• didi79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-01 20:11
Hoe is de zap snelheid van een in een tv ingebouwde DVB-S(2) tuner over het algemeen in vergelijking met een aparte sat receiver ?
Is dat sneller, trager, geen verschil, afhankelijk van merk ? En waarom is dat zo ?

waarom de vraag ? Ik overweeg aankoop van een nieuwe tv. Om de sat receiver te elimineren, liefst een met ingebouwde tuner. Maar is dat wel een goed idee ?

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-02 13:55
op een D8000 van samsung gaat het best wel prima. De low budget philips/canal digitaal decoder die we ervoor hadden was:
- lelijk ontwerp
- software op het kastje was gedateerd en niet mooi
- niet sneller dan op de nieuwe tv.

gaat wel om een van de eerste hd decoders. Canal digitaal biedt nu wel nieuwere modellen: wellicht zijn die beter?

maar zappen op de samsung ging best prima. Fijn om 1 afstandsbediening te hebben. verwacht geen wonderen, want zappen tussen HD zenders (2 seconden zaptijd?) gaat wel merkbaar trager dan sd kanalen.

overigens zap ik nu weer via een decoder (VU+ bakkie). omdat opnames gemaakt met de tv niet te zien waren via het netwerk/pc.

[ Voor 10% gewijzigd door HBSVDK op 08-04-2014 19:28 ]

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:42
Op mijn Samsung F7000 werkt het zappen even soepel, en lijkt mijn Canal Digitaal kaartje / CAM sneller te worden herkend dan mijn oude Topfield receiver.

Alleen zenders zoeken en sorteren is wat lastiger. Gelukkig doe je dat doorgaans niet iedere dag. Ik gebruikt er mijn Harmony Ultimate voor, zodat ik middels icoontjes mijn favoriete kanalen snel kan selecteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 08-04-2014 19:55 ]

• didi79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-01 20:11
Bedankt voor de reacties. Huidige receiver is een oude very low budget Opticum x402p. Dan ben ik gerustgesteld dat het op een moderne tv minstens sneller gaat.