Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zelfbouw HTPC start niet op

Pagina: 1
Acties:

• paulvd89
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-07 23:55
Goede avond,

Vandaag heb ik voor het eerst zelf een computer in elkaar gezet. Ik heb hiervoor (muv intern geheugen en geluidskaart) de HTPC BBG november 2013 aangehouden.

AMD A6-6400K Boxed
Scythe Shuriken Rev. B
Gigabyte F2A88XM-D3H
Kingston Hyperx
Samsung 840 EVO 120GB
Silverstone Milo ML04
be quiet! System Power 7 300W
Asus Xonar

Na alles in elkaar gezet en aangesloten te hebben heb ik de computer aan de tv verbonden via HDMI en daarna ook nog eens via DVI (met verloopje). In beide gevallen bleef het beeld zwart bij opstarten van de computer.

De enige respons was het LEDje wat ging branden en de processor koeler die ging draaien.

Na wat zoeken op internet heb ik geprobeerd om het moederbord buiten de case op te starten. Daarnaast heb ik ook geprobeerd om met een andere voeding op te starten. Dit alles mocht helaas niet baten.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? Of wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!

edit: Als het iets toevoegt zou ik foto's bij kunnen voegen. Deze heb ik gemaakt tijdens het bouwen en testen.

[ Voor 5% gewijzigd door paulvd89 op 09-04-2014 00:05 ]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
Knipperde het ledlampje in een bepaald patroon. Vaak knipperen ze en kan je daarmee de foutcode aflezen.

Maar 1e gok, watvoor geheugen heb je exact gekocht en dat al eens losgehaald en opnieuw erin gezet (eventueel een ander slot).

Maar ik zou eerst de foutcode proberen te ontcijferen. Dat stuurt je meteen de juiste richting op.

• paulvd89
Het (blauwe) ledje is constant aan, dus geen knipper patroon. Ook geen piepjes te horen. Het geheugen is:

Kingston HyperX Genesis - Geheugen - 4 GB - DIMM
240-pins - DDR3 - 1866 MHz / PC3-14900 - CL9 - 1.65 V -
niet-gebufferd - niet-E

Een ander slot heb ik nog niet geprobeerd, dit probeer ik vanavond meteen even.

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:25
paulvd89 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:12:
Het (blauwe) ledje is constant aan, dus geen knipper patroon. Ook geen piepjes te horen. Het geheugen is:

Kingston HyperX Genesis - Geheugen - 4 GB - DIMM
240-pins - DDR3 - 1866 MHz / PC3-14900 - CL9 - 1.65 V -
niet-gebufferd - niet-E

Een ander slot heb ik nog niet geprobeerd, dit probeer ik vanavond meteen even.
Hoe heb je de voeding aangesloten? Kun je eens een foto maken van hoe alles aangesloten is?

• paulvd89
hierbij een link naar een foto van het bovenaanzicht:
http://imageshack.com/a/img59/1391/4lxe.jpg

Edit:
Hierbij ook een link naar een verkleinde foto:
http://imageshack.com/a/img834/6457/g4i6.jpg

en ook nog een foto bij gebruik van een andere voeding:
http://imageshack.com/a/img401/3324/k9af.jpg

PROBLEEM OPGELOST!!

Na een tip van een collega heb ik uit de opslag op de zaak een oude monitor met VGA aansluiting mee genomen en geprobeerd. Daarmee heb ik direct beeld. DVI en HDMI werken dus niet direct uit de doos.

[ Voor 78% gewijzigd door paulvd89 op 09-04-2014 20:21 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:39
Zit je geheugen in de juiste sloten? Soms moet je slot 1 en 3 gebruiken ipv 2 en 4 of andersom.
Boekje zou moeten aangeven waar/hoe/wat.

Edit: Wow, ik heb een bizarre anti-timing :+ succes en veel plezier van!

[ Voor 21% gewijzigd door Merethil op 09-04-2014 20:22 ]

Pagina: 1