Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opzoek: Goede 15"inch laptop voor game/school/media (€800)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers :P ,

Zoals de titel al weergeeft ben ik opzoek naar een nieuwe laptop omdat mijn oude het langzaam begeeft.
De accu is op, oververhitting, prestaties gaan achteruit etc. je kent het wel.
De laptop mag ongeveer €700-900 euro kosten.
de laptop die ik momenteel heb is: http://tweakers.net/price...wn811ea%29/specificaties/

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik gebruik de laptop voor school/game/downloaden van films, muziek en series. Mijn school werk bestaat vooral uit words documenten en maak dus geen gebruik van 3D CAD programma's etc.
Qua games speel ik veel League of legends en COD, ik hoop dus een laptop te kunnen vinden waarmee ik deze games toch wel op medium/high settings te kunnen spelen

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop die ik nu heb is 17" en vind ik eigenlijk te groot en te zwaar. Reis elk weekend terug naar mijn ouders en dat is aardig wat gesleep. Vandaar dat ik graag naar een 15" inch laptop wil gaan. Verder hecht ik niet heel veel waarde aan het gewicht, accuduur of grootte.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ben zelf niet zo fan van acer, MSI, of Toshiba omdat ik hier wat slechter verhalen over heb gehoord (heb hier niet heel veel verstand van)
Opzich is mijn HP laptop wel redelijk bevallen maar ik zou nu het liefste gaan voor een ASUS of DELL.
Ik zie veel lenovo maar ik ken dit merk eigenlijk totaal niet.

Laptops die ik al had bekeken:
1. http://tweakers.net/price...0jv-cn270h/specificaties/
rond de 900 euro

2. http://tweakers.net/pricewatch/354303/asus-n56vv-s4069h.html
rond de 800 euro

3. http://www.dell.com/nl/p/...model_id=inspiron-15-7537
rond de 900 euro

De DELL spreekt mij wel erg aan maar lees hier wat negatieve berichten over qua wifi.

Ik wil gewoon de beste laptop die momenteel te krijgen is voor 800 euro, rekening houdend met het feit dat ik de meeste waarde hecht aan de degelijkheid van de laptop en prestaties (videokaart, proccesor, RAM, etc) in verband met het gamen.

Ik hoor graag jullie meningen en opties,
Greetz Lorker ;)

ps. sorry voor eventuele slechte spelling:D

Verwijderd

Als ik ff in de pricewatch kijk zou dit een mogelijkheid kunnen zijn:
ProductPrijs
Acer Aspire V5-573G-74508G50aii€ 785,10
Acer Aspire V7-582PG-54208G50tii€ 899,-
Asus N550JV-CM068H€ 1.082,05
Asus N550LF-CN061H€ 849,-

Als ik jou was zal ik voor de Asus N550JV-CM068H gaan. Het ligt misschien wel iets boven je budget maar dan heb je wel een prachtlaptop waar je de komende jaren nog plezier van hebt.

Gr Bart

Verwijderd

Deze is mooi en mogelijk kan deze langer op de accu mee door nieuwere processor pricewatch: Asus N550JV-CN270H Als je geld wilt besparen kun je ook deze nemen pricewatch: Asus N56VV-S4069H. Je hebt bij die laatste budget voor een 240GB SSD ;), als dat formaat groot genoeg is voor je dan. De snelheid en kracht zal zeker bij jouw taken niet verschillen van het nieuwere model. Ze komen allebei met een quad core i7 en een GT750M.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waard kun je zo'n SSD schrijf inlatne bouwen? ik lees namenlijk veel op het forum dat mensen bij die ASUS zon SDD schrijf inlaten bouwen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:55:
Waard kun je zo'n SSD schrijf inlatne bouwen? ik lees namenlijk veel op het forum dat mensen bij die ASUS zon SDD schrijf inlaten bouwen.
Openschroeven en er een ssd instoppen. Kijk anders ff op youtube voor een tutorial hoe andere het doen.

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:55:
Dat doe je zelf, in het geval van de N550 heb je daar een T5 torx schroevendraaier voor nodig, maar als je die niet hebt kan je deze voor minder dan een tientje in een goede doe het zelf zaak kopen. Er zijn voor ieder populair model wel filmpjes op internet te vinden hoe je dat moet doen. Je hoeft niet bang te zijn dat je iets kapot maakt zolang je zelf geen rare dingen doet en voorzichtig bent.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je er ook een SSD inbouwen naast je bestaande HDD? dus jij zet je systeem over op de SSD en gebruikt je HDD voor films en overige lichte bestanden.
Ik zet dan bijvoorbeeld games die ik speel nog op mn SSD?

Kan zoiets?

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

15,6 inch laptops hebben meestal maar 1 HDD bay. Je kan wel je optische drive vervangen door een extra HDD, maar dan heb je geen optische drive meer. Maar ik zou eigenlijk niet weten waar je nog een optische drive voor nodig hebt.
Pagina: 1