Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

router met bereik van 1km

Pagina: 1
Acties:
  • 4.550 views

Verwijderd

Topicstarter
hoi!,
bestaat er een router met een bereik van 1 km?
zoek de hele middag all maar kan niks vinden

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-11 21:12

NLF

Dat is in Nederland verboden.. je zit met max mW en daarbij moet ook de ontvanger het weer terug sturen. Wat wel kan is via 2 schotels de afstand overbruggen maar daar kun je zat over vinden op het Internet.

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
20 seconden en ik had 'm: Amped Wireless AP600EX

Niet echt legaal, in Nederland is maximaal 100 mW toegestaan en deze gebruikt 600 mW.

[ Voor 31% gewijzigd door andydewit op 08-04-2014 18:47 ]

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Mijn router heeft een bereik van ruim 20000 km. Pakketjes komen vlot aan in Australië...
Of wil je een draadloze verbinding opzetten over een grote afstand?

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:50

Felyrion

goodgoan!

Het zou mooi zijn als je in ieder geval de reden van deze vraag er bij zou vermelden.
Er zijn namelijk zoals hierboven al gezegd meerdere oplossingen op dit gebied.

Sterk of versterkt signaal, maar dat is meestal verboden in Nederland vanwege de regels van maximum zendvermogen, of gericht zenden, zoals straalverbindingen.

Maar als je rondom je router binnen een kilometer wilt kunnen rondlopen en bereik hebben geef ik je weinig kans.

[ Voor 15% gewijzigd door Felyrion op 08-04-2014 19:01 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• andydewit
Wat in ieder geval wel legaal is in Nederland én waarmee je een afstand van 1 kilometer zou kunnen overbruggen, is een WiFi Repeater.

Verwijderd

andydewit schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:02:
Wat in ieder geval wel legaal is in Nederland én waarmee je een afstand van 1 kilometer zou kunnen overbruggen, is een WiFi Repeater.
1km met een wifi repeater.... Komt iedereen hier uit een ei ofzo? als je 20meter haalt met een wifi repeater mag je jezelf gelukkig prijzen.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Mag je flink wat wifi repeaters hebben als je zo'n afstand wil overbruggen ;p

druk en typefouten voorbehouden

Verwijderd

lutkeveld schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:04:
Mag je flink wat wifi repeaters hebben als je zo'n afstand wil overbruggen ;p
stuk of 80, en dan hou je 0,niks snelheid over. Als het al werkt. En een kilometer ononderbroken stopcontacten in een rechte lijn.

• andydewit
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:03:
[...]

1km met een wifi repeater.... Komt iedereen hier uit een ei ofzo? als je 20meter haalt met een wifi repeater mag je jezelf gelukkig prijzen.
Ik bied een oplossing omdat een router van 600 mW in Nederland niet is toegestaan. Ik denk dat TS zelf ook wel weet dat een WiFi repeater een beperkt bereik heeft. Maar door WiFi repeaters zóu je het dus wel legaal mogelijk kunnen maken. Hoe zou je het anders op willen lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door andydewit op 08-04-2014 19:09 ]

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-11 18:00
Straalverbinding als het tussen twee vaste punten is.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11 21:01
Enige optie om zulke afstanden (economisch) te overbruggen is een Point-to-point (p2p) installatie (die kunnen ook heel wat verder dan 1km). Voorwaarde is wel Line of Sight (LoS) en niet te veel vervuiling/interferentie.

• andydewit
RzrBck schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:11:
Enige optie om zulke afstanden (economisch) te overbruggen is een Point-to-point (p2p) installatie (die kunnen ook heel wat verder dan 1km). Voorwaarde is wel Line of Sight (LoS) en niet te veel vervuiling/interferentie.
Zover ik weet is een straalverbinding niet toegestaan in Nederland.

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11 19:29
Ja zeker !

voor meer info vraag het anders even na bij kpn, vodafone en t-mobile!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-11 18:00
Is wel toegestaan, maar voor sommige frequenties is een vergunning van het Agentschap Telecom vereist.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

RzrBck schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:11:
En de line of sight is breder dan je denkt

http://www.vias.org/wirelessnetw/wndw_04_08b.html

Iperf

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 13:33

ktf

Daarmee ga je echt geen kilometer kunnen overbruggen, ook al is het veel meer vermogen.
Kobus Post schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:14:
Is wel toegestaan, maar voor sommige frequenties is een vergunning van het Agentschap Telecom vereist.
Heb je ergens een vermelding daarvan? Staat nergens. Ik heb altijd begrepen dat er niet alleen een eis aan het maximale zendvermogen is (100mW) maar dat alleen bij een omnidirectionele. M.a.w.: richtantennes zijn niet toegestaan voor WiFi, want dan is het maximale vermogen in een bepaalde richting hoger dan dat zou zijn bij 100mW omnidirectioneel. Ik kan dat helaas niet terugvinden.

