XBMC op PC - muziek sync op raspberry PI in andere ruimte

Pagina: 1
Acties:

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-01 14:46
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje te zoeken naar een oplossing voor mijn "probleem" :)
Ik heb een HTPC staan in de woonkamer, daarin zit HDD met al mijn muziek (+ films). Op de PC draait windows 7 + XBMC. Dit bevalt erg goed, bediening via remote, of via telefoon. De pc is via LAN -(via ethernet over powerline, daarnaast beschikt de HTPC over bleutooth en wifi.

Nu zou ik eigenlijk willen dat ik een mobiele setup heb, welke ik ergens in huis aan kan zetten (bijvoorbeeld keuken), waarbij automatisch verbinding gemaakt word met HPTC en de muziek die daar speelt gesyncd ook gaat afspelen. Nu kan ik niet de enige zijn die die wilt, toch heb ik tot nu toe moeite om een oplossing hiervoor te vinden. Het gaat dus eigenlijk om een soort multiroom oplossing, maar dan overal de zelfde muziek, ik hoef geen andere muziek af te kunnen spelen(zou wel nice to have zijn in later stadia).

Het makelijkste zou zijn audio/speakerkabels trekken, maar ik wil het draadloos laten werken, daarom zat ik te denken er een Raspi met OpenELEC - XBMC hiervoor te gebruiken. Maar ik ben er nog niet achter hoe ik dit kan syncen.

Wat ik tot nu toe heb gevonden:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=78431
Perfect, precies wat ik zoek, MAAR werkt niet met de laatste versie van XBMC, de auditor heeft gepost wel bezig te zijn met een update, maar dat was op 2013-02-01. Nog geen resultaat.

http://www.raspberrypi.or...iewtopic.php?f=38&t=30240
Heeft wat ik wil, maar uitgevoerd door kabels te trekken.

http://wiki.xbmc.org/inde...e_multiple_XBMC_libraries
Ook leuk, maar niet wat ik zoek.

Dus jullie input is welkom, ik zal zelf ook verder zoeken. Maar ik dacht, ik kan niet de enige zijn die dit wilt, dit moet toch al gedaan zijn, wellicht dat ik niet de juiste zoektermen gebruik. Dus alle tips zijn welkom. _/-\o_

• masmas
Geen reacties gehad, maar wellicht dat iemand in de toekomst tegen het zelfde aanloopt. Ik heb het uiteindelijk heel makkelijk opgelost. Ik heb audio output via een splitter naar mijn versterker in de woonkamer aangesloten en aan de andere uitgang aan een FM transmitter ( link ). Dus de radio in de keuken op juiste FM freq zetten en het werkt. Kwaliteit is natuurlijk minder, maar voor keuken nog steeds prima. Voordeel is vooral dat het erg makkelijk werkt, dat verlaagd de waf factor aanzienlijk ;)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Een Pi heeft heel beroerde analoge output. Als je dus niet digitaal (HDMI dus) gaat aansluiten is een additionele geluidskaart vaak wel gewenst erop. Dat maakt de Pi imho een stuk minder interessant.
Mij lijkt de logische manier om een device met XBMC te nemen, en een centrale MySQL database te gebruiken zodat op alle XBMC's dezelfde content te vinden is. Nadeel hiervan is wel dat je dus niet synchroon je audio zal krijgen. Dat zal denk ik alleen gaan als je vanaf een centrale plek een stream aanbiedt die je door meerdere devices laat ontvangen (dus de HTPC, maar ook een Pi of iets dergelijks). Ik denk dat de setup die je daarvoor nodig gaat hebben onnodig complex gaat worden dan, want dan kom je al snel uit bij bijvoorbeeld Twonky of Plex Media Server, wat voor dergelijke doeleinden relatief zwaar is.

iRacing Profiel

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 05:30

j1nx

Geek - Enjoying life

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=134943

NVM

[ Voor 12% gewijzigd door j1nx op 16-06-2014 14:59 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• masmas
@kroegtijger, dat was dus ook de conclussie van mij. Het word onnodig moeilijk en onpraktisch. Mijn doel was dat als ik ga koken en muziek in woonkamer aan heb staan dat ook in de keuken wil horen zonder dat ik kabels moet trekken. Dit is nu gelukt met een investering van 8 dollar.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
masmas schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:05:
@kroegtijger, dat was dus ook de conclussie van mij. Het word onnodig moeilijk en onpraktisch. Mijn doel was dat als ik ga koken en muziek in woonkamer aan heb staan dat ook in de keuken wil horen zonder dat ik kabels moet trekken. Dit is nu gelukt met een investering van 8 dollar.
Prijs-technisch is dat wel de meest logische optie dan inderdaad. Er zijn wel mogelijkheden om het "goed" aan te pakken, maar da's vaak wel met een kanon op een mug schieten. Zeker aangezien het een keuken betreft zou ik dat niet doen. Vaak zijn de speakertjes die er gebruikt worden niet meer dan redelijk (wie zet er nu echt goede speakers ook neer in een keuken?) en hoe veel uur per dag gebruik je het dan helemaal?
In andere situaties (verbouwing, nieuwbouw of de mogelijkheid voor het trekken van bekabeling) zou ik voor een andere oplossing kiezen, maar hier is dat niet rendabel te krijgen.

iRacing Profiel

Pagina: 1