Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

7 pin connector Parrot CK3100

Pagina: 1
Acties:

• humpus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11 19:24
Hallo,

Zou iemand mij kunnen vertellen wat voor soort connector dit is?

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/267x200q90/203/xdn9.jpg

Zoals je kan zien is er een draadje los, en is het veel te klein om te solderen of dergelijk.
Daarom zou ik graag een nieuwe connector kopen met de kabels eraan, om dan halverwege de kabel alles mooi te verbinden.

De connector is afkomstig van een Parrot carkit CK3100.

[ Voor 14% gewijzigd door humpus op 08-04-2014 11:39 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-11 12:12
Stuur eens een mailtje naar carkitstunter.nl, die verkopen allerlei losse onderdelen voor Parrot.

http://www.carkitstunter....pare_Parts_en_Opties.html

Dit zijn in principe alle losse onderdelen voor een parrot ck3100 maar ik zie dat bewuste stekkertje nergens tussen zitten... die komt volgens mij weer ergens uit, dus normaal gesproken geen losse stekker?

http://www.carkitstunter....%28box%29_incl_kabel.html

Volgens mij deze?

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:16
Dit is het kabeltje wat aan de achterkant van het display zit.
http://www.carkitonderdel...lay-ck3100--voorraad.html

• humpus
Dat moet toch goedkoper kunnen? Ik heb de Parrot zelf maar 40 euro betaald (2ehands). Dit lijkt mij toch een veelgebruikte interne connector?

• MicGlou
Je wilt het voor zo min mogelijk dus :)

Als ik zelf zoiets zou moeten oplossen dan zou ik een autosloop bellen of zoiets als onderdelenlijn.nl proberen, ik durf zelfs bijna zeker te zeggen dat je wat te pakken krijgt voor een paar euro want die CK3100 is ontzettend veel gebruikt in auto's. Ik kom... kwam veel op de sloop met mijn vorige auto (206je), echt alles is te vinden en dat soort dingen vragen ze meestal geen ene drol voor. Ik heb ooit eens 10 euro voor een airbag-kabel betaald en die kosten nieuw rond de €100,-...

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 08-04-2014 22:08 ]

Verwijderd

Schaam jullie diep nep-tweakers. Dat is toch MAKKELIJK te repararen met een soldeerboutje. Zelfs met een tangetje. Zorg dat je dat metalen pinnetje uit het connectortje duwt (zit een weerhaakje aan wat je makkelijk kan induwen met een pen o.i.d.) , dan wip je het klemmetje waar hij nu het ijzerdraadje is gebroken even open met een schilmesje, steekt het kabeltje er weer tussen en knijpt het met een tang weer goed dicht zodat het kabeltje er tussen zit. Kind kan de was doen en je geeft geen eurie uit.

• humpus
Toch wel aan de kleine kant om te solderen of pinnetje eruit te krijgen hoor:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Y8XmBNFgm5M/U0Tfp37k7uI/AAAAAAAAXSM/RNzw-6ILiKA/w823-h617-no/IMG_20140409_075021643.jpg

Zal in het weekend eens langs de sloop gaan, daar mijn geluk proberen.
Vind het toch raar dat zulke connectors nergens te koop zijn. Kan hoogstens een paar euro kosten (en in bulk een aantal cent neem ik aan).

[ Voor 32% gewijzigd door humpus op 09-04-2014 07:54 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat is de pitch 1/20 inch oid ? ene oud ictje 1/10 dt is maar de helft

ik zou proberen om alles aan de pcb vast te solderen als een nieuwe 40 euro kost

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 09-04-2014 07:57 ]

Iperf

• humpus
Hoe bereken je de pitch? Breedte gedeeld door aantal pinnetjes?

[ Voor 13% gewijzigd door humpus op 11-04-2014 07:06 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon de onderlinge afstand tusen 2pinnetjes

Iperf

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 22:13:
Schaam jullie diep nep-tweakers. Dat is toch MAKKELIJK te repararen met een soldeerboutje. Zelfs met een tangetje. Zorg dat je dat metalen pinnetje uit het connectortje duwt (zit een weerhaakje aan wat je makkelijk kan induwen met een pen o.i.d.) , dan wip je het klemmetje waar hij nu het ijzerdraadje is gebroken even open met een schilmesje, steekt het kabeltje er weer tussen en knijpt het met een tang weer goed dicht zodat het kabeltje er tussen zit. Kind kan de was doen en je geeft geen eurie uit.
Dan ben jij een verdomd getalenteerd soldeerbouter :) Dat is echt een ieniemienie stekker... zoals je al kan zien op de foto. Niet onmogelijk, maar voor iemand die niet regelmatig soldeert gaat dat geen succesvolle klus worden.

Sloop bellen blijft mijn advies...

Verwijderd

Ik heb anders ook nog wel een paar auto's staan waar dat stekkertje uit het dashboard steekt. Ik wil er best een afknippen voor je... dan hoef je alleen met een kroonsteentje oid de kabeltjes aan elkaar te maken. Ik heb niet zoveel zin om een dashboard open te schroeven vandaag :P

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 18:08
Grappig dat je net mensen uitmaakt voor net tweakers omdat ze zo'n kleine stekker eerder zouden vervangen dan modden, en dan kom je met kroonstenen aan om ze aan elkaar vast te maken.... |:(
Hoe beun wil je het hebben ;)

Dat zou ik dan wel even gaan solderen, een stuk kleiner, netter en afhankelijk van de signalen die er overheen moeten een stuk minder storingsgevoelig

• humpus
Zo'n kleine soldeerbout heb ik niet, dus zo'n afgeknipte kabel wil ik wel hoor. Ik werk wel alles mooi weg in het dashboard. PM verstuurd

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoezo solderen :?
Precisie schroevendraaiertje er op, plugje er uit wippen. Draadje opnieuw enten of adertjes bij elkaar draaien, plugje klein beetje open wrikken, draadje er in, en in plugje steken. Blijft dan vanzelf weer zitten. Aansluiten en gaan :)

Solderen is beter, maar lang niet altijd noodzakelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• humpus
Nog even proberen vanonder het stof te halen:

De display was tijdelijk gemaakt door het draadje terug in de connector te wringen zonder solderen, maar het blijkt dus geen stabiele oplossing. Vrees toch dat ik een andere kabel nodig ga hebben.

Heb er nog geen gevonden op een autokerkhof of dergelijke, en van Intelligo heb ik helaas geen finaal antwoord mogen ontvangen.

Dus bij deze een oproep: als iemand nog zo'n kabeltje (of het uiteinde ervan) weet liggen, gelieve mij te informeren! Hartelijk dank!
Pagina: 1