Hey tweakers,
Na een hele hoop gepieker heb ik besloten me zelf maar wat euro's lichter te maken!
Hopelijk hebben jullie nog wat bruikbare feedback.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alles, hoofd zakelijk gaming, development, foto en video bewerking(niet op heel pro niveau) en het "standaard huis tuin en keuken" gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik wil hem in iedergeval zelf in elkaar gaan zetten, en koop graag bij een redelijke betrouwbare winkel.
max. prijs is eigenlijk 1000 maar dan exclusief beeldscherm hopelijk kunnen jullie mijn build je er onder trekken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Buiten mijn eigen vingers om te kunnen typen enzo niet echt.
Wel een simpel usb muisje (die ooit vervangen gaat worden).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een flinke graphics card, sterke procesor voor development en het liefst muliple monitor mogelijkheden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Sterke Intel, Nvidia en Asus(ROG) fan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst lekker koel omdat hij op mijn slaapkamer komt.
Niet te veel lampjes om de zelfde reden.
Ga je overklokken?
Niet direct, maar deze geek gaat dat zeker doen!
Verder word ik graag geadviseerd voor een monitor en een kast( de huidige is gewn een place holder).
Eisen monitor:
Goed koop, mooien keuren en ik denk rond de 23 inc.
Dat is dus exclusief de 1000 euro maar zeker niet te duur
Eisen kast:
Lekker strak, niet te duur en graag een met mogelijkheid voor wat front bays.
Hopelijk hebben jullie wat use full tips, Hier is mijn build:
Processor: lijkt me vrij makkelijke keuze voor dit butget
Mobo: ik ben groot ROG fan, verder zijn mijn ogen verslaafd aan de kleuren en niet te vergeten alle ROG features
Vid kaart: binnen de NVID classe lijkt mij dit ook gewn weer de beste keus, ik heb voor keur voor assus voor hun koeler.
RAM: hier niet echt een bewuste keuze gemaakt, ik vind de bovenkant er wel dope uit zien
ssd en hdd: ssd gekozen omdat het volgens de revieus heel goed lijkt, hdd tja goed koop groot leek me best voor de buck
koeler: ik had werkelijk geen idee allen water was dacht ik te duur en bequiten klonk als still en dat is altijd mooi megenomen
zelfde geld voor de fans
voeding: ik heb persoonlijk goede ervaring met corsair de M omdat ik zoizo modlulair wil
Alvast bedankt
Na een hele hoop gepieker heb ik besloten me zelf maar wat euro's lichter te maken!
Hopelijk hebben jullie nog wat bruikbare feedback.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alles, hoofd zakelijk gaming, development, foto en video bewerking(niet op heel pro niveau) en het "standaard huis tuin en keuken" gebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik wil hem in iedergeval zelf in elkaar gaan zetten, en koop graag bij een redelijke betrouwbare winkel.
max. prijs is eigenlijk 1000 maar dan exclusief beeldscherm hopelijk kunnen jullie mijn build je er onder trekken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Buiten mijn eigen vingers om te kunnen typen enzo niet echt.
Wel een simpel usb muisje (die ooit vervangen gaat worden).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een flinke graphics card, sterke procesor voor development en het liefst muliple monitor mogelijkheden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Sterke Intel, Nvidia en Asus(ROG) fan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het liefst lekker koel omdat hij op mijn slaapkamer komt.
Niet te veel lampjes om de zelfde reden.
Ga je overklokken?
Niet direct, maar deze geek gaat dat zeker doen!
Verder word ik graag geadviseerd voor een monitor en een kast( de huidige is gewn een place holder).
Eisen monitor:
Goed koop, mooien keuren en ik denk rond de 23 inc.
Dat is dus exclusief de 1000 euro maar zeker niet te duur
Eisen kast:
Lekker strak, niet te duur en graag een met mogelijkheid voor wat front bays.
Hopelijk hebben jullie wat use full tips, Hier is mijn build:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 192,50 | € 192,50 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC | € 279,98 | € 279,98 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Fractal Design Arc Midi R2 Window | € 75,- | € 75,- |
| 1 | be quiet! Dark Rock 3 | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | be quiet! Silent Wings 2 140mm, 140mm | € 19,- | € 19,- |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9 | € 67,40 | € 67,40 |
| 1 | Corsair CX600M | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 69,90 | € 69,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.055,08 | |
Processor: lijkt me vrij makkelijke keuze voor dit butget
Mobo: ik ben groot ROG fan, verder zijn mijn ogen verslaafd aan de kleuren en niet te vergeten alle ROG features
Vid kaart: binnen de NVID classe lijkt mij dit ook gewn weer de beste keus, ik heb voor keur voor assus voor hun koeler.
RAM: hier niet echt een bewuste keuze gemaakt, ik vind de bovenkant er wel dope uit zien
ssd en hdd: ssd gekozen omdat het volgens de revieus heel goed lijkt, hdd tja goed koop groot leek me best voor de buck
koeler: ik had werkelijk geen idee allen water was dacht ik te duur en bequiten klonk als still en dat is altijd mooi megenomen
zelfde geld voor de fans
voeding: ik heb persoonlijk goede ervaring met corsair de M omdat ik zoizo modlulair wil
Alvast bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door mistercmaster op 08-04-2014 22:34 . Reden: uitbreiding ]