'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 08-04-2014 20:32 ]
Beste camera, eerst de Note 3, dan de iPhone 5s, dan de Lumia 1520 en dan de 1020... Ik denk dat jullie de lijst hier hebben omgedraaid, want dit klopt echt totaal niet...
Verder is dit wel extreem subjectief, 5 Androids in het 350-500 segment, dit klopt natuurlijk niet. Ik heb zelf helemaal niets met Android, heb het vaak genoeg gebruikt, maar blijf het inferieur vinden. Dat is natuurlijk mijn mening, 4 WP's met een iPhone zou ook niet objectief zijn, maar een complete prijs klasse met alleen Androids, dat schiet niet op.
Tevens zou ik een 100-200 segment doen, dit is toch de prijsklasse waar de meeste mensen hun telefoon vandaan halen, en tevens ook het segment waar je de meeste miskopen doet. Die high end smartphones zijn allemaal wel goed, maar je in het segment komt waar aan ieder pluspunt vaak een duidelijk minpunt hangt, wil je toch wel je adviezen.
Daarnaast zou ik het camera segment gewoon wissen, dit moeten gewoon pluspunten worden zoals met de andere toestellen. Op die manier kunnen mensen veel beter vergelijken, de Lumia 1020 zou dan ook in het 350-500 segment komen, waardoor je als consument een duidelijke keuze voorgeschoteld krijg.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Als je goed kijkt zie je dat nergens 1), 2), 3), etc.. bij staat, we presenteren dan ook niet een geordende lijst, maar een set toestellen die allemaal een goede camera hebben. Voor de sortering gebruiken we de populariteit in de Pricewatch. Dat laatste zullen we er voor de duidelijkheid nog bij zetten.Benjamin- schreef op woensdag 09 april 2014 @ 00:13:
Ook deze BBG is wel heel erg beschamend.
Beste camera, eerst de Note 3, dan de iPhone 5s, dan de Lumia 1520 en dan de 1020... Ik denk dat jullie de lijst hier hebben omgedraaid, want dit klopt echt totaal niet...
Waarom is dat subjectief en 'schiet het niet op'? Je geeft daar geen argumenten voor, behalve dat je het zelf inferieur vindt.Verder is dit wel extreem subjectief, 5 Androids in het 350-500 segment, dit klopt natuurlijk niet. Ik heb zelf helemaal niets met Android, heb het vaak genoeg gebruikt, maar blijf het inferieur vinden. Dat is natuurlijk mijn mening, 4 WP's met een iPhone zou ook niet objectief zijn, maar een complete prijs klasse met alleen Androids, dat schiet niet op.
Dat verzoek hebben we sinds gisteren een paar keer voorbij zien komen en we denken er zeker over na. We hebben vooraf echter besloten dat alle telefoons in een Buy Guide ook door ons gereviewed moeten zijn. Dat zou betekenen dat we het forse segment van < €200 ook moeten reviewen, en daar hebben we de mankracht gewoon niet voor. Daar moeten we dus iets op gaan bedenken.Tevens zou ik een 100-200 segment doen, dit is toch de prijsklasse waar de meeste mensen hun telefoon vandaan halen, en tevens ook het segment waar je de meeste miskopen doet. Die high end smartphones zijn allemaal wel goed, maar je in het segment komt waar aan ieder pluspunt vaak een duidelijk minpunt hangt, wil je toch wel je adviezen.
Dat ben ik niet met je eens. Het lijkt mij juist handig om soms een BB te maken omtrent een specifieke eigenschap van een apparaat.Daarnaast zou ik het camera segment gewoon wissen, dit moeten gewoon pluspunten worden zoals met de andere toestellen. Op die manier kunnen mensen veel beter vergelijken, de Lumia 1020 zou dan ook in het 350-500 segment komen, waardoor je als consument een duidelijke keuze voorgeschoteld krijg.
Wanneer gaan jullie dan beginnen om elk bbg systeem (de computers dus) te kopen en te bouwen? Ik vind het zelf een beetje een vreemde opmerking. Internet staat vol met reviews over telefoons.We hebben vooraf echter besloten dat alle telefoons in een Buy Guide ook door ons gereviewed moeten zijn. Dat zou betekenen dat we het forse segment van < €200 ook moeten reviewen, en daar hebben we de mankracht gewoon niet voor. Daar moeten we dus iets op gaan bedenken.
Gaat er iemand ooit nog reageren op het suggesties voor routers etc. Topic?
[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 09-04-2014 11:17 ]
Maar ze staan wel in een lijst, een lijst die iedere keer hetzelfde geordend is. Vind jij het niet aannemelijk dat andere mensen, net als ik, aannemen dat dit wel om een reden zo geordend is?Als je goed kijkt zie je dat nergens 1), 2), 3), etc.. bij staat, we presenteren dan ook niet een geordende lijst, maar een set toestellen die allemaal een goede camera hebben. Voor de sortering gebruiken we de populariteit in de Pricewatch. Dat laatste zullen we er voor de duidelijkheid nog bij zetten.
