Niet echt legaal, in Nederland is maximaal 100 mW toegestaan en deze gebruikt 600 mW.
[ Voor 31% gewijzigd door andydewit op 08-04-2014 18:47 ]
Of wil je een draadloze verbinding opzetten over een grote afstand?
Er zijn namelijk zoals hierboven al gezegd meerdere oplossingen op dit gebied.
Sterk of versterkt signaal, maar dat is meestal verboden in Nederland vanwege de regels van maximum zendvermogen, of gericht zenden, zoals straalverbindingen.
Maar als je rondom je router binnen een kilometer wilt kunnen rondlopen en bereik hebben geef ik je weinig kans.
[ Voor 15% gewijzigd door Felyrion op 08-04-2014 19:01 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Verwijderd
1km met een wifi repeater.... Komt iedereen hier uit een ei ofzo? als je 20meter haalt met een wifi repeater mag je jezelf gelukkig prijzen.andydewit schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:02:
Wat in ieder geval wel legaal is in Nederland én waarmee je een afstand van 1 kilometer zou kunnen overbruggen, is een WiFi Repeater.
druk en typefouten voorbehouden
Verwijderd
stuk of 80, en dan hou je 0,niks snelheid over. Als het al werkt. En een kilometer ononderbroken stopcontacten in een rechte lijn.lutkeveld schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:04:
Mag je flink wat wifi repeaters hebben als je zo'n afstand wil overbruggen ;p
Ik bied een oplossing omdat een router van 600 mW in Nederland niet is toegestaan. Ik denk dat TS zelf ook wel weet dat een WiFi repeater een beperkt bereik heeft. Maar door WiFi repeaters zóu je het dus wel legaal mogelijk kunnen maken. Hoe zou je het anders op willen lossen?Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:03:
[...]
1km met een wifi repeater.... Komt iedereen hier uit een ei ofzo? als je 20meter haalt met een wifi repeater mag je jezelf gelukkig prijzen.
[ Voor 3% gewijzigd door andydewit op 08-04-2014 19:09 ]
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Zover ik weet is een straalverbinding niet toegestaan in Nederland.RzrBck schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:11:
Enige optie om zulke afstanden (economisch) te overbruggen is een Point-to-point (p2p) installatie (die kunnen ook heel wat verder dan 1km). Voorwaarde is wel Line of Sight (LoS) en niet te veel vervuiling/interferentie.
voor meer info vraag het anders even na bij kpn, vodafone en t-mobile!
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
En de line of sight is breder dan je denktRzrBck schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:11:
Enige optie om zulke afstanden (economisch) te overbruggen is een Point-to-point (p2p) installatie (die kunnen ook heel wat verder dan 1km). Voorwaarde is wel Line of Sight (LoS) en niet te veel vervuiling/interferentie.
http://www.vias.org/wirelessnetw/wndw_04_08b.html
Daarmee ga je echt geen kilometer kunnen overbruggen, ook al is het veel meer vermogen.andydewit schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:45:
20 seconden en ik had 'm: Amped Wireless AP600EX
Heb je ergens een vermelding daarvan? Staat nergens. Ik heb altijd begrepen dat er niet alleen een eis aan het maximale zendvermogen is (100mW) maar dat alleen bij een omnidirectionele. M.a.w.: richtantennes zijn niet toegestaan voor WiFi, want dan is het maximale vermogen in een bepaalde richting hoger dan dat zou zijn bij 100mW omnidirectioneel. Ik kan dat helaas niet terugvinden.Kobus Post schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:14:
Is wel toegestaan, maar voor sommige frequenties is een vergunning van het Agentschap Telecom vereist.
Maargoed, kort antwoord op de TS: Nee, dat kan niet, tenzij je een flinke bak met geld uit wilt geven.
Even een quote vanaf de website van Amped Wireless:ktf schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:26:
[...]
Daarmee ga je echt geen kilometer kunnen overbruggen, ook al is het veel meer vermogen.
[...]
Heb je ergens een vermelding daarvan? Staat nergens. Ik heb altijd begrepen dat er niet alleen een eis aan het maximale zendvermogen is (100mW) maar dat alleen bij een omnidirectionele. M.a.w.: richtantennes zijn niet toegestaan voor WiFi, want dan is het maximale vermogen in een bepaalde richting hoger dan dat zou zijn bij 100mW omnidirectioneel. Ik kan dat helaas niet terugvinden.
Maargoed, kort antwoord op de TS: Nee, dat kan niet, tenzij je een flinke bak met geld uit wilt geven.
quote: Amped WirelessWith a high power 600mW power amplifier and a high gain directional antenna, the AP600EX is capable of providing up to 1.5 miles* of wireless coverage.
Geloof je het zelf? Ja, dat werkt als je op zee zit, niet als ertussen nog allerhande storingsbronnen zitten. Je buren bijvoorbeeld.andydewit schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:29:
Even een quote vanaf de website van Amped Wireless:
Wat betreft mijn claim dat richtantennes en straalverbindingen op 2.4GHz illegaal zijn zonder vergunning: http://www.wifihw.nl/wireless/Regelgeving_Wifi.htm is het beste wat ik kon vinden.
Lijkt me dus niet mogelijk om een straalverbinding op te zetten in die band.Hoe hoger de 'gain' van de antenne, des te lager het toegevoerde elektrische vermogen van de netwerkkaart dus moet zijn.
Verwijderd
in een gesloten testomgeving compleet vrij van storing of interferentie. Vergeet nou maar dat je een km gaat halen, je haalt het niet.andydewit schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:29:
[...]
Even een quote vanaf de website van Amped Wireless:
[...]
Het is aan de vraagstelling van TS meteen duidelijk wat 'ie wilt. Naar de mediamarkt een routertje halen en dan bij zijn vrienden een kilometer verderop internetten.
Antwoord: nee, kan niet, vergeet het.
Op internet is wel genoeg te vinden van mensen die op deze manier bijvoorbeeld WiFi naar de andere kant van een dal doorsturen.
Zie o.a. http://www.agentschaptele...dingen/straalverbindingenktf schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:26:
Heb je ergens een vermelding daarvan? Staat nergens. Ik heb altijd begrepen dat er niet alleen een eis aan het maximale zendvermogen is (100mW) maar dat alleen bij een omnidirectionele. M.a.w.: richtantennes zijn niet toegestaan voor WiFi, want dan is het maximale vermogen in een bepaalde richting hoger dan dat zou zijn bij 100mW omnidirectioneel. Ik kan dat helaas niet terugvinden.
Dat heb ik gelezen, daar staat
Er staat nergens dat je voor vergunningsvrije banden geen vergunning nodig hebt. Zou gek zijn als je dat niet nodig hebt, want je overtreed gewoon die 100mW E.I.R.P regelVoor zo’n verbinding heeft u wel een vergunning nodig.
Dan heb ik je fout begrepen, ik bedoel ook inderdaad dat je daar een vergunning voor nodig gaat hebben.ktf schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:38:
[...]
Dat heb ik gelezen, daar staat
[...]
Er staat nergens dat je voor vergunningsvrije banden geen vergunning nodig hebt. Zou gek zijn als je dat niet nodig hebt, want je overtreed gewoon die 100mW E.I.R.P regel
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
"Bereik" kan nooit een harde specificatie zijn van een draadloze router want het is afhankelijk van nogal wat factoren:
- vermogen
- plaatsing antenne (hoog)
- omgeving, kaal of dichtbebouwd?
- aanwezigheid andere gebruikers op dezelfde frequentie
Kort antwoord: er zijn geen kant en klare spullen te koop die gegarandeerd dit bereik geven.
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()