentje:
http://qrcodings.com/8500...er-met-wi-fi-en-qr-codes/
Maar die valt wat buiten je budget.

Topbrewer is wel een mooie. Geen idee van de prijs, maar dat is een inbouw apparaat. Dus alleen de kraan waaruit je koffie komt. De rest is weggewerkt.

[Voor 25% gewijzigd door Arunia op 09-04-2014 11:30]

• EiSl
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Kijk / zoek eens naar iKettle WiFi :)
(eigenlijk is dit alleen maar een waterkoker, maar met behoorlijk geek gehalte)

[Voor 51% gewijzigd door EiSl op 09-04-2014 11:27]

• Kettrick
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:00

Kettrick

Rantmeister!

Een beetje geek doet dat zelf :).

Het lijkt me overigens best lastig, wat heb je aan een remote interface als je alsnog koffie in het filter moet doen ?. Monitoring en statistieken zijn een stuk zinvoller 8)

• ice-T106
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:37
Deze vond ik zelf wel heel interessant:
Een PID controlled espresso machine met als basis een Arduino microcontroller.
https://www.kickstarter.c...ntrolled-espresso-machine

11.630Wp Solar edge. 6kW Lucht-Lucht WTW, VW Passat GTE, OpenHab

• ShadowrunR
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-10 13:27
Of zelf dit protocol implementeren?
http://tools.ietf.org/html/rfc2324

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:45

Damic

Afwezig soms

Dan komt die 1 april grap toch nog van pas :)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• beusekampers
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 31-12-2014
Het is absoluut geen koffiemachine voor geeks, maar ik zag laatst op *klik weg* de Presso Rok. Het voordeel hiervan is dat deze machine geen stekker nodig heeft, gebruik hem zelf ook en ben er zwaar te vreden over, vooral handig als je overal een goeie bak koffie wilt zetten ;)

[Voor 17% gewijzigd door _ferry_ op 31-12-2014 12:48. Reden: Riekt naar spam.]

• _WgV_
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-10 16:40

_WgV_

It's a magical world!

Niet echt binnen budget, wel behoorlijk geeky.
http://www.scanomat.com/int/topbrewer/introduction

[Voor 32% gewijzigd door _WgV_ op 31-12-2014 11:01]

“I'm not dumb. I just have a command of thoroughly useless information.” ― Bill Watterson

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-10 13:57

BaRF

bijna kerst

beusekampers schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:53:
Het is absoluut geen koffiemachine voor geeks, maar ik zag laatst op * de Presso Rok. Het voordeel hiervan is dat deze machine geen stekker nodig heeft, gebruik hem zelf ook en ben er zwaar te vreden over, vooral handig als je overal een goeie bak koffie wilt zetten ;)
Er zijn best veel koffie 'apparaten' die geen stroom nodig hebben, enkel heet water :P

http://www.koffiekwalitei...etten-met-een-percolator/

[Voor 8% gewijzigd door _ferry_ op 31-12-2014 12:48]

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

• beusekampers
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 31-12-2014
BaRF schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:14:
[...]

Er zijn best veel koffie 'apparaten' die geen stroom nodig hebben, enkel heet water :P

http://www.koffiekwalitei...etten-met-een-percolator/
Daar heb je zeker een punt. Dit was alleen mijn persoonlijke mening omdat ik hem zelf gekocht heb, en er heel tevreden over ben:).

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-10 13:57

BaRF

bijna kerst

Haha nouja, goede tip in elk geval, ding ziet er goed uit :)

Voor de ts: is het geen idee om een 'standaard' koffiezet apparaat te schakelen met een of andere domotica oplossing zoals de homewizard? Kun je hem op afstand aan zetten, maar dat zou dan enkel werken als je hem wel vooraf zelf steeds vult :+

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee