Hallo,
Als een console gamer die toch steeds meer een pcgamer wordt begin ik een beetje te twijfelen of ik niet beter mijn huidige pc kan vervangen/upgraden ipv een ps4 aanschaffen.
Mijn pc is een jaartje of 4 oud. Destijds heb ik ook niet van alles het beste aangeschaft, maar games zoals left 4 dead, fallout 3 en skyrim draait ie prima op hoge settings met een prettige framerate.
Met oog op de next gen games, en zeker de mod mogelijkheden op de pc ben ik benieuwd of ik afgezien van de bluray speler en randapparatuur mijn pc voor de 400/500 euro van zo'n console minimaal tot de zelfde kwaliteit kan upgraden.
Ik denk dat ik een nieuw moederbord nodig zal hebben gezien de verouderde 1156 processor socket, maar ik heb geen idee welke goed is waarbij ik wel mijn geheugen en videokaart kan behouden. Misschien kan ik een extra videokaart naast mijn huidige gebruiken?
En zou ik een nieuwe SSD kaart moeten, of kan ik mijn huidige harde schijf upgraden met een zogeheten hybrid oid? (ik gooi met meer termen dan wat ik volledig begrijp.)
Dit heb ik snel even gekopiëerd uit pc wizard:
Moederbord : MSI H55M-E33(MS-7636)
Chipset : Intel H55
Processor : Intel Core i3 530 @ 2933 MHz
Fysiek Geheugen : 8192 MB (4 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : AMD Radeon HD 6800 Series
Harde Schijf : Seagate ST1000DM005 HD103SJ ATA Device (1000GB)
CD-Rom Station : DTSOFT Virtual CdRom Device
DVD-Rom Station : Optiarc DVD RW AD-5240S
Monitor Type : Asus VE246 - 24 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home Editie Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 5.9 AAN 7.9
Alvast bedankt voor enige reacties!
Als een console gamer die toch steeds meer een pcgamer wordt begin ik een beetje te twijfelen of ik niet beter mijn huidige pc kan vervangen/upgraden ipv een ps4 aanschaffen.
Mijn pc is een jaartje of 4 oud. Destijds heb ik ook niet van alles het beste aangeschaft, maar games zoals left 4 dead, fallout 3 en skyrim draait ie prima op hoge settings met een prettige framerate.
Met oog op de next gen games, en zeker de mod mogelijkheden op de pc ben ik benieuwd of ik afgezien van de bluray speler en randapparatuur mijn pc voor de 400/500 euro van zo'n console minimaal tot de zelfde kwaliteit kan upgraden.
Ik denk dat ik een nieuw moederbord nodig zal hebben gezien de verouderde 1156 processor socket, maar ik heb geen idee welke goed is waarbij ik wel mijn geheugen en videokaart kan behouden. Misschien kan ik een extra videokaart naast mijn huidige gebruiken?
En zou ik een nieuwe SSD kaart moeten, of kan ik mijn huidige harde schijf upgraden met een zogeheten hybrid oid? (ik gooi met meer termen dan wat ik volledig begrijp.)
Dit heb ik snel even gekopiëerd uit pc wizard:
Moederbord : MSI H55M-E33(MS-7636)
Chipset : Intel H55
Processor : Intel Core i3 530 @ 2933 MHz
Fysiek Geheugen : 8192 MB (4 x 2048 DDR3-SDRAM )
Videokaart : AMD Radeon HD 6800 Series
Harde Schijf : Seagate ST1000DM005 HD103SJ ATA Device (1000GB)
CD-Rom Station : DTSOFT Virtual CdRom Device
DVD-Rom Station : Optiarc DVD RW AD-5240S
Monitor Type : Asus VE246 - 24 inches
Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home Editie Media Center 6.01.7601 Service Pack 1 (64-bit)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 5.9 AAN 7.9
Alvast bedankt voor enige reacties!