Toon posts:

Server trouble...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein irritant probleempje maar ik zal eerst mijn netwerk config toelichten dan is het misschien een beetje duidelijk...

Ik heb op een win2k server bak een DNS server draaien (volgens mij goed ingesteld want als ik query tests doe geeft ie aan dat het goed is) een DHCP server draaien voor mijn interne netwerk op een netwerk kaart met ip 192.168.0.1 subnet 255.255.252.0 en als gateway heb ik mijn ip van de netwerk kaart voor mijn kabel internet. Als DNS server heb ik opgegeven mijn ip voor internet (waar ik dus de dns op draai (duh)).

Voor mijn internet connectie heb ik mijn ip static gemaakt met de juiste ip en gateway en ook als subnet 255.255.252.0 Als dns server mijn eigen ip en alternatieve eentje van mijn isp (weet ook niet waarom :) )

De DHCP is geconfiged met: als router mijn ip van de kaart die naar mijn netwerk gaat als dns ook weer mijn ip en alternatieve mijn isp's dns Als dns domein heb ik de forward lookup zone van mijn dns ingsteld...

Dan heb ik via routing and remote access alles ingesteld via de wizard waarmee ik dus gewoon een nat server heb gekozen om mijn internet door te verbinden en de juiste kaart gekozen die internet levert... verder heb ik niets aan deze instellingen gewijzigt...

Nou mooi denk je dan het werkt ja fijn het werkt... MAAR... nu komt dus mijn probleem. Soms stopt mijn internet ineens en doet hij niets meer... dit duurt een tijdje en dan kan ik weer het internet op... De inerne verbinding is er nog wel steeds via dhcp want deze werkt ook goed (deelt adressen uit van 192.168.0.2 tot 192.168.0.10) En ik kan dus ook nog op de andere computer waar ik file sharing aan heb staan...

In de event log staat het volgende:
The browser has forced an election on network \Device\NetBT_Tcpip_{1157483D-6091-4995-BBD9-FFAEA01F8BAE} because a master browser was stopped.
Ik vind dit dus allemaal heel interresant maar ik wil gewoon internet! Ik bedoel verkiezingen worden er al genoeg gehouden |:(

Iemand een idee waar het aan ligt en wat ik er aan kan doen???

BVD Albino

Verwijderd

er zijn in windows 2000 nog divers IP problemen ... check eens de windowsupdate site en download iig SP1 en kijk ook naar de fixes van IP dat zijn er VEEL !

Verwijderd

Topicstarter
SP1 is geinstalled (ofcoarse :) ) En SP2 kan niet omdat die dan een error geeft 'unaccessible boot device' Maar daar heb ik dus ook alle updates apart voor binnen gehaalt ( :( elke damn hotfix een reboot)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een van je clients probeert misschien als masterbrowser te fungeren, en dat vind je win2k server dan niet zo fijn.
Zorg dat je win2k server als masterbrowser staat ingesteld (enabled), en de clients (wat voor OS draaien die btw?) op disabled of auto.
Vind je meestal bij de settings voor je NIC bij File en printersharing.

[edit]
Draait die masterbrowser service wel nog? Die heb je wel nodig als je DNS en AD draait..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 juni 2001 16:12 schreef BackSlash32 het volgende:
Zorg dat je win2k server als masterbrowser staat ingesteld (enabled), en de clients (wat voor OS draaien die btw?) op disabled of auto.

Draait die masterbrowser service wel nog? Die heb je wel nodig als je DNS en AD draait..
Mijn clients draaien win98... en het is dus een win2k server...

Waar kan ik die masterbrowser instellingen configureren in zowel win2k server als win98??? En hoe kan ik zien dat die masterbrowser nog draait???

(Exuceses maar ik heb geen flauw idee wat een 'masterbrowser' is waar het vandaan komt en wat het doet dus enige toelichting hierover zou ook fijn zijn :) )

Verwijderd

Topicstarter
Heb het voor win98 al gevonden... thnx probleem is nu denk verholpen...

Bedank BackSlash32 :) I'm :D again!
Pagina: 1