600 naar 750

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:29
Heb net mijn athlon 600 case eraf gesloopt, om te kijken of dat me zou lukken. Nou dat is dus gelukt.

Nu ben ik verder gegaan met overclocken. Had hem al stabiel op 117x6

Ben nu op 120x6

Op een vreemde manier loopt hij niet stabiel op 125x6 (750).
Dacht eerst dat het aan de cachechips lag, want die raken bij mijn cpu niet eens de koeler, door de 2 gaten op de heatplate.
Dus heb ik die naar 2/5 gezet. Daar lag het dus ook niet aan, want hij was net zo instabiel.
Nu is mij vraag of dit aan het mobo (ka7)ligt of zou ik wel verder komen met een gfd. Is dit de moeite waard om hier 100 piek voor te betalen, als ik nu al stabiel op 720mhz zit.
(staat nu 5 uur aan en heb ongeveer 45 UT zitten doen)

Weet wel dat ik moet kijken wat voor core ik heb, maar dat durf ik nog niet aan!!

Heeft iemand een ka7 wel stabiel op een bus van 125mhz???

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• VivaAtloni
heb het voltage ook al tot 1.8 omhoog gedaan, dat hielp ook niets, maar hij bootte ook et zo ver met 1.7 dus daar zal het waarschijnlijk ook niet aan liggen!! (heb wel 133 mhz geheugen)

Verwijderd

He He,
Het werd ook wel tijd dat je dat deed.

Verwijderd

De Athlon gaat met FSB overklokken niet echt verder dan 120. Alleen als je erg veel geluk hebt, kun je misschien verder komen, maar doorgaans kan de bus een hogere FSB dan ongeveer 120 niet aan.

Mijn Athlon 750 kreeg ik niet verder dan 117 FSB (dus 878 MHz), maar daar liep'ie ook niet echt stabiel. Ik heb nu een GFD en ik zit nu stabiel op 1000 MHz (1,7 volt, 1/3 cache, core bleek 850 te zijn :9), dus voor mij was een GFD het geld dus echt wel waard.

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

mijn k7v wilde tot 115Mhz maar eenmalig, zoals ik al gezet heb busspeed doet het niet zoveel.

Maar toch hier een paar antwoorden
Het kan aan je geheugen liggen dat die niet hoger wil als je 133Mhz is dit niet het geval.
Je PCI kaarten (sloten) willen niet meewerken
worden ook automatisch overgeklokt
Je kunt je chipsetje nog extra koelen door er een klein ventilatortje op te pleuren, maar heeft eigenlijk niet zoveel nut maar je kunt het wel doen is leuk.
Je athlon werkt meestal ook tegen, meestal het hardste juist, was bij mij geloof ik het geval.
De voltage omhoog krikken is alleen van toepassing als je met de multiplier gaat knoeien, door de busspeed omhoog te klokken trekt je cpu niet meer stroom, eigenlijk verhoog je alleen het aantal data dat over de bus gaat. Niet het aantal data wat de processor aankan.

Verwijderd

De voltage omhoog krikken is alleen van toepassing als je met de multiplier gaat knoeien, door de busspeed omhoog te klokken trekt je cpu niet meer stroom, eigenlijk verhoog je alleen het aantal data dat over de bus gaat.
Hier ben ik het niet geheel mee eens. Het aantal data dat over de bus gaat wordt verhoogd, wat je al zei. HIerdoor moet de cpu dus zwaarder werken, waardoor deze meer stroom nodig heeft. Of wou je soms zeggen dat je die 115MHz FSB haalde @ 1.6V? Ik kan hem dan niet meer booten hoor!

• VivaAtloni
ik heb mijn fsb verhoogd asynchroon aan het geheugen of pci bus(kan met ka7)

Dus pci en agp lopen op gewone snelheden.
Het geheugen loopt natuurlijk op 120, omdat hij 153 niet echt lekker trok. Is wel 7ns geheugen.

Dus misschien is zo'n gfd niet eens zo verkeerd

Pagina: 1