Te hoog en te laag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:10
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=309630

Deze is in mijn mening gewoon veel te hoog geplaatst omdat hij eigenlijk een beetje probeerd uit te leggen wat er gebeurd en het nog fout doet ook. (als ik mijn research mag geloven en mijn natuurkunde/scheikunde lessen).

Ook vind ik dat er zeer veel posts in staan die toch eigenlijk wel te laag zijn (waaronder 1 van mijzelf)

Ook kijken de meesten volgens mij niet meer naar 1 die al gemod is en dus blijven de meesten te laag staan.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik sta op het punt om te zeggen dat ik de draad nog wel een keer door ga lopen, maar dat mag niet. Al gereageerd. Sterker nog, 't mijn eigen reactie. :D

't is aan anderen om te beslissen, dus!

Kun je me wel even zeggen, wat er volgens jou niet klopt dan? Ik heb geprobeerd om mijn kennis van het vak IC technologie en bouwstenen weer een beetje op te diepen en tegelijkertijd simpeler uit te leggen... :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Nou je vermeld dat het niet mogelijk is om inderdaad de atomen op te rekken.

Klopt er wordt geprobeerd de ruimte tussen de atomen zelf op te rekken wat dus ook het geval is (wat ook in het artikel staat) dus eigenlijk zeg je het fout wat je in de 2e alinea probeerd te verbeteren.

Heeft geen toegevoegde waarde eigenlijk (of ik zie verkeerd wat je zegt)

edit:

2 reacties eronder probeer ik het te verbeteren weet alleen niet of het goed gelukt is want niemand mod het :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Ik snap precies wat je bedoelt. Ik zag die dualiteit ook toen ik de reactie plaatste (daar heb ik inmiddels genoeg modervaring voor ;) )

Toen ik de nieuwspost las, kreeg ik de indruk dat er gesuggereerd werd dat de elektronen werden opgerekt, door dit stukje:
De winst wordt veroorzaakt door siliciumatomen in een chip tijdens de fabricage uit te rekken...
Dat kan dus niet zomaar, volgens mij. Achteraf, toen ik het nieuwsbericht doorlas zag ik dat ook de afstand tussen de atomen werd opgerekt en niet de atomen zelf. Dat maakt het eerste stuk niet onwaar en ik heb dat dus toch gepost.

Het tweede stuk van mijn reactie slaat dan op alleen het uitrekken van de afstand tussen de atomen. Want hoewel dat technisch gezien wel veel makkelijker mogelijk is, zou ik toch wel willen weten hoe ze dat dan doen. Want die atomen bewegen zich vanzelf in het standaardrooster, zeg maar. Ook in het artikel waarnaar gelinked werd, werd daarop niet ingegaan.
In de link naar het IBM-artikel, wat de persoon na mij plaatste, stond het wel. Men gebruikt een soort ondergrond en daarbovenop legt men die silicium-atomen. Die atomen gebruiken dan ook de ondergrond om hun rooster op te vormen, of iets dergelijks.
Ik moet zeggen dat ik het dan nog niet snap, want dat zal bij één laagje silicumatomen wel werken, maar eeen stortvloed van die atomen, gaan zich weer gewoon volgens het standaard patroon gedragen, lijkt me. Ik heb dat toen toch maar niet gepost.

Iig hoop ik mijn reactie een beetje verduidelijkt te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:15

Jaymz

Keep on moving !

Fasers armed, delta pattern.

Energize:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Inderdaad bij een stortvloed is dat wel een probleempje natuurlijk maar het gaat om het laagje per laagje systeem. Het is alleen afhankelijk van de tijd en de temperatuur.

Dus eigenlijk is bij een hogere temperatuur gaat het sneller als ik het goed heb gesnapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
VRROoooeem..."VAN LUNTEREN!"..vrooooOOEEM *#KLOINK#*

:P

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
Thanx guys..

En Thor-korenwolf sorry was niet echt persoonlijk bedoeld maar wil er zeker nog wel eens over discussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Inderdaad bij een stortvloed is dat wel een probleempje natuurlijk maar het gaat om het laagje per laagje systeem. Het is alleen afhankelijk van de tijd en de temperatuur.
Mja, maar ik bedoelde stortvloed meer in de zin van de hoeveelheid.
Kijk, als je laagje voor laagje telkens silicium aan het toevoegen bent, dan ben je als het ware aan het stapelen. In mijn ogen dan. Ik kan me voorstellen dat in de bovenste lagen het 'normale' effect dan de overhand gaat nemen en dat de siliciumatomen dan toch naar elkaar gaan toetrekken.
Op zaterdag 09 juni 2001 16:06 schreef wauskes het volgende:
En Thor-korenwolf sorry was niet echt persoonlijk bedoeld maar wil er zeker nog wel eens over discussen :)
Persoonlijk? Daar heb ik nog geen moment bij stilgestaan, eigenlijk. Hier op het TMF kunnen alle moderaties aan de orde gesteld worden en er gan over gediscussieerd worden. Waarom zou dat bij mijn reacties anders zijn? Ik doe toch zelf net zo hard mee bij anderen. >:)

edit:
Modverdommenog'saantoezeg!
* korenwolf is de layout aan het verkloten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
OK maar ik vind in ieder geval dat de mods nu een stukkie beter verdeeld zijn...

En dat persoonlijke dat is goed dan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ik vond het een goed reactie; modereerde hem omhoog, omdat ik anders hetzelfde had geschreven. Wat er in het artikel staat is gewoon onzin.

Net als dat artikel over '35% snellere chips van IBM' trouwens... ik heb de indruk dat er soms niet erg over wordt nagedacht wat me nu eigenlijk neerpent. Het klinkt mooi, het is ook bijna het verhaal, maar het klopt gewoon niet.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1