Hallo,
Allereerst wist ik niet zeker onder welk onderwerp ik dit moest posten en het leek me wel interessant voor tweakers en wellicht oc'ers die graag willen weten hoe snel verschillende hardware set-ups opstarten om wellicht zo hun eigen pc's aan te passen of de volgende keer rekening ermee te houden bij hun aankopen ofzo.
Ik heb zelf bij mijn eigen pc wel het bios een beetje getweaked maar niet de cpu overclocked.
Dit zijn de onderdelen van mijn pc:
Moederbord: Asrock 990FX Extreme 4
CPU: AMD FX-6300 (6-core)
MEM: Kingston HyperX 16GB DDR3 1866 Quad-Channel
GFX:: 2 × EVGA GeForce GTX 460 (met SLI) ... (Werkt als een trein)
HDD: 1 GB Barracuda SATA600
DVD:: een of andere alles-in-1 dvd brander.
PSU: be quiet!, Pure Power L8 730W
Deze PC doet er ongeveer 18 a 19 seconden over om vanaf power on tot aan het login scherm van windows 8 te komen.
Hoe snel zijn jullie opstart tijden? Ik ben wel benieuwd of de verschillen groot zijn.
Allereerst wist ik niet zeker onder welk onderwerp ik dit moest posten en het leek me wel interessant voor tweakers en wellicht oc'ers die graag willen weten hoe snel verschillende hardware set-ups opstarten om wellicht zo hun eigen pc's aan te passen of de volgende keer rekening ermee te houden bij hun aankopen ofzo.
Ik heb zelf bij mijn eigen pc wel het bios een beetje getweaked maar niet de cpu overclocked.
Dit zijn de onderdelen van mijn pc:
Moederbord: Asrock 990FX Extreme 4
CPU: AMD FX-6300 (6-core)
MEM: Kingston HyperX 16GB DDR3 1866 Quad-Channel
GFX:: 2 × EVGA GeForce GTX 460 (met SLI) ... (Werkt als een trein)
HDD: 1 GB Barracuda SATA600
DVD:: een of andere alles-in-1 dvd brander.
PSU: be quiet!, Pure Power L8 730W
Deze PC doet er ongeveer 18 a 19 seconden over om vanaf power on tot aan het login scherm van windows 8 te komen.
Hoe snel zijn jullie opstart tijden? Ik ben wel benieuwd of de verschillen groot zijn.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