CPU en case fan te dicht bijelkaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:24
In mijn nieuwe behuizing komt de CPU cooler bijna recht tegen de intake case fan. Zou de airflow hierdoor verstoord kunnen raken? Ze blazen uiteraard allebei in dezelfde richting. De CPU fan kan ik niet aan de andere kant van de koeler plaatsen. Daar is het te krapjes voor. Gaarne jullie ingeving hierop.

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/20i8dbo.jpg

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 17:26

TopTon

Power 2 PC's

Het is krap, maar het zou moeten kunnen, probeer anders zonder de casefan, en meet of je temps hetzelfde blijven, dat scheelt later lawaai, voor de temperatuur, Core Temp of iets in die richting

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De casefan heeft zo geen toegevoegde waarde tov de CPU fan. Wat ik in dit geval zou doen (en ook gedaan heb in mijn eigen PC) is de CPU fan verwijderen en een fanshroud aanbrengen. Zo gaat de hete lucht van de CPU direct naar buiten en geeft dit een meer efficiente koeling. Ik heb de fanshroud gemaakt van stevig papier en tape, maar ik heb een dichte kast dus dan is dat geen probleem.

Ik heb een casefan elders in de kast aangebracht om zo de rest van de kast ook van de nodige koeling te voorzien. In mijn geval heb ik een intake fan aan de voorzijde bij de schijven geplaatst, deze brengt verse lucht naar binnen en geeft deze door de schijven aan de rest van de kast. De CPU fan, VGA fan en PSU fan blazen allen naar buiten waardoor ik dus effectief een luchtstroom van vooraan onderaan tot achteraan vanaf halverwege tot bovenaan.

Dit werkt in mijn geval erg goed waardoor ik een koel en relatief stil systeem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 14:24
Beide bedankt voor jullie antwoord. Ik ga eens meten wat de temps zijn zonder case fan. De RPM van de CPU fan zal ik iets ophogen. Wanneer ik niet in een game zit, draait de fan maar zo'n 300-400 RPM.

Zo'n fan shroud (niet eerder van gehoord trouwens) is voor mij iets too much :) Maar bedankt voor de tip!

[ Voor 21% gewijzigd door Aurora op 08-04-2014 19:15 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:36
Ik zou ook de CPU Fan verplaatsen en de casefan laten zitten.

Heb je aan de andere kant van de heatsink ruimte om hem daar te monteren? Dan zou je een soort push-pull config kunnen creëeren. Daarnaast wil je alle warmte uit je kast wegvoeren, dus een heatshrink kun je alleen gebruiken als je op andere plekken in je kast een casefan kunt monteren die de warme lucht uit je kast wegvoerd.

succes!

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R