goedemorgen,
ik heb de volgende code in powershell:
Nu wil ik als de waarde voor cell B4 gelijk is aan de searchstring, dan moet de waarde voor cell A4 getoond worden. ik kom er alleen niet uit hoe dit te doen??
ik heb de volgende code in powershell:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| $File = "c:\computername.xlsx" # Setup Excel, open $File and set the the first worksheet $Excel = New-Object -ComObject "Excel.Application" $Excel.visible = $true $newci = [System.Globalization.CultureInfo]"en-US" [system.threading.Thread]::CurrentThread.CurrentCulture = $newci $Workbook = $Excel.workbooks.open($file) $Worksheets = $Workbooks.worksheets $Worksheet = $Workbook.Worksheets.Item(1) #de te vinden waarde bepalen $SearchString = "008064BE8A41" #Zoeken in de rij naar de waarde $Range = $Worksheet.Range("B1").EntireColumn $Search = $Range.find($SearchString) #Test of de waarde gevonden is if ( $Search.value -ne $null) {Write-Host "gevonden"} else {"niet gevonden"} |
Nu wil ik als de waarde voor cell B4 gelijk is aan de searchstring, dan moet de waarde voor cell A4 getoond worden. ik kom er alleen niet uit hoe dit te doen??