Pc samengesteld graag jullie advies of alles samen gaat

Pagina: 1
Acties:

• keesellen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-03 21:36
vragen + antwoord:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Microsoft Office en browsen wat tekeningen maken met een licht cad programma

Wat mag het systeem gaan kosten?
400 maximaal 500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

muis en toetsen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, behalve Windows.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar prestatie is het belangrijkste

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Beste waar voor mijn geld.

Ga je overklokken?
Nee

Er gaat niet of nauwelijks mee gegamed worden

Ik ben er wel uit dat dit het gaat worden voor mij.
Maar heb graag jullie advies nodig op drie punten waarvan ik geen verstand heb.

1: is het geheugen compatibel met het door mij gekozen moederboard?

2:voeding misschien deze beter?
Corsair Builder CX430 Bronze

3:Beste moederboard voor dit geld?.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,90€ 154,90
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 75,-€ 75,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,79€ 46,79
1Corsair Carbide 200R Closed€ 46,04€ 46,04
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,54€ 54,54
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 12,78€ 12,78
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,94€ 46,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 436,99

Alvast bedankt.

gr Kees

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-04 20:08
Ik zou kijken naar een ander moederbord waar alle basisvoorzieningen op zitten tenzij je een goede geluidschip wilt hebben
Het is handiger om die CX430 voeding te nemen omdat je die ook nooit vol zult gaan trekken.

Gamertag: timmie271

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met dit systeem kun je zelfs een Be Quiet 300W gebruiken, al kun je dan de meeste videokaarten niet meer erbij doen.

Voor jouw doel moet dit een prima systeem zijn denk ik, al zou je kunnen kijken of een 120/240GB SSD niet een idee is ipv een HDD. Zal de boel toch wat sneller laten aanvoelen.

People as things, that’s where it starts.

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:20
keesellen schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:50:
vragen + antwoord:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Microsoft Office en browsen wat tekeningen maken met een licht cad programma

Wat mag het systeem gaan kosten?
400 maximaal 500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

muis en toetsen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, behalve Windows.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar prestatie is het belangrijkste

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Beste waar voor mijn geld.

Ga je overklokken?
Nee

Er gaat niet of nauwelijks mee gegamed worden

Ik ben er wel uit dat dit het gaat worden voor mij.
Maar heb graag jullie advies nodig op drie punten waarvan ik geen verstand heb.

1: is het geheugen compatibel met het door mij gekozen moederboard?

2:voeding misschien deze beter?
Corsair Builder CX430 Bronze

3:Beste moederboard voor dit geld?.

Alvast bedankt.

gr Kees
1. Waarom je eerste vraag nog steeds stellen als je al ziet bij specificaties dat DDR3 ondersteund wordt... dan gaat dat toch geen problemen geven of wat voor problemen zie jij hierbij ontstaan? specificaties

2. De seasonic is gewoon een goed dingetje en wat er beter aan is... mja je geeft aan dat je niets om geluid enzo geeft maar gewoon beste waar voor je geld. Dus het zou best wel kunnen zijn dat dat ding rateld als een tierelier maar daar geef je schijnbaar niets om...

3. Ik zou voor DIT moederbord gaan. Je hebt hierbij geen budget chipset en het kost je 10 euro minder dus dat scheelt dan ook weer op zo'n budget.

Verder rest mij nog de vraag waarom je budget niet nog wat verhogen en er dan een SSD in zetten? Je krijgt hierbij echt een sneller gevoel van computer maar de keus blijft aan jouw.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Eh, beetje vreemd antwoord hierboven.

Wat je bij punt 2 neerzet kan ik eigenlijk niet ontcijferen. Misschien bedoel je dat de Corsair een slechte fan heeft? Nouja, maakt weinig uit eigenlijk, gezien TS prima pricewatch: be quiet! System Power 7 300W kan gebruiken, welke zijn naam er eer aan doet.

3: Waarom een H87 chipset? Wat is er budget aan B85? H87 geeft RAID en CF ondersteuning, waar lees jij dat TS dat gaat gebruiken? Het door TS gekozen plankje is 1 van de beste B85 plankjes, voornamelijk door de behoorlijk goede geluidschip die erop zit.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
En zelfs bij opmerking 1 kan je kanttekeningen plaatsen. Er zijn genoeg voorbeelden bekend van bepaalde RAMs die niet lekker gaan met bepaalde bordjes...

