Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Asus A4000 Overheating Probleem

Pagina: 1
Acties:

• jm20101
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Beste tweakers,

Het is inderdaad al een laptop op leeftijd, maar helaas gebeurt er iets vreemds waarvan ik niet weet hoe het komt.

Als ik de laptop opstart gaat alles gewoon netjes aan, het asus logo verschijnt en er is verder niks aan de hand. Er zit trouwens een intel celeron processor in van 2,8Ghz. Na een tijdje (paar minuten) wordt de processor ineens heel warm, dat terwijl de HDD nog leeg is en de laptop alleen staat op 'no boot device'. De fan blijft maar doorblazen totdat de laptop eens een keer uitvalt.

De vorige eigenaar heeft niet heel vakkundig veel ste veel koelpasta op de processor gesmeerd. Dit heb ik er allemaal af gehaald en opnieuw koelpasta aangebracht met een normale hoeveelheid. De laptop lijkt niet meer uit te vallen maar het probleem blijft.

De CMOS batterij is wel leeg, kan dit met het probleem te maken hebben?

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-11 21:34
Verkeerd ram geheugen of misschien iets defect in het moederboard.

• jm20101
Dan zal ik even kijken of ik uit een andere laptop wat geheugen kan halen om te testen, ik laat het weten

• jm20101
Het probleem zit waarschijnlijk bij het moederbord, gezien het een oud beestje is kan het niet meer de moeite waard zijn om het moederbord te vervangen. Toch bedankt voor de hulp.