Tevens kan je zeggen dat ze allemaal een goede camera hebben, maar de 1020 zit op een heel ander niveau als de rest, dit betekent natuurlijk niet dat zij niet in de lijst horen, maar gezien hoever de realiteit zit van de indruk die wordt gewekt, is dit een slechte zaak.
Dit is dus om dezelfde reden waarom er alleen maar Android toestellen staan. Omdat jullie blijkbaar Android superieur vinden, dat is dus subjectief. Dat is ook NMe's punt, kijk subjectiviteit blijft altijd wel wat bestaan, maar leg je alle Android toestellen naast elkaar neer, dan ken je vrij objectief al heel veel beslissen, want het app aanbod enz is hetzelfde. Maar hoe ga je objectief aangeven of een gesloten applicatie store beter is en dan een open? Of hoe een OS met minder customization slechter is dan 1 waar je dat wel allemaal kan doen? Dat is per gebruiker verschillend. Ik vind het fijn dat WP alles in groepen plaatst, ik vind het fijn dat alle apps gedownload kunnen worden zonder dat ik hoef te twijfelen, dat vind ik punten die ik belangrijker vind dan de openheid.Waarom is dat subjectief en 'schiet het niet op'? Je geeft daar geen argumenten voor, behalve dat je het zelf inferieur vindt.
Wij vinden allemaal heel veel, maar wanneer iemand aan mij vraagt wat voor telefoon ze moeten kopen, dan begin ik niet met een lijst WP toestellen, maar dan vraag ik welk OS trekt je, dan geef ik ze pas de opties qua toestellen, want ja, het OS speelt de grootste rol en dat is pure voorkeur.
Begrijpelijk. Ik heb jullie het weleens vaker zien doen. Ik denk dat het dan ook handig is om van alle merken 1 toestel die het beste op papier is/lijkt en die dan in 1 review te gooien. Prijzen, snelheden, schermen enz. Je krijgt niet altijd de meest volledige informatie, maar ik denk ook niet dat bij dat soort schermen het belangrijk is om grafieken te zien van kleur-reproductie. Voor mij zou een vergelijking met het blote oog al voldoende zijn in deze klasse.Dat verzoek hebben we sinds gisteren een paar keer voorbij zien komen en we denken er zeker over na. We hebben vooraf echter besloten dat alle telefoons in een Buy Guide ook door ons gereviewed moeten zijn. Dat zou betekenen dat we het forse segment van < €200 ook moeten reviewen, en daar hebben we de mankracht gewoon niet voor. Daar moeten we dus iets op gaan bedenken.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Nouja, dat is ook niet helemaal waar natuurlijk. Je kan best objectief bepaald hebben dat van 4 verschillende iOS-telefoons, 10 verschillende WP-telefoons en 40 verschillende Android-telefoons er 5 Android-telefoons zijn die domweg het beste zijn. Het probleem is dat er ook gewoon mensen zijn die bewust geen Android meer willen om wat voor reden dan ook, en die kunnen niks met dat objectief opgestelde lijstje omdat zij juist een subjectieve reden hebben om géén Android te willen.Benjamin- schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:38:
[...]
Dit is dus om dezelfde reden waarom er alleen maar Android toestellen staan. Omdat jullie blijkbaar Android superieur vinden, dat is dus subjectief. Dat is ook NMe's punt, kijk subjectiviteit blijft altijd wel wat bestaan, maar leg je alle Android toestellen naast elkaar neer, dan ken je vrij objectief al heel veel beslissen, want het app aanbod enz is hetzelfde.
Ik ben er zelf zo eentje. Ik vind de Galaxy's aanvoelen als goedkoop plastic, en HTC hoef ik nooit meer omdat ze alleen fatsoenlijk support geven op de telefoon die toevallig het best verkoopt en afgezien van dat blijft er niet veel over. iOS heb ik een keer geprobeerd toen ik een 3GS kocht maar uiteindelijk ergerde ik me te veel aan de geslotenheid van het platform. Blijft Windows en Blackberry over, en BB trekt me gewoon niet.
Nu krijgen heel veel gebruikers 5 slechte keuzes waar ze niets mee kunnen, zou je dan of opsplitsen, of op ze minst een WP en iOS toestel erbij doen, dan kan in ieder geval iedereen wel een interessant toestel vinden.
Subjectieve reden? Android (net als andere OS'en) heeft een aantal zeer duidelijke minpunten die je toch echt heel objectief kan benaderen. Een app store die flink gevuld is met malware is er daar 1 van. Of jij dat doorslaggevend vindt, dat is subjectief, dat er veel malware inzet is objectief (naja, niet helemaal, want het woordje veel is natuurlijk weer subjectiefen die kunnen niks met dat objectief opgestelde lijstje omdat zij juist een subjectieve reden hebben om géén Android te willen.
Design enz is allemaal subjectief, maar de keuzes van OS'en hoe bepaalde dingen werken dat is objectief te beoordelen, het is vervolgens weer subjectief of voor jou dit de voorkeur heeft.
