Toon posts:

[Custom CSS] Waar te beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 801 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb net via karma de custom css functie gekocht. Nu ik wil gaan beginnen met programmeren maar ik kom er net achter dat ik niet zo goed weet waar te beginnen. Ik heb redelijk wat verstand van CSS. Ik wil dingen doen zoals de tracker wat meer in de pagina plaatsen en het topmenu kleiner maken en wat fixeren.

Heeft iemand een voorbeeld of een lijst met veelgebruikte divs voor me liggen wat ik kan gebruiken om mijn eigen custom css te maken?

Alvast bedankt,
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef eens specifiek aan wat je probleem is. Heb je moeite te bepalen welke selectors je het best kunt gebruiken? De inspector van je browser kun je daar heel makkelijk nij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:09:
Geef eens specifiek aan wat je probleem is. Heb je moeite te bepalen welke selectors je het best kunt gebruiken? De inspector van je browser kun je daar heel makkelijk nij helpen.
De inspector helpt me al een heel eind op weg maar ik zoek iets overzichtelijker. Daarom vraag ik me af of iemand anders voor zijn css een overzicht/voorbeeld heeft gemaakt hoe de pagina is opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet wat je wilt, anders dan weinig moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak de originele CSS files erbij als je alles wilt zien. Anders werkt de view die je door middel van de elementinspector hebt waar Cheatah het ook over had toch nog het allerbeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Daar zou ik niet op rekenen. De meeste mensen zullen kleine aanpassingen gedaan hebben en daarvoor heb je niet een complete tree nodig van hoe de pagina is opgebouwd. Je hoeft alleen maar met de inspector het element dat je anders wil stylen te selecteren en het daarna daadwerkelijk anders stylen. Af en toe moet je even naar diens parent of de parent daarvan toe, maar veel ingewikkelder dan dat wordt het niet.

We hebben overigens dit topic lopen waarin mensen posten welke aanpassingen ze zelf in de CSS hebben gedaan, alleen staat dat topic nu nog achter een barrière: je moet eerst 50 posts op het forum hebben. Ik heb net even nagevraagd of we dat topic niet publiek kunnen zetten; ik zal het hier even laten weten als dat kan/mag. ;)

Dit topic ga ik echter sluiten. We willen je best helpen met CSS-vragen maar dan moeten ze wel een klein beetje gericht zijn. Je vraagt naar "een overzicht van hoe de pagina is opgebouwd" maar zoals TERW_DAN al terecht opmerkt kun je dat juist in de CSS- en HTML-files al zien. Dat complete overzicht is echter totaal niet handig, neem gewoon de inspector er even bij en blader wat door je DOM heen, en je zal vanzelf zien dat het geen rocket science is. :) Mocht je dán nog specifieke (gerichte!) vragen hebben dan kun je er altijd een topic over openen of als [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?' inderdaad publiek komt te staan kun je dáár waarschijnlijk ook je vraag kwijt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Na overleg heb ik zojuist bovengenoemd topic verplaatst naar een plek waar iedereen bij kan. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.