• keesellen
@ Jack_Nick het is toch niet gek dat ik die vraag stel wat het geheugen betreft ( zie antwoord @br00ky), ik schrijf er toch duidelijk bij dat ik daar geen verstand van heb, het zou leuker overkomen als je een betere voeding voor zou stellen omdat je er meer verstand van hebt dan ik schijnbaar.
Ik zie dat niet iedereen hetzelfde denkt, maar daarom vraag ik ook aan meerdere mensen hun voorkeur , zodat ik daar weer het beste voor mij uit kan kiezen.
Zijn er betere (stillere ) voedingen rond de zelfde prijsklasse? komt natuurlijk niet op een 10 euro, maar ik wil wel als het nodig zou zijn een videokaart erbij kunnen zetten.
Hoop dat jullie wat voorstellen hebben waar ik wat mee kan.
gr Kees

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Zonder GPU kan je af met de door Vas genoemde pricewatch: be quiet! System Power 7 300W. Wil je de mogelijkheid openhouden voor een GPU dan zit je aan meer watt vast. Degene die jij noemt is prima (CX430), maar de Seasonic heeft net iets betere onderdelen.

• keesellen
Wat de ssd betreft, welke is daarin de beste (snelste) ?.
gr Kees

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
De beste pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB, de snelste pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB. Vooral in schrijven is de Samsung sneller, dat ga je alleen echt niet merken in het dagelijks leven. Ik zou het verschil in prijs er niet voor over hebben.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

En de Samsung is alleen sneller als je niet groter dan zijn cache gaat schrijven, de cache is volgens mij 8GB, en daarna schrijft ie evensnel als de Crucial.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee de crucial is net zo snel als een HDD met schrijven. De samsung is zonder turbo-cache nog steeds een stuk vlotter.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat klopt niet helemaal.

Een HDD is bijv. zeer traag met random schrijven, die Crucial SSD dus echt niet. Seq. schrijven zal ook nog wel een verschil in zitten, maar een minder groot verschil.

Sowieso is het belangrijkste van een SSD juist wat ie random doet. Een HDD is immers ook behoorlijk prima voor sequentieel lezen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Laat ik het zo zeggen, de crucials haalt zo'n 130MB sequential in de praktijk (net 2 systemen mee gebouwd), tuurlijk zijn de accestijden en de andere cijfers veel beter.

• keesellen
Dus dit gaat het tot nog toe worden, of het moet zijn dat jullie nog andere voorstellen/ verbeteringen hebben.
gr Kees

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,90€ 154,90
1ASRock H87 Pro4€ 65,30€ 65,30
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,79€ 46,79
1Corsair Carbide 200R Closed€ 46,04€ 46,04
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,94€ 46,94
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 483,29

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5 is een beter, doch duurder mobo. Aan H87 heb je niks. pricewatch: ASRock B85M Pro4 is ook een goede keuze, kun je ook een kleinere, dus goedkopere, kast nemen mocht je daar behoefte aan hebben.

Voeding is te krachtig, tenzij je later nog een stevige videokaart wilt nemen. pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt is een gold voeding, dus met behoorlijk goede componenten erin, en wat zuiniger. pricewatch: be quiet! System Power 7 300W is een bronze voeding van goede kwaliteit.

• keesellen
@ VasZaitsev Hoe bedoel je "aan H87 heb je niks" is de ASRock H87 Pro4 geen goed moederbord?.

Verwijderd

keesellen schreef op woensdag 09 april 2014 @ 00:52:
@ VasZaitsev Hoe bedoel je "aan H87 heb je niks" is de ASRock H87 Pro4 geen goed moederbord?.
Het is een goed moederbord, maar H87 wordt voornamelijk gebruikt voor overclocken, RAID en CF etc. Allemaal features waar jij geen gebruik van gaat maken. Ik zou het ook bij je eerste keuze houden (de Sniper).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2014 @ 01:29:
[...]

Het is een goed moederbord, maar H87 wordt voornamelijk gebruikt voor overclocken, RAID en CF etc. Allemaal features waar jij geen gebruik van gaat maken. Ik zou het ook bij je eerste keuze houden (de Sniper).
Veel succcces met je overclock bij een H87 type moederbord.

Verwijderd

Whoops had even Z87 in mn hoofd. Was al laat zullen we maar zeggen. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2014 22:14 ]

• Jofairden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-02 12:24
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 4130 Boxed€ 96,10€ 96,10
1ASRock H81M-HDS€ 38,95€ 38,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,86€ 46,86
1Corsair Carbide 200R Closed€ 50,81€ 50,81
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 51,-€ 51,-
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 56,30€ 56,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 407,34

Zie er geen reden in om een i5 in dit systeem te stoppen, een i3 is meer dan zat.
Mocht je er toch nog zeker van zijn om er later een videokaart in te stoppen dan zou ik de voeding veranderen met pricewatch: Seasonic M12II 520W of iets soortgelijks.

GIMJ

Pagina: 1