Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPS vergelijking

Pagina: 1
Acties:

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31
Je kunt tegenwoordig op elke hoek van de straat een VPS bestellen, maar welke kun je nou het beste hebben? Is het niet de moeite om een vergelijking te doen met de grote aanbieders?Het moet toch lukken om in ieder geval performance van simpele dingen zoals CPU en IO te kunnen benchmarken. Aanwezige tools en mogelijkheden kunnen ook best op een rijtje gezet worden zou je zeggen.

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:33
Denk dat dit lastig te vergelijken is. Alles hangt af van de drukte op het hostsysteem. Zit je bij de ene provider toevallig op een drukke node en bij de andere op een rustige dan krijg je een vertekend beeld.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik vind het persoonlijk wel een leuke gedachte, maar zie ook de nodige problemen, zoals woutertje al aanstipt. Het probleem van woutertje zou je echter kunnen proberen te testen door X VPS'en te bestellen en dan gemiddelden te vergelijken. Daarnaast natuurlijk alle VPS'en hetzelfde laten doen op dezelfde tijd.

Misschien trouwens ook wel tof als nieuwe rubriek voor de pricewatch, VPS'en? Anyways, dat is een apart topic in MF

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 10-04-2014 07:37 ]

• TheNephilim
Tjah, gewoon meerdere verschillende opnames van performance maken, dat moet te doen zijn. Ik snap dat je net zit met zware belasting van een andere 'gebruiker', maar globaal gezien zou je best een goed beeld kunnen krijgen van de VPS providers.

Wat Gropah zegt, wel een leuke nieuwe rubriek inderdaad! 8)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gropah schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:49:

Misschien trouwens ook wel tof als nieuwe rubriek voor de pricewatch, VPS'en? Anyways, dat is een apart topic in MF
Dat zeker, maar de vraag is hoe ga je het bijhouden. Ga je elke week een VPS launchen en dan een benchmark runnen of zo? :P [/misschienmoetditinhetanderetopic]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik wil een VPS gaan huren en ik vroeg mij oprecht vandaag af of Tweakers daar een vergelijken voor had. :P

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-11 14:31
Er is al een site die vergelijkingen tussen servers aanbied: http://serverbear.com/
Ze lopen wel behoorlijk achter met het plaatsen van benchmarks en het toevoegen van nieuwe aanbieders.

(Hier bijvoorbeeld een benchmark van mijn Leaseweb VPS http://serverbear.com/benchmark/2014/04/10/mZVMQX6JlDYf0j2c)

• TheNephilim
Tweakers zelf hoeft (in het geval van een Pricewatch categorie) niet alleen de reviews te doen. Gebruikers zullen ook eens hun ervaringen plaatsen en daarmee kun je zelf kijken wat de laatste ervaringen zijn. Het grote probleem daarmee is natuurlijk de veranderende specs van de servers.

Nee gewoon een incidenteel onderzoek van Tweakers zelf lijkt me prima. Dan heb je in ieder geval een soort van leidraad, net als de Best Buy Guides voor PC's en laptops!
Pagina: 1