Dat is dan ook de reden waarom dit subjectief is. Want ondanks dat veel mensen een gesloten beschermd systeem een voorkeur heeft, is daar hier geen aandacht aan besteed. En zeker gezien toestellen tegenwoordig allemaal snel zat zijn en designs vaak weinig inspirerend, is de werking van het toestel wel heel belangrijk, dit is dan ook waar mensen de keuze moeten maken.
Verder begrijp ik je argument wel over behuizingen enz, zelf heb ik dat ook jaren gehad met de Galaxys, al moet ik zeggen dat ik de Note 3 wel goed gedaan vind qua behuizing. Maar dat is natuurlijk smaak, vind dat het aan Tweakers is om te kijken naar de kwaliteit, functionaliteit enz, een mening mag er zeker bij, maar die moet goed onderbouwd zijn met veel opinies. Nu weet ik dat dit ook zo word gedaan, vaak genoeg in reviews gelezen dat ze even een rondje hebben gemaakt bij collega's van wat zij ervan vonden.
Mensen kijken mij ook nog steeds raar aan met mijn knalgele L920, goed ieder zijn eigen ding. Kritiek over de dikte van de L920 is dan wel weer terecht.
Maargoed, blijf bij mijn argumenten, als je 4 Androids pak en daar een WP naast leg bijvoorbeeld, dan zijn er zat plus en minpunten op te noemen voor dat toestel, maar als je als Tweakers vanalles wat pak, en daar dan de beste versies, dan kan de consument zeggen, nou dit is wat mij bevalt in een OS, en oke dan zijn dat de beste keuzes daarvoor.
Dan kun je nog steeds objectief op basis van de features van het apparaat bepalen dat het een betere keus is.Benjamin- schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:24:
Maar dat is het nou juist, je kan dat niet objectief beslissen, ze zijn te verschillend. Het OS is een persoonlijke keuze, individuele toestellen kan je dan vervolgens wel redelijk objectief beoordelen.
Ik noemde hierboven nogal subjectieve redenen om geen Android te willen.Subjectieve reden? Android (net als andere OS'en) heeft een aantal zeer duidelijke minpunten die je toch echt heel objectief kan benaderen.
Zoals welke features?Dan kun je nog steeds objectief op basis van de features van het apparaat bepalen dat het een betere keus is.
Even voor de duidelijkheid
Objectief:
- Android heeft de Play store en die is relatief open met daarin malware en heeft daarnaast de mogelijkheid tot sideloaden.
- Marketplace is gesloten met (vrijwel) geen malware (door de controle van MS) en heeft daarnaast geen mogelijkheid tot sideloaden.
Subjectief:
- Play Store en open karakter is beter, want ik wil zelf bepalen wat ik op mijn telefoon zet
- Marketplace is gesloten karakter is beter, want ik wil op een geheel veilige manier apps gewoon zo op mijn telefoon installeren.
Wat is dan beter? Dat is dus aan de gebruiker.
Er zij nog meer dingen waar mensen meningen over hebben, de aankomende notificatie scherm was zo'n ding, heel veel mensen die het graag wilde (ik vind het ook een positieve toevoeging), echter zoals ik, en vele met mij, heb aangegeven, heeft WP live tiles die jou veel meer informatie geven dan de icoontjes op Android. Is het ene dan beter dan het andere?
Het verhaal van wat beter is, gaat gewoon niet op, het beste is wat jou de beste gebruikerservaring geeft.
Dat gaat zo overal, als we naar audio kijken, dan is een professionele studiokoptelefoon veel beter qua geluid dan oordopjes die om je oor heen zitten, maar voor de gebruiker die alleen geluid direct op de oren heeft tijdens het hardlopen, die zal never nooit voor die studiokoptelefoon kiezen.
Als jij mensen dan ook een brede keuze wil bieden voor de beste audio opties dan zal je deze voorschotelen in de verschillende catagorieen, of desnoods maar 1, maar dan geef je wel duidelijk aan dat dit een catagorie is voor puur koptelefoons en dus niet voor oordopjes.
Die andere merken zijn al helemaal niet interessant.Benjamin- schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:45:
Wat ik lees zijn subjectieve redenen waarom je bepaalde merken niet wilt hebben. HTC en Samsung heb je ook met WP, verder heb je ook nog Sony, LG, Huawei enz enz, je opmerking zijn dan ook echt gericht tegen 2 bedrijven.
Ik zei "features van het apparaat", niet "features van het OS".Zoals welke features?
Maar vertel, wat voor features? En weet dat ik advocaat van de duivel speel, dus ik trap alles onderuit los van hoe ik het met je eens ben, want nogmaals dit gaat om het objectieve en niet subjectieve.
Als voorbeeld, resolutie, veel WP toestellen draaien nog op 720p, nadeel, lagere resolutie, voordeel, lagere accu verbruik en vraagt minder van de GPU. Persoonlijk ben ik trouwens ook tegen de resolutie race, op phablets vind ik 1080 nog wat nut hebben, maar op 4-4,5 inch vind ik het nutteloos.