Maargoed, kort antwoord op de TS: Nee, dat kan niet, tenzij je een flinke bak met geld uit wilt geven.

• andydewit
ktf schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:26:
[...]

Daarmee ga je echt geen kilometer kunnen overbruggen, ook al is het veel meer vermogen.

[...]

Heb je ergens een vermelding daarvan? Staat nergens. Ik heb altijd begrepen dat er niet alleen een eis aan het maximale zendvermogen is (100mW) maar dat alleen bij een omnidirectionele. M.a.w.: richtantennes zijn niet toegestaan voor WiFi, want dan is het maximale vermogen in een bepaalde richting hoger dan dat zou zijn bij 100mW omnidirectioneel. Ik kan dat helaas niet terugvinden.

Maargoed, kort antwoord op de TS: Nee, dat kan niet, tenzij je een flinke bak met geld uit wilt geven.
Even een quote vanaf de website van Amped Wireless:
quote: Amped Wireless
With a high power 600mW power amplifier and a high gain directional antenna, the AP600EX is capable of providing up to 1.5 miles* of wireless coverage.

• ktf

ktf

andydewit schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:29:
Geloof je het zelf? Ja, dat werkt als je op zee zit, niet als ertussen nog allerhande storingsbronnen zitten. Je buren bijvoorbeeld.

Wat betreft mijn claim dat richtantennes en straalverbindingen op 2.4GHz illegaal zijn zonder vergunning: http://www.wifihw.nl/wireless/Regelgeving_Wifi.htm is het beste wat ik kon vinden.
Hoe hoger de 'gain' van de antenne, des te lager het toegevoerde elektrische vermogen van de netwerkkaart dus moet zijn.
Lijkt me dus niet mogelijk om een straalverbinding op te zetten in die band.

Verwijderd

andydewit schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:29:
[...]

[...]
in een gesloten testomgeving compleet vrij van storing of interferentie. Vergeet nou maar dat je een km gaat halen, je haalt het niet.

Het is aan de vraagstelling van TS meteen duidelijk wat 'ie wilt. Naar de mediamarkt een routertje halen en dan bij zijn vrienden een kilometer verderop internetten.

Antwoord: nee, kan niet, vergeet het.

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 15:40
In het ideale geval zal hij dat misschien net halen. Als er een boom oid in de line of sight staat dan haal je eerder maximaal 150m. Voor 1 KM zal je met directionele antennes (of p2p installaties zoals hierboven wordt gezegd) moeten werken, maar dat mag niet volgens de Nederlandse wetgeving.

Op internet is wel genoeg te vinden van mensen die op deze manier bijvoorbeeld WiFi naar de andere kant van een dal doorsturen.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

ktf schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:26:

Zie o.a. http://www.agentschaptele...dingen/straalverbindingen

• ktf

ktf

Dat heb ik gelezen, daar staat
Voor zo’n verbinding heeft u wel een vergunning nodig.
Er staat nergens dat je voor vergunningsvrije banden geen vergunning nodig hebt. Zou gek zijn als je dat niet nodig hebt, want je overtreed gewoon die 100mW E.I.R.P regel

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

ktf schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:38:
[...]

Dat heb ik gelezen, daar staat

[...]

Er staat nergens dat je voor vergunningsvrije banden geen vergunning nodig hebt. Zou gek zijn als je dat niet nodig hebt, want je overtreed gewoon die 100mW E.I.R.P regel
Dan heb ik je fout begrepen, ik bedoel ook inderdaad dat je daar een vergunning voor nodig gaat hebben.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het probleem van de TS is niet helemaal duidelijk, er staat niet eens dat het over een draadloze verbinding gaat. Maar stel, hij wil met een mobile device connecten met een WiFi AP op een kilometer afstand. Dan heb je aan een AP met een bereik (FLOS?) van 1 KM niet genoeg, want het mobile device (laptop, telefoon, tablet?) is nooit sterk genoeg om de bitjes de andere kant op zover te zenden.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11 19:47

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:35

TNW

Mooie bezigheidstherapievraag :)

"Bereik" kan nooit een harde specificatie zijn van een draadloze router want het is afhankelijk van nogal wat factoren:

- vermogen
- plaatsing antenne (hoog)
- omgeving, kaal of dichtbebouwd?
- aanwezigheid andere gebruikers op dezelfde frequentie

Kort antwoord: er zijn geen kant en klare spullen te koop die gegarandeerd dit bereik geven.

Weblog | Straling!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

GoT is geen google waar je een vraag in flikkert en wacht op antwoord.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.