testen wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04
ik zit met een probleempje.

ik heb in een lokaal waar mensen workshops volgen voor tablets ,een dlink wifi router neergezet.
nu hoor ik van een paar mensen terug dat de verbinding van de router soms wegvalt.
nu dacht ik ik ga een laptopje neerzetten met een stukje software die de wifi verbinding een dag lang in de gaten houd . ik heb nu op google gezocht maar vind eigenlijk alleen hele uitgebreide software met allerlei toeters en bellen of paketten die flink aan de prijs zijn . wat ik nodig heb is puur software die ik voor 1 dag kan laten lopen en waar ik aan het eind van de dag in een logfile oid kan zien of er momenten zijn geweest dat de internet verbinding niet aanwezig was wanneer en voor hoelang dat geweest is.
iemand die me in de goeie richting kan sturen of een pakketje weet wat dit kan doen ?

groeten

hmm

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:17
Gewoon een Ping laten lopen naar de Gateway ?
die eventueel gelijk laten opslaan in een TXT file bij het eindigen van de ping zie je ook een overzichtje

Voor windows is het 't makkelijste met het volgende commando
code:
1
ping 8.8.8.8 -t > c:\pinglog.txt

Met bovenstaand commando, ping je de Google DNS server en sla je het op in c:\pinglog.txt

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11 14:11
Een simpele ping is inderdaad makkelijk om te testen of de verbinding niet wegvalt , ikzelf heb echter een tijdje JDAST gebruikt omdat er een verbinding haperde en af en toe een hoge latency had.

• style2k
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 15:04
bedankt voor snelle reacties . daar zou het mee moeten lukken .
groeten

hmm

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

_trickster_ schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:40:
Gewoon een Ping laten lopen naar de Gateway ?
die eventueel gelijk laten opslaan in een TXT file bij het eindigen van de ping zie je ook een overzichtje

Voor windows is het 't makkelijste met het volgende commando
code:
1
ping 8.8.8.8 -t > c:\pinglog.txt

Met bovenstaand commando, ping je de Google DNS server en sla je het op in c:\pinglog.txt
en met een dubbele ">" om te voorkomen dat hij overschrijft
ping 8.8.8.8 -t >> c:\pinglog.txt

dan kun je het nog uitbreiden met je eigen criteria

C:\Users\admin>ping 192.168.0.1 -t -i 100
(100 is de max toegestane tijd voor een antwoord tijd in ms)

en met iperf kun je beschikare bandbreedte monitoren

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 08-04-2014 16:31 ]

Iperf