Beste mede tweakers,
een ruim jaar geleden heb ik een ITX aangeschaft. Ik heb er altijd veel plezier van gehad.
Helaas ging mn PC op een van de andere dag niet meer aan. Er gebeurd niks als ik de power knop indruk.
Het systeem is als volgt.
Ik heb de kabels verwisseld, dat was het probleem niet. Na wat ingelezen te hebben denk ik dat het aan een defecte PSU of mobo ligt.
Beide zou erg vervelend zijn omdat ik momenteel in Zuid Afrika zit voor werk. PSU's die in een Silverstone Sugo SG08 zitten zijn kleiner dan gemiddled en dus hier niet makkelijk te vinden.
Desalniettemin wil ik graag erachter komen waar het aan ligt, PSU of Mobo.
Nou zijn op mijn kantoor voldoende PSU's te vinden, maar waarschijnlijk wel maar van 200W. Kan het kwaad om die aan mn Mobo aan te sluiten kijken of de PC start? Uiteraard kan ik de GPU, en SSD's eraf halen. Zodra de PC aangaat en de CPU fan begint te draaien weet ik voldoende lijkt mij?
Zijn er andere manieren hoe ik kan testen of het aan de PSU ligt?
Elk advies wordt zeer gewaardeerd.
een ruim jaar geleden heb ik een ITX aangeschaft. Ik heb er altijd veel plezier van gehad.
Helaas ging mn PC op een van de andere dag niet meer aan. Er gebeurd niks als ik de power knop indruk.
Het systeem is als volgt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 192,89 | € 192,89 |
| 1 | Asus P8Z77-I Deluxe | € 149,95 | € 149,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 680 SC Signature 2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Silverstone Sugo SG08 | € 189,- | € 189,- |
| 2 | ICIDU S-ATA Data Kabel | € 3,99 | € 7,98 |
| 1 | BenQ XL2420T Zwart | € 369,- | € 369,- |
| 1 | Cooler Master GeminII M4 | € 25,40 | € 25,40 |
| 1 | Corsair Vengeance K60 (International English) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Razer Deathadder 2013 | € 60,99 | € 60,99 |
| 1 | G.Skill Ares F3-1866C10D-16GAB | € 128,07 | € 128,07 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7710H Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 series Pro 512GB | € 322,48 | € 322,48 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.445,76 | |
Ik heb de kabels verwisseld, dat was het probleem niet. Na wat ingelezen te hebben denk ik dat het aan een defecte PSU of mobo ligt.
Beide zou erg vervelend zijn omdat ik momenteel in Zuid Afrika zit voor werk. PSU's die in een Silverstone Sugo SG08 zitten zijn kleiner dan gemiddled en dus hier niet makkelijk te vinden.
Desalniettemin wil ik graag erachter komen waar het aan ligt, PSU of Mobo.
Nou zijn op mijn kantoor voldoende PSU's te vinden, maar waarschijnlijk wel maar van 200W. Kan het kwaad om die aan mn Mobo aan te sluiten kijken of de PC start? Uiteraard kan ik de GPU, en SSD's eraf halen. Zodra de PC aangaat en de CPU fan begint te draaien weet ik voldoende lijkt mij?
Zijn er andere manieren hoe ik kan testen of het aan de PSU ligt?
Elk advies wordt zeer gewaardeerd.