Game pc budget 700 euro.

Pagina: 1
Acties:

• masquerate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:52
hallo tweakers.

ik ga een game pc bouwen en heb hem nu samengesteld en wil hem gaan kopen.
graag wil ik hem nog aan jullie voorstellen om te kijken of deze onderdelen matchen en de voeding zo goed is,

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,50€ 192,50
1MSI Z87-G45 Gaming€ 119,95€ 119,95
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 267,95€ 267,95
1Corsair Carbide 200R Closed€ 46,04€ 46,04
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9B Blue€ 65,80€ 65,80
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,-€ 14,-
1Seasonic M12II 520W€ 73,40€ 73,40
1Samsung 840 EVO 250GB€ 118,99€ 118,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 898,63

dit is de samengestelde pc.

nvidia gtx 770, heb ik gekozen omdat ik er altijd goede ervaringen mee heb gehad en niet naar amd over wil stappen.

processor lijkt me ook wel duidelijk, zelfde voor moederbord.

Doel met pc: gamen, ik wil voornamelijk wildstar op maximaal spelen, daarnaast misschien nog wat bf4 of wow/league of legenden.

Overclocken: ja ik wil gaan overclocken in de toekomst, heb er nu nog geen koeler bij, tegen de tijd dat ik wil overclocken zal ik kijken naar iets vergelijkbaars als een hydro h55.

budget ligt op 700 euro, en ja het bedrag hiervan zit erboven maar ik krijg personeels korting en kan excl BTW kopen. daarom kom ik onder de 700 euro uit.

over de voeding zat ik te twijfelen, is deze goed genoeg?

HDD: iemand nog tips voor een goede hdd van 500 gig/1TB?

beeldscherm, ik wil graag een 24 inch beeldscherm 1920X1080 maar heb weinig verstand hiervan en kan ook niet al te veel hierover vinden helaas, tips welkom!

alleen beeldscherm, voeding en hdd hardeschijf zit ik dus nog over te twijfelen.

THNX! _/-\o_

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Zoiets:
HDD: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB.
Voeding is prima.
SSD kan goedkoper: pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB.
RAM kan goedkoper: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU.

CPU koeler? Wel handig bij overklokbaar systeem: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition. never mind, overheen gelezen.

• masquerate
Br00ky, thnx voor de snelle reactie!

Die HDD lijkt me dan prima, dan voeg ik die toe aan mijn lijst.
SSD: heb ik juist gekozen voor kwaliteit en omdat het in het budget past.
RAM: ik zie dat ik de verkeerde heb zitten in mijn lijst. voor die paar euro meer kies ik graag een rode RAM zodat de kleur bij het mobo past.

Nog tips voor het scherm?

Verwijderd

De Crucial is kwalitatief even goed. De Samsung is iets sneller, maar dat merk je in de praktijk vrijwel niet. De Crucial heeft ook bescherming tegen stroomuitval.

Dit is tegenwoordig wel een veel aangeraden scherm, maar ik weet niet wat voor budget je daarvoor hebt:

pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart

• masquerate
@ mac-rolec,

ik zit voor het scherm rond de 150-170 euro te kijken. hopelijk is daar iets goeds voor te vinden. er echt helemaal niks rond die prijs te krijgen is wat het geld waard is dan moet ik die dell wel nemen. liefst 23-24 inch voor 150-170 euro dan.

thnx voor de snelle reactie!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ah, meneer gaat belastingfraude plegen, of heb je deze gamepc nodig voor je eigen bedrijf en ga je hem voornamelijk inzetten voor je eigen bedrijf? If no: wel BTW betalen, ik betwijfel namelijk of je de Belastingdienst wijs kan maken dat Wildstar spelen echt belangrijk is voor je eigen bedrijf wat je niet hebt :+

Enfin, kijkende naar dit systeem, zie ik de volgende dingen:
Een mobo wat beter kan: pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-D3H heeft meer/betere stroomfases, dus beter geschikt voor overklokken.
Videokaart: leuk dat je niet naar AMD wilt overstappen, maar voor BF4 is AMD toch wel een stukje beter + meer VRAM dus toekomstbestendiger.
Kast is een prima ding.
Ram is duur, en ik kijk niet dagelijks naar mijn geheugen reepjes. Ik zou lekker die goedkope dingen nemen.
Voeding is nogal prijzig geworden, De Evo versie is goedkoper, maar ik zou gewoon de niet-modulaire versie nemen: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W
SSD is erg prijzig, voor bijna 30 euro minder heb je de betrouwbaardere M500.

