Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

netwerkadapter vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Cosy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-11 22:41
ik wil van mijn sony vaio laptop model svf15a1m2es de broadcom netwerkadapter vervangen voor een 802.11ac model.
bij sony navraag gedaan en werd mij medegedeeld dat dit niet mogelijk was.
ikzelf heb twijfels hierover en zou graag advies of ervaring van tweakers.
dank voor meedenken.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 17:17
Wat heb je zelf gevonden? Heb je al gezocht?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mischien zit er een vendor lock, dat is niet onmogelijk.

Of bedoel je dat sony gewoon zegt kennie omdat ze hem niet als optie hebben voor de laptop

Iperf

• Cosy
ik kan er op sony fora niets over vinden, wel een YouTube filmpje waarin wordt voorgedaan hoe het werkt maar dat op een veel ouder model van vaio.
sony's reactie was: niet mogelijk want de software van vaio is een geheel (!?) en laat dit niet toe.
Ik denk zelf dat met een nieuwe adapter die eigen software heeft dit toch mogelijk moet zijn, of niet?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Weet je al wat een vendor lock is ?

Ik wil niet zeggen dat het er ook echt op zit. maar jouw antwoord van sony klint dus als een vendor lock

[ Voor 60% gewijzigd door Fish op 08-04-2014 19:25 ]

Iperf

• Cosy
fish geen idee zal Sony vragen, of kan ik dat in de configuratie achterhalen?

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
Ik heb de wifi-kaart in mijn Acer vervangen door een Intel AC7260. Dat ging, afgezien van een inmiddels opgelost conflict met de in de Acer ingebouwde Bluetooth-kaart, goed. Acer heeft geen restricties in de BIOS ingebouwd voor andere hardware.
Zelfde truuk wilde ik uithalen met het wifi-kaartje in de HP laptop van mijn zoon. Dat ging echter niet. HP heeft wèl een hardware-lock, die alleen een bepaald type wifi-kaart toelaat.

Er zijn op het Internet zogenaamde white-listed BIOS'en te vinden (met name voor HP). In die BIOS'en zijn hardware restricties volledig verwijderd of aangepast om een bepaald type wèl toe te laten.
Ik lees echter ook dat het flashen van zo'n aangepaste BIOS versie ook vaak mis gaat. Kleinste fout in de code leidt tot een onbruikbare computer.

Je kan het eigenlijk gewoon proberen, nieuw kaartje inbouwen en kijken of de laptop opstart of een melding geeft. Die Intel AC7260 wifi-kaartjes kosten geen kapitaal.

Wellicht heeft Sony merkgebonden restricties en kun je zonder problemen een Broadcom AC kaartje inbouwen. Maar die zijn wel een stuk duurder.
Qua software (driver) hoef je geen problemen te verwachten. Bijbehorende driver zal altijd werken. Onzin verhaal van Sony.

[ Voor 21% gewijzigd door Masimo op 08-04-2014 20:45 ]

Pagina: 1