Cm storm Sirius 5,1 op TV aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• BJR98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo
Ik ben van plan een Cm storm Sirus te kopen, alleen vroeg ik mij af of ik van die pc 5.1 aansluitingen naar een spdif kan gaan. Heb wel al gezocht maar weet niet zeker of dit goed is. Ik wil hem namelijk graag op mijn tv aansluiten, ik snap wel dat ik nog een powered usb adapter nodig heb.
http://www.ebay.com/itm/U...ernal&hash=item4d1260d896
Mvg
Bjr98

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27

FeaR

In GoT we trust

Ik weet niet of de aangehaalde externe geluidskaart gaat werken. Dit is namelijk een USB-geluidskaart en worden eigenlijk niet in combinatie met TV's gebruikt. Sowieso moet je er niet blind van uit gaan dat je met S/PDIF in kan en dan met analoog weer out. Sweex heeft een gelijksoortige externe geluidskaart en die kan dat ook niet, dan heb je namelijk een (behoorlijk complexe) DAC en dat is weer wat anders.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-01 14:25
Met dat dingetje is het sowieso al een hel om fatsoenlijk analoog 5.1 geluid uit te sturen :+

Het is mogelijk om geluid via de spdif op te nemen en dan weer af te spelen door de analoge uitgaaangen, maar hiervoor moet je pc wel aanstaan. Ook komt er dan een vreselijk irritante vertraging in het geluid te zitten.
(onder windows geluid -> opnemen -> ''spdif in'' -> eigenschappen -> luisteren)

Hierdoor zelf uiteindelijk maar een spdif naar RCA adapter gekocht. Liever stereogeluid dan geluid dat bijna een halve seconde achterloopt....

Overigens hebben veel TV's al een koptelefoonuitgang, dus een verlengkabeltje zal ook gewoon werken.