The Monolith
Intro
Hoi iedereen,
Ik ben al een tijdje bezig aan deze mod en dacht: ik zal de buildlog dan ook maar eens op Tweakers zetten
Het idee: Ik had sinds m'n Singularity eigenlijk geen enkele mod meer gebouwd. In de tussentijd wel een (verschrikkelijke) Dell XPS 17 gehad en een budget game PC'tje met een entry i5 en een HD7870. Hoog tijd om nog eens iets deftig te bouwen dus!
Ik heb nog nooit m'n eigen PC watergekoeld (wel al voor een kameraad gedaan) en had nog nooit een mATX casemod gedaan. Toen de Corsair 350D uitkwam, had ik m'n case gevonden en begon het idee "Monolith" te groeien.
Ik heb trouwens ook een facebookpagina, voor de geïnteresseerden.
https://www.facebook.com/xenoware
Mod
[Specs]
CPU: Intel Core i7 4770K
Moederbord: ASUS ROG Maximus VI Gene
Geheugen: 8 GB Ripjaws-X
Grafische kaart: eVGA GeForce GTX 780 3GB Classified
SSD: Samsung 840 PRO 256 GB
HDD: WD Black 3TB
PSU: Corsair AX860
Case: "Monolith"
Scherm: Qnix QX2710
Speakers: Creative T20 II
Headset: Qpad QH-90
Muis: Roccat Kone XTD
Muismat: Mionix Sargas 900
Sleeving: MDPC-x
Koeling: Custom loop (daar moet ik nog wat voor rondkijken. Weet nog niet precies wat)
[Reverse ATX]
Ik ga de moederbord tray 180° draaien tot een reverse-ATX layout. Hiervoor zaag ik met een Dremel de tray eruit en bevestig ik deze vervolgens opnieuw met behulp van een aluminium plaat.
[Pedestal]
Een extra compartiment onder de case om als plaats te dienen voor 2 interne radiatoren. Ik heb namelijk een hekel aan externe! Als basis voor de pedestal gebruik ik een andere Corsair 350D, omdat deze uitstekend dient vanwege de zelfde afmetingen en baseframe.
[Nieuwe frontcover]
Een soort "unibody" plaat om de voorkant netjes af te werken
[PSU & cover]
Ook al sleeve ik m'n kabels met MDPC-x sleeve: ik wil m'n voeding niet zien. Verder is dit ook netter om de HDD's weg te werken.
[Geautomatiseerd koeling systeem]
Hiervoor ben ik nog aan het rondkijken. Waarschijnlijk ga ik voor een Aquacomputer Aquaero 6 of iets in die aard.
[DISCLAIMER]
Er kan vaak wat tijd tussen de updates zitten ^_^
[Renders]

[Progress]
Dozen!

Hardware!

Maximus VI Gene

CPU en RAM erin

Eerste sleeving pakket gearriveerd

Dremel

En al even vlug een benchmark:
http://www.3dmark.com/fs/1879651