Als scherm heb je twee keuzes eigenlijk, qua paneeltype: IPS en AMVA.
IPS: Erg mooie, natuurlijke kleuren, zeer goede kijkhoeken en prima responstijd. Voor LCD begrippen normaal contrast [dus vrij slecht, 1:1000 ongeveer is normaal] en backlightbleeding wilt nogal eens voorkomen.
AMVA: Mooie, natuurlijke kleuren, prima kijkhoeken en ook prima responstijd. Contrast is voor LCD erg goed te noemen met 1:3000 als minimum, maar 1:3500/1:4000 is vaker voorkomend. Backlightbleeding is een minder groot probleem.

Grootste verschil tussen IPS en AMVA zijn dus kijkhoeken en contrast. Kijkhoek van AMVA is bij normaal gebruik gewoon prima, maar iemand die achter je staat heeft wat minder goed beeld. Contrast verschil tussen AMVA en IPS is behoorlijk groot, waardoor ik liever AMVA panelen heb, puur omdat ik graag hoogcontrast wil. * RobinHood heeft als TV nog een CRT en zijn oude monitor was een VA met zeer goed contrast, dus is hij een beetje verwend qua contrast.

Dus, een 24: met AMVA paneel, dan kom je al snel uit op de pricewatch: BenQ GW2450HM Zwart, wat een erg goed scherm voor zijn prijsje is. Het meest jammere van dat scherm is de wiebelvoet en dat het kunststof er een beetje goedkopig uitziet. Zijn kleinere 22" broertje is overigens bijna 60 euro goedkoper, dus dat kan een best interessante deal zijn.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
masquerate schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:33:

RAM: ik zie dat ik de verkeerde heb zitten in mijn lijst. voor die paar euro meer kies ik graag een rode RAM zodat de kleur bij het mobo past.
Kleuren moet je zelf weten, maar ik zou er niet voor betalen, zeker niet met een kast zonder raam...

• firewagon007
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-03 11:00
Ik heb ze Dell U2412M ik vindt het een heel mooi scherm! ik heb scherm van iemand op tweakers overgenomen! voor 180 staan genoeg op voor deze prijs :)

Verwijderd

Voor het beeldscherm kan je deze ook nemen:
pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart

1080p, 24 inch en onder 150 euro

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja, en TN.... TN is een ronduit waardeloze beeldschermtechniek die gewoon dood moet. Het heeft geen voordelen meer ten opzichte van IPS en AMVA, alleen maar nadelen: Slecht contrast, slechte kleuren, slechte kijkhoeken.

Vroeger was TN nog een beetje interessant voor de diehardgamers onder ons, want IPS en VA hadden vaak dramatische reactiesnelheden, 20-30ms was niet heel ongewoon, TN was 5-10ms, prima dus. Maar, IPS en nu AMVA zijn volwassen geworden, en voornamelijk sneller. En IPS schermen kun je ook gewoon naar de 120hz tillen.

Dus, gewoon nee.

People as things, that’s where it starts.

• masquerate
@ VasZaitsev,

De pc wordt ook zakelijk gebruikt als je je dat afvraagt haha.
bonus is dat in de avond ik mijn games erop kan doen ^^

Bedankt alvast voor alle informatie rondom het scherm. ik denk zeker dat het scherm wat jij hebt aangeraden het gaat worden.
over RAM, idd er zit geen scherm in de kast, dus kan goedkoper ram nemen.

thnx!
Pagina: 1