Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ipad en mac ip binding.

Pagina: 1
Acties:

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 19:36
Goedenavond,

Ik ben bezig om thuis alle devices een persoonlijk ip te geven via mac binding.
Ik heb echter 1 zeer hardnekkig pokke apparaat namelijk een ipad 3.

Mijn ip range loopt van 192.168.2.80 tot 192.168.2.115
Het idee is om 80 tot 80 als gast te gebruiken 100 en hoger voor mijzelf en alle netwerk devices en 90-99 voor andere bewoners.

Maar wat ik ook probeer de verrekte ipad blijft doodleuk op 192.168.2.80 staan wat ik ook probeer.
Ik kan m wel binden in de router en een ander ip toewijzen maar hij verschijnt dan doodleuk nog een keer ongebonden met 192.168.2.80 en hetzelfde mac adres.

Is er iemand die dit ook meegemaakt heeft of weet waarom de ipad zo stront eigenwijs is?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 16:16
Misschien wordt IP adres afgedwongen door de iPad, wat zeggen de netwerkinstellingen aldaar?

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 19:36
De router maar gereset en probleem is opgelost.

Ik begin ondertussen doodmoe te worden van m'n nieuwe tp-link wdr4900 het enigste dat wel goed is is de 5ghz wifi omdat ik de enigste ben in de wijk. in tegenstelling tot 2,4ghz waar er 40 man zitten...

Als dit ding niet snel beter gaat werken denk ik dat het een dure acces point word aangezien ik dan terug ga naar mn oude router....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Met zoveel netwerken in de buurt kan je problemen verwachten. Dan is het hooguit nog de moeite om te kiezen voor N-only, WPA2-AES en 20MHz (voor zover je dat nog niet gedaan had!).

Eerst het probleem, dan de oplossing